DOI: https://doi.org/10.18524/2413-9998.2016.3(34).120466

Місце цінової стратегії в системі стратегічного управління підприємством

Марія Г. Захарова

Анотація


В статті розглянуто теоретичні аспекти стратегічного формування ціни в умовах ринкової економіки. Відмічено, що не варто ототожнювати поняття цінової політики і цінової стратегії, а також слід розмежувати поняття «цінова стратегія» і «стратегія ціноутворення». Визначено місце цінової стратегії в загальній стратегії підприємства, а саме, що вона є частиною маркетингової функціональної стратегії, і тому при її виборі варто враховувати не лише витрати, а й багато динамічних чинників.

Ключові слова


управління ціноутворенням; цінова політика; цінова стратегія; стратегічне управління; маркетинг-мікс; стратегічний маркетинг

Повний текст:

PDF

Посилання


Zakon Ukrainy «Pro tsiny i tsinoutvorennia» № 5007-VI vid 21.06.2012 [The Law of Ukraine “On Price and Pricing” from June 21 2012, № 5007- VI]. Retrieved from : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/5007-17. [in Ukrainian].

Vlasova, N. O., Bezghinova, L. I., Hrosul, V. A. et al. (2012). Formuvannia efektyvnoi tsinovoi polityky pidpryiemstv torhivli na prodovolchi tovary : monohrafiia [Establishing an effective pricing policy for food products trading enterprises : monograph]. Kharkiv : KhDUKhT. [in Ukrainian].

Harkavenko, S. S. (2006). Marketynh : pidruchnyk [Marketing : textbook]. Kyiv : Libra. [in Ukrainian].

Duhina, S. I. (2005). Marketynhova tsinova polityka : navch. posibnyk [Marketing pricing policies : manual]. Kyiv : KNEU. [in Ukrainian].

Zhehus, O. V., Popova, L. O. & Partsyrna, T. M. (2013). Teoriia ta praktyka tsinoutvorennia u systemi marketynhu : monohrafiia [Theory and practice of pricing in the marketing system framework : monograph]. Kharkiv : KhDUKhT. [in Ukrainian].

Mazur, O. Ye. (2012). Rynkove tsinoutvorennia. Navchalnyi posibnyk [Market-based pricing : manual]. Kyiv : “Tsentr uchbovoi literatury”. [in Ukrainian].

Panasenko, T. (2015). Tsinova stratehiia i stratehiia tsinoutvorennia orhanizatsii : terminolohichna ta zmistovna identyfikatsiia [Pricing strategy and price formation strategy : subject-specific terminology and content-related identification]. Traektoryia nauky. – Scientific path, 4 (1), pp. 224-235.

[in Ukrainian].

Filina, H. I. (2008). Upravlinnia vytratamy ta tsinamy : navch. posib. dlia stud. vyshch. navch. zakl. [Price and cost management : manual for students of higher education institutions]. Kyiv : “Vydavnychyi dim “Personal”. [in Ukrainian].

Shkvarchuk, L. O. (2005). Tsiny i tsinoutvorennia : navch. posibnyk [Prices and pricing : manual]. Kyiv : Kondor. [in Ukrainian].

Ansoff, I. (1989). Strategicheskoe upravlenie [Strategic management]. Moskva : Ekonomika. [in Russian].

Gerasimenko, V. V. (2005). Tsenoobrazovanie : uchebnoe posobie [Price formation : manual]. Moskva : INFRA. [in Russian].

Kotler, F. & Keller, K. L. (2012). Marketing. Menedzhment : ekspress-kurs [Marketing. Management : crash course]. Sankt-Peterburg : Piter : Mir knig. [in Russian].

Lipsits, I. V. (2011). Tsenoobrazovanie : ucheb.-praktich. posobie [Pricing : training manual]. Moskva : Izdatelstvo Iurait. [in Russian].

Marks, K. (2013). Kapital : kritika politicheskoi ekonomii [Capital : a critique of political economy]. Moskva : Politizdat. [in Russian].

Smit, A. (2016). Issledovanie o prirode i prichinakh bogatstva narodov [An inquiry into the nature and causes of the wealth of nations]. Moskva : Eksmo. [in Russian].

Soloshenko, M. V. Kontraktno-tsenovaia politika v marketinge [Contract price policy in marketing]. Retrieved from : http://www.marketing.spb.ru/ read/kurs1/29.htm. [in Russian].

Tarasevich, V. M. (2010). Tsenovaia politika predpriiatiia : uchebnik dlia vuzov [Pricing policies of the enterprise]. Sankt-Peterburg : Piter. [in Russian].

Fathutdinov, R. A. (2005). Strategicheskii menedzhment [Strategic management]. Moskva : Delo. [in Russian].

Esipov, V. E. (Eds.). (2008). Tseny i tsenoobrazovanie : uchebnik dlia vuzov [Price and pricing : textbook for higher education]. Sankt-Peterburg : Piter. [in Russian].

Andersson, J. & Bengtsson, J. (2013). Spare Parts Pricing : pre-study for a pricing strategy at pon. Gothenburg, Sweden, Chalmers University of Technology.

Cressman, G. E. (2012). Handbook of Business-to-Business Marketing. R. Grewal (Ed.). Cheltenham : Edward Elgar Publishing Ltd.

Dudu, O. F. & Agwu, M. E. (2014). A Review of The Effect of Pricing Strategies on The Purchase of Consumer Goods. International Journal of Research in Management, Science & Technology, 2 (2), pp. 88-102.

Hinterhuber, A. (2008). Customer value‐based pricing strategies : why companies resist. Journal of Business Strategy, 4 (29), pp. 41-50.

Hinterhuber, A. (2004). Towards value-based pricing. An Integrative Framework for Decision Making, Industrial Marketing Management, (33), pp. 765-778.

Kienzler, M. & Kowalkowski, Ch. (2016). Pricing Strategy : а Review of 22 Years of Marketing Research. Journal of Business Research, (78), pp. 101110.

Micu, A. & Micu, A. (2006). Strategic Pricing. Seria Economice, 2 (58), pp. 43-52.

Nagle, T. & Hogan, J. (2006). The Strategy and Tactics of Pricing : a Guide to Growing More Profitably. London : Pearson / Prentice Hall.

Noble, P. & Gruca, T. (1999). Industrial Pricing Strategies in Singapore and the U.S. : Same or Different? Asia Pacific Journal of Management, 2 (16), pp. 293-303.

Smit, L. & Niekerk, V. Selecting a pricing strategy : a statistical approach. Journal For New Generation Sciences, (1), pp. 1-10.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Закон України «Про ціни і ціноутворення» № 5007-VI від 21.06.2012.  – [Електронний ресурс]. – Режим доступу :  http://zakon3.rada.gov.ua/ laws/show/5007-17. (Дата звернення 26.04.2016). – Назва з екрану.

2. Власова Н. О. Формування ефективної цінової політики підприємств торгівлі на продовольчі товари : [монографія] / Н. О. Власова, Л.  І.  Безгінова, В. А. Гросул та ін. ; Харк. держ. ун-т харч. та торгівлі.  – Харків : ХДУХТ, 2012. – 376 с.

3. Гаркавенко С. С. Маркетинг : [підручник] / С. С. Гаркавенко. – 4-те вид., доп. – Київ : Лібра, 2006. – 717 с.

4. Дугіна С. І. Маркетингова цінова політика : [навч. посібник] / С.  І.  Дугіна. – Київ : КНЕУ, 2005. – 393 с.

5. Жегус О. В. Теорія та практика ціноутворення у системі маркетингу : [монографія] / О. В. Жегус, Л. О. Попова, Т. М. Парцирна. – Харків : ХДУХТ, 2013. – 250 с.

6. Мазур О. Є. Ринкове ціноутворення : [навчальний посібник] / О. Є. Мазур. –  Київ : «Центр учбової літератури», 2012. – 480 с.

7. Панасенко Т. Цінова стратегія і стратегія ціноутворення організації : термінологічна та змістовна ідентифікація / Т. Панасенко // Траектория науки. – 2015. – Т. 1. – № 4. – С. 224-235.

8. Філіна Г. І. Управління витратами та цінами : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Г. І. Філіна. – Київ : ДП «Видавничий дім «Персонал», 2008. – 240 с. : іл. – Бібліогр. : С. 234-237.

9. Шкварчук Л. О. Ціни і ціноутворення : [навч. посібник] / Л. О. Шкварчук. – 3-тє вид., виправл. – Київ : Кондор, 2005. – 214 с.

10. Ансофф И. Стратегическое управление / Игорь Ансофф. – Москва : Экономика, 1989. – 303 с.

11. Герасименко В. В. Ценообразование : [учебное пособие] / В. В. Герасименко. –  Москва : ИНФРА, 2005. – 422 с.

12. Котлер Ф. Маркетинг. Менеджмент : экспресс-курс / Ф. Котлер,  К. Л. Келлер. – Санкт-Петербург [и др.] : Питер : Мир книг, 2012. –   479 с.

13. Липсиц И. В. Ценообразование : [учеб.-практич. пособие] / И. В. Липсиц. – Москва : Издательство Юрайт, 2011. – 399 с.

14. Маркс К. Капитал : критика политической экономии / К. Маркс. – Москва : Политиздат, 2013. – 945 c.

15. Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов / А.  Смит. – Москва : Эксмо, 2016. – 1056 с.

16. Солошенко М. В. Контрактно-ценовая политика в маркетинге. – [Электронный ресурс] : курс лекций – слайд лекция // Энциклопедия маркетинга : [образовательный ресурс]. – Режим доступа : http://www.marketing. spb.ru/read/kurs1/29.htm. (Дата обращения 28.04.2016).  – Название с экрана.

17. Тарасевич В. М. Ценовая политика предприятия : [учебник для вузов]  / В. М. Тарасевич. –  3-е изд. – Санкт-Петербург : Питер, 2010. – 320 с.

18. Фатхутдинов Р. А. Стратегический менеджмент / Р. А. Фатхутдинов. – 7-е изд., испр. и доп. – Москва : Дело, 2005. – 448 с.

19. Цены и ценообразование : [учебник для вузов] / Под ред. В. Е. Есипова.  –  Санкт-Петербург : Питер, 2008. – 560 с.

20. Cressman G. E. Value-Based Pricing : A State-Of-The-Art Review. In: G.L.  Lilien and Andersson J. Spare Parts Pricing : pre-study for a pricing strategy at pon / Jonathan Andersson, Jesper Bengtsson. – Gothenburg, Sweden, Chalmers University of Technology, 2013. – 80 p.

21. R. Grewal, eds. 2012. / G. E. Cressman // Handbook of Business-to-Business Marketing. Cheltenham : Edward Elgar Publishing Ltd. – 2012. –  
 P. 246-274.

22. Dudu O. F. A Review of The Effect of Pricing Strategies on The Purchase of Consumer Goods /  Dudu Oritsematosan Faith and Agwu M. Edwin // International Journal of Research in Management, Science & Technology. – 2014. – Vol. 2. – No. 2. – P. 88-102.

23. Hinterhuber A. Customer value‐based pricing strategies : why companies resist / Andreas Hinterhuber // Journal of Business Strategy. – 2008. – Vol. 29, No. 4. – P. 41-50.

24. Hinterhuber A. Towards value-based pricing / Andreas Hinterhuber // An Integrative Framework for Decision Making, Industrial Marketing Management. – 2004. – Vol. 33. – P. 765-778.

25. Kienzler M. Pricing Strategy : а Review of 22 Years of Marketing Research  / Mario Kienzler, Christian Kowalkowski // Journal of Business Research. – 2016. – Vol. 78. – P. 101-110.

26. Micu A. Strategic Pricing / Adrian Micu, Angela Luiza Micu // Seria Economice. – 2006. – Vol. 58. – No. 2. – P. 43-52.

27. Nagle T. The Strategy and Tactics of Pricing : a Guide to Growing More Profitably / Thomas T. Nagle, John E. Hogan. – London : Pearson / Prentice Hall, 2006. – 349 p.

28. Noble P. Industrial Pricing Strategies in Singapore and the U.S. : Same or Different? / Peter M. Noble, Thomas S. Gruca // Asia Pacific Journal of Management. – 1999. – Volume 16. – Issue 2. – P. 293–303.

29. Smit L. Selecting a pricing strategy : a statistical approach / L. Smit, Van Niekerk // Journal For New Generation Sciences. – 2014. – Vol. 1. – P. 1-10.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN 2413-9998 (Print)
DOI 10.18524/2413-9998