Місце цінової стратегії в системі стратегічного управління підприємством
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2016.3(34).120466Ключові слова:
управління ціноутворенням, цінова політика, цінова стратегія, стратегічне управління, маркетинг-мікс, стратегічний маркетингАнотація
В статті розглянуто теоретичні аспекти стратегічного формування ціни в умовах ринкової економіки. Відмічено, що не варто ототожнювати поняття цінової політики і цінової стратегії, а також слід розмежувати поняття «цінова стратегія» і «стратегія ціноутворення». Визначено місце цінової стратегії в загальній стратегії підприємства, а саме, що вона є частиною маркетингової функціональної стратегії, і тому при її виборі варто враховувати не лише витрати, а й багато динамічних чинників.Посилання
Zakon Ukrainy «Pro tsiny i tsinoutvorennia» № 5007-VI vid 21.06.2012 [The Law of Ukraine “On Price and Pricing” from June 21 2012, № 5007- VI]. Retrieved from : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/5007-17. [in Ukrainian].
Vlasova, N. O., Bezghinova, L. I., Hrosul, V. A. et al. (2012). Formuvannia efektyvnoi tsinovoi polityky pidpryiemstv torhivli na prodovolchi tovary : monohrafiia [Establishing an effective pricing policy for food products trading enterprises : monograph]. Kharkiv : KhDUKhT. [in Ukrainian].
Harkavenko, S. S. (2006). Marketynh : pidruchnyk [Marketing : textbook]. Kyiv : Libra. [in Ukrainian].
Duhina, S. I. (2005). Marketynhova tsinova polityka : navch. posibnyk [Marketing pricing policies : manual]. Kyiv : KNEU. [in Ukrainian].
Zhehus, O. V., Popova, L. O. & Partsyrna, T. M. (2013). Teoriia ta praktyka tsinoutvorennia u systemi marketynhu : monohrafiia [Theory and practice of pricing in the marketing system framework : monograph]. Kharkiv : KhDUKhT. [in Ukrainian].
Mazur, O. Ye. (2012). Rynkove tsinoutvorennia. Navchalnyi posibnyk [Market-based pricing : manual]. Kyiv : “Tsentr uchbovoi literatury”. [in Ukrainian].
Panasenko, T. (2015). Tsinova stratehiia i stratehiia tsinoutvorennia orhanizatsii : terminolohichna ta zmistovna identyfikatsiia [Pricing strategy and price formation strategy : subject-specific terminology and content-related identification]. Traektoryia nauky. – Scientific path, 4 (1), pp. 224-235.
[in Ukrainian].
Filina, H. I. (2008). Upravlinnia vytratamy ta tsinamy : navch. posib. dlia stud. vyshch. navch. zakl. [Price and cost management : manual for students of higher education institutions]. Kyiv : “Vydavnychyi dim “Personal”. [in Ukrainian].
Shkvarchuk, L. O. (2005). Tsiny i tsinoutvorennia : navch. posibnyk [Prices and pricing : manual]. Kyiv : Kondor. [in Ukrainian].
Ansoff, I. (1989). Strategicheskoe upravlenie [Strategic management]. Moskva : Ekonomika. [in Russian].
Gerasimenko, V. V. (2005). Tsenoobrazovanie : uchebnoe posobie [Price formation : manual]. Moskva : INFRA. [in Russian].
Kotler, F. & Keller, K. L. (2012). Marketing. Menedzhment : ekspress-kurs [Marketing. Management : crash course]. Sankt-Peterburg : Piter : Mir knig. [in Russian].
Lipsits, I. V. (2011). Tsenoobrazovanie : ucheb.-praktich. posobie [Pricing : training manual]. Moskva : Izdatelstvo Iurait. [in Russian].
Marks, K. (2013). Kapital : kritika politicheskoi ekonomii [Capital : a critique of political economy]. Moskva : Politizdat. [in Russian].
Smit, A. (2016). Issledovanie o prirode i prichinakh bogatstva narodov [An inquiry into the nature and causes of the wealth of nations]. Moskva : Eksmo. [in Russian].
Soloshenko, M. V. Kontraktno-tsenovaia politika v marketinge [Contract price policy in marketing]. Retrieved from : http://www.marketing.spb.ru/ read/kurs1/29.htm. [in Russian].
Tarasevich, V. M. (2010). Tsenovaia politika predpriiatiia : uchebnik dlia vuzov [Pricing policies of the enterprise]. Sankt-Peterburg : Piter. [in Russian].
Fathutdinov, R. A. (2005). Strategicheskii menedzhment [Strategic management]. Moskva : Delo. [in Russian].
Esipov, V. E. (Eds.). (2008). Tseny i tsenoobrazovanie : uchebnik dlia vuzov [Price and pricing : textbook for higher education]. Sankt-Peterburg : Piter. [in Russian].
Andersson, J. & Bengtsson, J. (2013). Spare Parts Pricing : pre-study for a pricing strategy at pon. Gothenburg, Sweden, Chalmers University of Technology.
Cressman, G. E. (2012). Handbook of Business-to-Business Marketing. R. Grewal (Ed.). Cheltenham : Edward Elgar Publishing Ltd.
Dudu, O. F. & Agwu, M. E. (2014). A Review of The Effect of Pricing Strategies on The Purchase of Consumer Goods. International Journal of Research in Management, Science & Technology, 2 (2), pp. 88-102.
Hinterhuber, A. (2008). Customer value‐based pricing strategies : why companies resist. Journal of Business Strategy, 4 (29), pp. 41-50.
Hinterhuber, A. (2004). Towards value-based pricing. An Integrative Framework for Decision Making, Industrial Marketing Management, (33), pp. 765-778.
Kienzler, M. & Kowalkowski, Ch. (2016). Pricing Strategy : а Review of 22 Years of Marketing Research. Journal of Business Research, (78), pp. 101110.
Micu, A. & Micu, A. (2006). Strategic Pricing. Seria Economice, 2 (58), pp. 43-52.
Nagle, T. & Hogan, J. (2006). The Strategy and Tactics of Pricing : a Guide to Growing More Profitably. London : Pearson / Prentice Hall.
Noble, P. & Gruca, T. (1999). Industrial Pricing Strategies in Singapore and the U.S. : Same or Different? Asia Pacific Journal of Management, 2 (16), pp. 293-303.
Smit, L. & Niekerk, V. Selecting a pricing strategy : a statistical approach. Journal For New Generation Sciences, (1), pp. 1-10.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу є авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.