УЗАГАЛЬНЕНА КУПІВЕЛЬНА ПОВЕДІНКА СПОЖИВАЧІВ ТОРГІВЕЛЬНИХ ПОСЛУГ

Автор(и)

  • Т. В. Деркач Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-9998.2020.2(45).201420

Ключові слова:

продукція, торгівля, підприємство, споживач, поведінка, сприйняття, маркетинг, послуга

Анотація

Проаналізовано зміст і особливості сприйняття товарів та послуг споживачів у сфері торгівлі. Визначенні сутність сприйняття  до і після процесу покупки, а також у процесі споживання. Проаналізовано модельний апарат споживчої поведінки покупців на ринку товарів та послуг. Приділено особливу увагу формуванню у споживачів лояльності та прихильності до торгівельного підприємстві та його продукції.

Визначені причини послаблення продуктивності інструментів маркетингу наскільки вони сьогодні адекватні та ефективні на практиці. Показано варіанти пошуку нових шляхів і засобів збільшення результативності бізнес-процесів у сфері торгівлі та прибутковості підприємств.

Дослідження споживчої поведінки кінцевих споживачів є ключовою умовою формування їх лояльності до самого підприємства та за пропонованої ним продукції. Вищим ступенем лояльності слід вважати статус прихильника, постійного покупця.  Формування контингенту постійних покупців є кращим по відношенню до залучення нових, оскільки це менш затратно з точки зору фінансування маркетингових зусиль і більш прибутково.  Уявляється необхідним окремо вивчати поведінку покупців до і в процесі покупки і поведінку після покупки, а  надалі узагальнити результати.

Сприйняття в місці покупки доцільно розглядати з точки зору мультіатрибутивних моделей товару і торгової послуги.

Посилання

Blekuell, R., Miniard P. & Endzhel Dzh. (2007). Povedenie potrebitelei [Consumer Behavior]. Sankt-Peterburg : Piter. [in Russian].

Bolotskykh, T. V. (2011). Osoblyvosti upravlinnia spozhyvchoiu povedinkoiu strakhuvalnykiv [Features of management of consumer behavior of insurers]. Ekonomichnyi visnyk NHU. – NSU Economic Bulletin, № 4, Pp. 72-77. [in Ukrainian].

Azriliyan, A. N. (eds.) (2002). Bolshoi ekonomicheskii slovar [Big Economic Dictionary]. Moskva : INE. [in Russian].

Ganichev, K. V. (2009). Vospriiatie v povedenii konechnykh pokupatelei kak osnova formirovaniia ikh loialnosti [Perceptions in the behavior of end customers as a basis for forming their loyalty]. Sovremennye aspekty ekonomiki. – Modern Aspects of Economics, № 4 (141), pp. 270-280. [in Russian].

Duchynska, N. I. (2018). Rozvytok metodiv doslidzhennia teorii korysnosti [Development of methods for the study of utility theory]. Sotsialno-ekonomichni problemy suchasnoho periodu Ukrainy. – Socio-economic problems of the modern period of Ukraine, Issue 5 (115), pp. 51-54. [in Ukrainian].

Zhovkovska, T. (2017). Formuvannia modeli povedinky spozhyvacha [Formation of a model of consumer behavior]. Ekonomichnyi dyskurs. – Economic Discourse, Iss. 2, pp. 9-18. [in Russian].

Zaharchenko, V. І. & Kuznietsov, E. A. Strategicheskii marketing na predpriiatii: uch. posobie. [Strategic marketing at the enterprise: manual]. Odessa : Nauka i tekhnika, 2005. [in Russian].

Koval, L. A. & Romanchuk, S. A. (2010). Osnovni aspekty povedinky spozhyvachiv i chynnyky, shcho zumovliuiut vybir pevnoho typu spozhyvatskoi povedinky [The main aspects of consumer behavior and the factors that determine the choice of a particular type of consumer behavior]. Naukovi pratsi KNTU. – KNTU Scientific Papers, Iss. 18, Ch. II, pp. 117-122.

Lamben Zh.-Zh. (2004). Menedzhment, orientirovannyi na rynok [Market-oriented management]. Sankt-Peterburg : Piter. [in Russian].

Lukianenko, I. H. & Mohylias, H. Ye. (2003). Empirychna otsinka funktsii pryvatnoho spozhyvannia dlia Ukrainy [An empirical assessment of the private consumer function for Ukraine]. Naukovi zapysy: Ekonomichni nauky. – Scientific Records: Economic Sciences, T. 21, pp. 2-15. [in Ukrainian].

Lialiuk, A. (2017). Model kupivelnoi povedinky pokuptsia yak peredumova marketynhovoi stratehii formuvannia spozhyvchoi loialnosti [The model of consumer buying behavior as a prerequisite for marketing strategy of forming consumer loyalty]. Ekonomichnyi chasopys Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. – Economic Journal of Lesya Ukrainka Eastern European National University, № 4, pp. 67-72. [in Ukrainian].

Pavlishyna, N. M. (2014). Marketynh rozkoshi [Marketing of luxury]. Modeliuvannia povedinky spozhyvacha. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. – Modeling consumer behavior. Scientific Bulletin of the Poltava University of Economics and Trade, № 2 (64), pp. 94-99. [in Ukrainian].

Stelmashenko, Ya. V. (2013). Osoblyvosti modeliuvannia sektoru spozhyvannia ta zaoshchadzhen domohospodarstv za dopomohoiu metodiv systemnoi dynamiky [Features of modeling the sector of household consumption and savings using system dynamics methods]. Naukovi zapysky: Ekonomichni nauky. – Scientific Notes: Economic Sciences, T. 146, pp. 95-99. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-11

Як цитувати

Деркач, Т. В. (2020). УЗАГАЛЬНЕНА КУПІВЕЛЬНА ПОВЕДІНКА СПОЖИВАЧІВ ТОРГІВЕЛЬНИХ ПОСЛУГ. РИНКОВА ЕКОНОМІКА: СУЧАСНА ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ, 19(2(45), 32–47. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2020.2(45).201420

Номер

Розділ

Статті