Місце цінової стратегії в системі стратегічного управління підприємством
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2016.3(34).120466Ключові слова:
управління ціноутворенням, цінова політика, цінова стратегія, стратегічне управління, маркетинг-мікс, стратегічний маркетингАнотація
В статті розглянуто теоретичні аспекти стратегічного формування ціни в умовах ринкової економіки. Відмічено, що не варто ототожнювати поняття цінової політики і цінової стратегії, а також слід розмежувати поняття «цінова стратегія» і «стратегія ціноутворення». Визначено місце цінової стратегії в загальній стратегії підприємства, а саме, що вона є частиною маркетингової функціональної стратегії, і тому при її виборі варто враховувати не лише витрати, а й багато динамічних чинників.Посилання
Zakon Ukrainy «Pro tsiny i tsinoutvorennia» № 5007-VI vid 21.06.2012 [The Law of Ukraine “On Price and Pricing” from June 21 2012, № 5007- VI]. Retrieved from : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/5007-17. [in Ukrainian].
Vlasova, N. O., Bezghinova, L. I., Hrosul, V. A. et al. (2012). Formuvannia efektyvnoi tsinovoi polityky pidpryiemstv torhivli na prodovolchi tovary : monohrafiia [Establishing an effective pricing policy for food products trading enterprises : monograph]. Kharkiv : KhDUKhT. [in Ukrainian].
Harkavenko, S. S. (2006). Marketynh : pidruchnyk [Marketing : textbook]. Kyiv : Libra. [in Ukrainian].
Duhina, S. I. (2005). Marketynhova tsinova polityka : navch. posibnyk [Marketing pricing policies : manual]. Kyiv : KNEU. [in Ukrainian].
Zhehus, O. V., Popova, L. O. & Partsyrna, T. M. (2013). Teoriia ta praktyka tsinoutvorennia u systemi marketynhu : monohrafiia [Theory and practice of pricing in the marketing system framework : monograph]. Kharkiv : KhDUKhT. [in Ukrainian].
Mazur, O. Ye. (2012). Rynkove tsinoutvorennia. Navchalnyi posibnyk [Market-based pricing : manual]. Kyiv : “Tsentr uchbovoi literatury”. [in Ukrainian].
Panasenko, T. (2015). Tsinova stratehiia i stratehiia tsinoutvorennia orhanizatsii : terminolohichna ta zmistovna identyfikatsiia [Pricing strategy and price formation strategy : subject-specific terminology and content-related identification]. Traektoryia nauky. – Scientific path, 4 (1), pp. 224-235.
[in Ukrainian].
Filina, H. I. (2008). Upravlinnia vytratamy ta tsinamy : navch. posib. dlia stud. vyshch. navch. zakl. [Price and cost management : manual for students of higher education institutions]. Kyiv : “Vydavnychyi dim “Personal”. [in Ukrainian].
Shkvarchuk, L. O. (2005). Tsiny i tsinoutvorennia : navch. posibnyk [Prices and pricing : manual]. Kyiv : Kondor. [in Ukrainian].
Ansoff, I. (1989). Strategicheskoe upravlenie [Strategic management]. Moskva : Ekonomika. [in Russian].
Gerasimenko, V. V. (2005). Tsenoobrazovanie : uchebnoe posobie [Price formation : manual]. Moskva : INFRA. [in Russian].
Kotler, F. & Keller, K. L. (2012). Marketing. Menedzhment : ekspress-kurs [Marketing. Management : crash course]. Sankt-Peterburg : Piter : Mir knig. [in Russian].
Lipsits, I. V. (2011). Tsenoobrazovanie : ucheb.-praktich. posobie [Pricing : training manual]. Moskva : Izdatelstvo Iurait. [in Russian].
Marks, K. (2013). Kapital : kritika politicheskoi ekonomii [Capital : a critique of political economy]. Moskva : Politizdat. [in Russian].
Smit, A. (2016). Issledovanie o prirode i prichinakh bogatstva narodov [An inquiry into the nature and causes of the wealth of nations]. Moskva : Eksmo. [in Russian].
Soloshenko, M. V. Kontraktno-tsenovaia politika v marketinge [Contract price policy in marketing]. Retrieved from : http://www.marketing.spb.ru/ read/kurs1/29.htm. [in Russian].
Tarasevich, V. M. (2010). Tsenovaia politika predpriiatiia : uchebnik dlia vuzov [Pricing policies of the enterprise]. Sankt-Peterburg : Piter. [in Russian].
Fathutdinov, R. A. (2005). Strategicheskii menedzhment [Strategic management]. Moskva : Delo. [in Russian].
Esipov, V. E. (Eds.). (2008). Tseny i tsenoobrazovanie : uchebnik dlia vuzov [Price and pricing : textbook for higher education]. Sankt-Peterburg : Piter. [in Russian].
Andersson, J. & Bengtsson, J. (2013). Spare Parts Pricing : pre-study for a pricing strategy at pon. Gothenburg, Sweden, Chalmers University of Technology.
Cressman, G. E. (2012). Handbook of Business-to-Business Marketing. R. Grewal (Ed.). Cheltenham : Edward Elgar Publishing Ltd.
Dudu, O. F. & Agwu, M. E. (2014). A Review of The Effect of Pricing Strategies on The Purchase of Consumer Goods. International Journal of Research in Management, Science & Technology, 2 (2), pp. 88-102.
Hinterhuber, A. (2008). Customer value‐based pricing strategies : why companies resist. Journal of Business Strategy, 4 (29), pp. 41-50.
Hinterhuber, A. (2004). Towards value-based pricing. An Integrative Framework for Decision Making, Industrial Marketing Management, (33), pp. 765-778.
Kienzler, M. & Kowalkowski, Ch. (2016). Pricing Strategy : а Review of 22 Years of Marketing Research. Journal of Business Research, (78), pp. 101110.
Micu, A. & Micu, A. (2006). Strategic Pricing. Seria Economice, 2 (58), pp. 43-52.
Nagle, T. & Hogan, J. (2006). The Strategy and Tactics of Pricing : a Guide to Growing More Profitably. London : Pearson / Prentice Hall.
Noble, P. & Gruca, T. (1999). Industrial Pricing Strategies in Singapore and the U.S. : Same or Different? Asia Pacific Journal of Management, 2 (16), pp. 293-303.
Smit, L. & Niekerk, V. Selecting a pricing strategy : a statistical approach. Journal For New Generation Sciences, (1), pp. 1-10.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).