http://rinek.onu.edu.ua/issue/feed Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління 2024-04-06T12:51:46+03:00 Робул Юрій Володимирович / Yurii Robul rinek@onu.edu.ua Open Journal Systems <p>Збірник наукових праць <em><strong>«Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління»</strong></em> є друкованим рецензованим науковим виданням, що висвітлює питання економіки, бізнесу та менеджменту.</p> <p><strong>Тематика публікацій охоплює питання:</strong> <span class="Apple-converted-space"> </span></p> <ul> <li>економічних та управлінських аспектів розвитку соціально-економічних систем;<span class="Apple-converted-space"> </span></li> <li>форм та методів функціонування ринків та взаємодії їхніх учасників; формування та розвитку механізмів управління на мікро- та макрорівнях;<span class="Apple-converted-space"> </span></li> <li>моделей розвитку економіки та підприємств;<span class="Apple-converted-space"> </span></li> <li>механізмів інноваційного розвитку та трансферу технологій;<span class="Apple-converted-space"> </span></li> <li>функціонування та покращення системи економічної та управлінської освіти в Україні, розвитку управлінського капіталу та професіоналізації управлінської діяльності. <span class="Apple-converted-space"> </span></li> </ul> <p>Наказом Міністерства освіти і науки України <a href="https://mon.gov.ua/ua/npa/nakaz-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini-vid-07052019-612-pro-zatverdzhennya-rishen-atestacijnoyi-kolegiyi-ministerstva-shodo-diyalnosti-specializovanih-vchenih-rad-vid-23-kvitnya-2019-roku" target="_blank" rel="noopener">№ 612 від 07.05.2019 р.</a> збірник внесено до <strong><u><a href="https://nfv.ukrintei.ua/view/5d00c8cee9c40f75de6888e3" target="_blank" rel="noopener">категорії «Б»</a></u></strong> <strong>Переліку наукових фахових видань України</strong> в галузі <strong>«Економічні науки»</strong> за спеціальностями <strong>051 </strong>–<strong> Економіка</strong>, <strong>073</strong> – <strong>Менеджмент</strong>, <strong>075</strong> – <strong>Маркетинг</strong>.</p> <p><strong>Засновник та видавець:</strong> <a href="http://onu.edu.ua/uk/" target="_blank" rel="noopener">Одеський національний університет імені І. І. Мечникова</a></p> <p><strong><span style="color: #000000;">Збірник реферується та індексується в таких базах даних: </span></strong></p> <p><a href="http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?Z21ID=&amp;I21DBN=UJRN&amp;P21DBN=UJRN&amp;S21STN=1&amp;S21REF=10&amp;S21FMT=juu_all&amp;C21COM=S&amp;S21CNR=20&amp;S21P01=0&amp;S21P02=0&amp;S21P03=PREF=&amp;S21COLORTERMS=0&amp;S21STR=rectpu" target="_blank" rel="noopener">«Наукова періодика України» Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського</a></p> <p><a href="http://jml.indexcopernicus.com/search/details?id=44592" target="_blank" rel="noopener">Index Copernicus International Journals Master List</a></p> <p><a href="http://ulrichsweb.serialssolutions.com/login" target="_blank" rel="noopener">Ulrich’s Periodicals Directory</a></p> <p><a href="https://scholar.google.com.ua/scholar?as_q=&amp;as_epq=&amp;as_oq=&amp;as_eq=&amp;as_occt=any&amp;as_sauthors=&amp;as_publication=%D0%A0%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0+%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D1%96%D0%BA%D0%B0&amp;as_ylo=&amp;as_yhi=&amp;hl=uk&amp;as_sdt=1%2C5" target="_blank" rel="noopener">Google Академія</a></p> <p><a href="https://doaj.org/toc/2413-9998?source=%7B%22query%22%3A%7B%22bool%22%3A%7B%22must%22%3A%5B%7B%22terms%22%3A%7B%22index.issn.exact%22%3A%5B%222413-9998%22%5D%7D%7D%5D%7D%7D%2C%22size%22%3A100%2C%22sort%22%3A%5B%7B%22created_date%22%3A%7B%22order%22%3A%22desc%22%7D%7D%5D%2C%22_source%22%3A%7B%7D%2C%22track_total_hits%22%3Atrue%7D" target="_blank" rel="noopener">Directory of Research Journals Indexing (DRJI)</a></p> <p><a href="https://doaj.org/search/journals?ref=quick-search&amp;source=%7B%22query%22%3A%7B%22query_string%22%3A%7B%22query%22%3A%222413%5C%5C-9998%22%2C%22default_operator%22%3A%22AND%22%2C%22default_field%22%3A%22index.issn.exact%22%7D%7D%2C%22track_total_hits%22%3Atrue%7D" target="_blank" rel="noopener">Directory of Open Access Journals (DOAJ)</a></p> <p><a href="https://www.crossref.org" target="_blank" rel="noopener">CrossRef</a></p> <p><a href="https://ouci.dntb.gov.ua" target="_blank" rel="noopener">Український індекс наукового цитування (OUCI)</a></p> <p><a href="http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?Z21ID=&amp;I21DBN=REF&amp;P21DBN=REF&amp;S21STN=1&amp;S21REF=10&amp;S21FMT=fullwebr&amp;C21COM=S&amp;S21CNR=20&amp;S21P01=0&amp;S21P02=0&amp;S21P03=I=&amp;S21COLORTERMS=1&amp;S21STR=%D0%9671950" target="_blank" rel="noopener">«Україніка наукова»</a></p> http://rinek.onu.edu.ua/article/view/301402 Соціо-культурні детермінанти поведінки споживачів на фармацевтичному ринку України 2024-04-05T17:00:44+03:00 Ю. В. Робул yrobul@onu.edu.ua О. Є. Мазур mazurelena13@gmail.com <p style="font-weight: 400;">Статтю присвячено визначенню соціо-культурних детермінант поведінки споживачів на ринку безрецептурних фармацевтичних препаратів та товарів для догляду в Україні. Показано, що у контексті споживання фармацевтичної продукції споживачами активної вікової групи (22-60 років) спостерігаються відмінності у значенні таких культурних вимірів як рівень індивідуалізму, довгострокова орієнтація та поблажливість. Встановлені відмінності пояснюються більшою вагомістю фармацевтичної продукції для життя та здоров’я споживача та усвідомлюваним у зв’язку з цим ризиком ухвалення неправильного рішення (нижчий рівень індивідуалізму ніж у середньому для країни), нормативною природою культури споживання фармацевтичної продукції (на відміну від невизначеності між нормативною та позитивною природою поведінки, що спостерігається в цілому для України), а також більшою вагомістю критеріїв споживчого вибору, пов’язаних з одержанням миттєвого результату та зручністю у використанні (на противагу більш стриманій культурі споживання значної кількості товарів та послуг в Україні, яка відповідає дуже низькому значенню показника поблажливість (IND). Показані деякі парадокси виявленої споживчої поведінки, зокрема нормативний характер культури споживання та прагнення швидкого ефекту. Визначені напрями подальших досліджень.</p> 2023-12-23T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://rinek.onu.edu.ua/article/view/301436 Маркетингові підходи до бережливого виробництва в умовах конвергенції сталого розвитку 2024-04-06T12:51:46+03:00 О. В. Садченко esadchenko@onu.edu.ua <div><span lang="UK">У статті розглядаються основні питання маркетингових підходів до бережливого виробництва в умовах сталого розвитку. Висвітлено теоретико-методологічні основи формування стратегії маркетингових систем і управлінських технологій в умовах конвергенції. Розглянуто маркетингові системи економічного зростання, з урахуванням системної конвергенції. Визначається, що специфіка маркетингового підходу до бережливого виробництва в процесі конвергенції найбільше розкриває вплив на сталий розвиток. Це дозволить збільшити спектр професійних навичок та перспектив зростання управлінської компетенції, пов'язаних з екологічним менеджментом, як запоруки формування ефективної кар'єри менеджера. Встановлено, що в умовах конвергенції сталого розвитку маркетингові підходи до бережливого виробництва суттєво впливають на ефективність бізнесу, його сталість і відповідність сучасним вимогам ринку.&nbsp;</span></div> 2023-12-23T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2023 http://rinek.onu.edu.ua/article/view/301241 Формування та підтримання стійкого бренду: особливості маркетингової підтримки стратегії виходу на міжнародні ринки китайських компаній на прикладі компанії BYD AUTO 2024-04-03T09:31:56+03:00 Ю. Л. Грінченко grinchenko_yuriy@onu.edu.ua <p>Головним викликом, з яким стикнулась компанія BYD AUTO при виході на міжнародні ринки стало формування стійкого бренду, який би відігравав провідну роль в просування продукції на міжнародні ринки. Досягненню цієї мети сприяє два ключових аспекти міжнародної маркетингової стратегії BYD AUTO: по-перше, це фокусування бренду на поєднання технологічних переваг та соціальної відповідальності у вигляді просування рішень щодо транспорту з екологічними електричними двигунами, а по друге, узгодження всіх елементів маркетингової політики та орієнтації їх навколо комплексу споживчих вимог до продукції та сервісу компанії.</p> 2023-12-23T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2023 http://rinek.onu.edu.ua/article/view/300664 Підвищення транспарентності бюджетного процесу україни у сучасних умовах 2024-03-25T23:53:47+02:00 В. В. Бутенко v.butenko@onu.edu.ua <p>Транспарентність бюджетного процесу є запорукою демократичного управління та забезпечує відповідальності держави перед громадянами. В Україні відбувається упровадження механізму прозорого бюджету за участю та активної підтримки громадянського суспільства. Необхідною умовою для розвитку механізму прозорого бюджету стало прийняття закону «Про відкритість використання публічних коштів», який передбачає публікацію всіх платіжних доручень та окремих звітів органів державної влади, органів місцевого самоврядування та інших установ, що здійснює Казначейство на спеціально створеному сайті. Одним із важливих кроків до транспарентності бюджету став вихід Єдиного веб-порталу використання публічних коштів за участю Голови Парламенту, Міністра фінансів та громадських активістів.</p> 2023-12-23T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://rinek.onu.edu.ua/article/view/299591 Процесна модель формування оптимальної структури джерел фінансування на підприємствах сфери бізнесу в умовах економічного відродження 2024-03-10T20:05:52+02:00 В. А. Власенко valentinpuet@gmail.com <div> <p class="1"><span lang="UK">У роботі обґрунтовано методологічні та розглянуто прикладні рекомендації щодо застосування процесної моделі формування оптимальної структури джерел фінансування на підприємствах сфери бізнесу в умовах відродження економіки України. Узагальнено етимологічний зміст наукової категорії «фінансові ресурси підприємства» та уточнено склад власних, залучених та позичкових джерел фінансування. На концептуальному рівні рекомендовано алгоритм оптимального співвідношення власного та позичкового капіталу на підприємствах сфери бізнесу. Запропоновано авторський варіант процесної моделі формування оптимальної структури джерел фінансування на підприємствах сфери бізнесу за відповідними етапами. З метою формування оптимальної структури джерел фінансування на підприємствах сфери бізнесу залежно від класифікаційних ознак визначено обмеження, що впливають на структуру джерел фінансових ресурсів: законодавчі, галузеві, ринкові або обмеження, що висуваються суб’єктами ринку капіталу. Обґрунтовано доцільність розподілу встановлених обмежень на загальні та часткові.</span></p> </div> 2023-12-23T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://rinek.onu.edu.ua/article/view/300666 Методичні рекомендації щодо формування організаційно-економічного забезпечення цифрового маркетингу на підприємстві 2024-03-26T00:00:05+02:00 Ю. Л. Татаринцева 7518618@gmail.com <div><span lang="UK">У статті надано методичні рекомендації щодо формування організаційно-економічного забезпечення цифрового маркетингу. Акцентовано увагу на визначенні ключових складових, таких як інформаційна, організаційна, ресурсна, маркетингова та економічна; проведено їх аналіз. Визначено наявні проблеми, які можуть виникнути під час впровадження організаційно-економічного забезпечення та висвітлено необхідність системного та гнучкого підходу для ефективного управління цифровим маркетингом на підприємстві.</span></div> 2023-12-23T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2023