DOI: https://doi.org/10.18524/2413-9998.2019.3(43).183683

ФОРМУВАННЯ СТРУКТУРНО-ЛОГІЧНОЇ МОДЕЛІ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЛАЄНС-ПОЛІТИКИ У ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНІЙ ГАЛУЗІ

Р. А. Дименко

Анотація


У статті досліджуються питання формування структурно-логічної  моделі реалізації комплаєнс-політики у телекомунікаційній галузі. Досліджені теоретичні аспекти комплаєнсу. Запропоновано у телекомунікаційній індустрії впроваджувати внутрішньогалузеву комплаєнс-систему. Автором доведено, що комплаєнс-система забезпечить обґрунтоване прийняття нормативно-правових документів, які регулюють ринок телекомунікаційних послуг, а також інформаційно-аналітичну підтримку змін у цій сфері. Комплаєнс-система забезпечить виявлення, діагностику, оцінку та дослідження комплаєнс-ризиків у телекомунікаційній сфері, їх моніторинг та контроль.  Виокремлена спрямованість комплаєнс-ризиків к телекомунікаційні галузі. Визначені сфери застосування комплаєнс-функції у телекомунікаційному сегменті національного макроекономічного середовища. Розроблена структурно-логічна модель реалізації комплаєнс-політики у телекомунікаційні галузі. Визначені аспекти, які забезпечує комплаєнс-політика в системі управління телекомунікаційною галуззю. Доведено, що комплаєнс-політика у телекомунікаційній галузі базується на комплаєнс-програмі, яка сприятиме вільній, справедливій та всебічній  конкуренції на ринку телекомунікаційних послуг. Сформовано науково-методологічне забезпечення комплаєнс-системи у телекомунікаційній галузі. Визначені основні принципи комплаєнс на ринку телекомунікаційних послуг. Запропоновані рекомендації щодо застосування внутрішньогалузевого комплаєнсу у діяльності суб’єктів ринку телекомунікацій. Визначені основні інструменти для оцінки ефективності комплаєнс-системи та комплаєнс-програми у телекомунікаційні сфері.


Ключові слова


телекомунікаційна галузь; національна економіка; макроекономічне середовище; комплаєнс; ринок телекомунікаційних послуг

Повний текст:

PDF

Посилання


Franchuk, O. P. (2017). Derzhavne rehuliuvannia rynku telekomunikatsiinykh posluh v umovakh strukturnykh transformatsii natsionalnoi ekonomiky [State regulation of the market of telecommunication services in the conditions of structural transformations of the national economy]. Prychornomorski ekonomichni studii. Naukovyi zhurnal. – Black Sea Economic Studies. Scientific journal, Vol. 13, Pp. 57-61. [In Ukrainian].

Ukrainski kompanii pochaly vprovadzhuvaty komplaiens-kontrol. Shcho tse i navishcho? [Ukrainian companies have started to implement compliance control. What is it and why?]. Retrieved from: https://youcontrol.com.ua/blog/komplaiens-kontrol-shcho-tse-i-navishcho/ [In Ukrainian].

Beliav, Yu. K. (2013). Primenenie instrumentov komplaens-kontrolia dlia optimizatsii korporativnogo upravleniia farmatsevticheskimi kompaniiami [The use of compliance control tools to optimize the corporate governance of pharmaceutical companies]. Izvestiia UrGEU. – News of UrGEU, Vol. 1 (45), Pp. 45-50. [In Russian].

Sharamko, M. M. (2016). Instytutsyonalnyi komplaens-kontrol: monohrafiia [Institutional compliance-control Monograph]. Moskva: RUSAINS. [In Russian].

Kalinichenko, L. L. (2014). Teoretychni aspekty funktsionuvannia komplaiensu u vitchyznianykh bankakh [Theoretical aspects of the functioning of compliance in domestic banks]. Nauk. visn. Kherson. derzh. un-tu. Seriia Ekonomichni nauky. – Scientific bulletin of Kherson state university. Economic sciences, Issue 6, Vol. 4, Pp. 242-245. [In Ukrainian].

Sidorenko, D. Komplaens: why do we need it? Retrieved from: http://yur-gazeta.com/publications/practice/inshe/komplaens-why-do-we-need-it.html [In Russian].

Compliance. Cambridge Dictionary Online. Retrieved from: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/compliance

Novikov, O. V. & Symkina, A. Ye. Komplaiens pidkhid do zapobihannia koruptsii u pryvatnii sferi [Compliance Approach to Prevent Corruption in the Private Sphere]. Retrieved from: http://pbz.nlu.edu.ua/article/view/155350/154903 [In Ukrainian].

Ivanov, V. B. Vprovadzhennia systemy komplaiens u pidpryiemstvakh transportu ta lohistyky [Implementation of the compliance system in the enterprises of transport and logistics]. Retrieved from: http://bses.in.ua/journals/2018/27_1_2018/29.pdf [In Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Франчук О. П. Державне регулювання ринку телекомунікаційних послуг в умовах структурних трансформацій національної економіки. Причорноморські економічні студії. Науковий журнал. Вип. 13. Одеса. 2017. С. 57-61.


Українські компанії почали впроваджувати комплаєнс-контроль. Що це і навіщо? URL: https://youcontrol.com.ua/blog/komplaiens-kontrol-shcho-tse-i-navishcho/ (дата звернення 11.09.2019).


Беляев Ю. К. Применение инструментов комплаенс-контроля для оптимизации корпоративного управления фармацевтическими компаниями. Известия УрГЭУ. 2013. № 1(45). С. 45-50.


Шарамко М. М. Институциональный комплаенс-контроль: монография. Москва : РУСАЙНС, 2016. 138 с.


Калініченко Л. Л. Теоретичні аспекти функціонування комплаєнсу у вітчизняних банках. Наук. вісн. Херсон. держ. ун-ту. Серія Економічні науки. Вип. 6. Ч. 4. 2014. С. 242-245.


Сидоренко Д. Комплаєнс: why do we need it? URL: http://yur-gazeta.com/publications/practice/inshe/komplaens-why-do-we-need-it.html (дата звернення 11.09.2019).


Compliance. Cambridge Dictionary Online. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/compliance (дата звернення 12.09.2019).


Новіков О. В., Симкіна А. Є. Комплаєнс підхід до запобігання корупції у приватній сфері. URL: http://pbz.nlu.edu.ua/article/view/155350/ 154903 (дата звернення 11.09.2019).


Іванов В. Б. Впровадження системи комплаєнс у підприємствах транспорту та логістики. URL: http://bses.in.ua/journals/2018/27_1_2018/29.pdf (дата звернення 11.09.2019).





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN 2413-9998 (Print)
DOI 10.18524/2413-9998