ВПЛИВ СИСТЕМАТИЧНОГО СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ І СТРАТЕГІЧНИХ БІЗНЕС-ІННОВАЦІЙ НА ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • Д. В. Куліш Запорізький національний університет, Україна
  • Г. Я. Голобородько Державний університет інфраструктури та технологій, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-9998.2022.2(51).274366

Ключові слова:

вплив, систематичне стратегічне планування, стратегічні бізнес-інновації, зовнішньоекономічна діяльність підприємств

Анотація

У статті досліджено теоретичні і методологічні аспекти впливу систематичного стратегічного планування і стратегічних бізнес-інновацій на зовнішньоекономічну діяльність підприємств. З’ясовано, щоу динамічному бізнес-середовищі здатність підприємств швидко й ефективно адаптуватися є критично важливим фактором успіху, який вимагає чіткої стратегії. Таким чином, систематичне стратегічне планування зросло до точки, де його головна цінність полягає в допомозі підприємствам м успішно працювати в динамічному та складному середовищі та орієнтуватися у все більш непередбачуваному оточенні. Обґрунтовано, що соціальні, екологічні та економічні показники розглядаються одночасно як одне ціле, а не незалежно, як засіб ведення бізнесу через отримання прибутку, сприяння ефективності підприємства, залучення до соціальної гармонії та захисту навколишнього середовища, яка може допомогти знайти практичні рекомендації та теоретичні основи, які допоможуть підприємствам розвиватися, процвітати та залишатися в бізнесі.

Обґрунтовано, що найвище керівництво виробничих малих і середніх підприємств має усвідомити необхідність систематичного стратегічного планування зовнішньоекономічної діяльності , яке може призвести до покращення сталої продуктивності. Крім того, оскільки стратегічні бізнес-інновації мають вирішальне значення для стійкості виробничих підприємств і є значним джерелом конкурентної переваги, слід приділити додаткову увагу розвитку інноваційної культури всередині підприємства. Це вказує на те, що ці практики повинні існувати для появи цієї культури. Таким чином, особи, які приймають рішення, повинні усвідомити потенціал доданої вартості стратегічних бізнес-інновацій і систематичних практик стратегічного планування зовнішньоекономічної діяльності підприємств.

Посилання

Buryk, Z. (2020). Stratehichne planuvannia rozvytku terytorii, yak instrument upravlinnia. Publichne uriaduvannia, (5(25)), 53-62.

Hrosul V. A., Mamaieva H. S. (2012) Marketynhove stratehichne planuvannia na pidpryiemstvi. Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh. (1 (1), 201-205.

Karpenko M. O., Karpik Yu. S. (2009). Stratehichne planuvannia v upravlinni zovnishnoekonomichnoiu diialnistiu pidpryiemstv. URL:http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PPEI/article/download/457/445

Kiiashko Ye. V. (2009). Problemy i neobkhidnist vprovadzhennia v suchasnykh umovakh stratehichnoho planuvannia na pidpryiemstvakh. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky. (3, part 1), 174-179.

Saher L. I., Zarubina V. V. (2014). Stratehichne planuvannia diialnosti promyslovykh pidpryiemstv na prykladi TOV «Impuls». Efektyvna ekonomika (6). URL:http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3146

Stalinska O. V. (2015). Stratehichne planuvannia diialnosti promyslovoho pidpryiemstva. Visnyk ekonomichnoi nauky Ukrainy. (1(28)), 127-133.

Iankovska V. A., Khyzhniak A. M. (2015) Teoretychni osnovy planuvannia ta prohnozuvannia na pidpryiemstvi. Zovnishnia torhivlia: ekonomika, finansy, pravo. (2), 166.

Alnazer, N.; Khanfar, S.; Afaneh, S. (2018). Strategic role in the development of tourist offices in Jordan. Eurasian J. Anal. Chem. (13), 502-512.

Barney, J. B. (1991). Firm Resources and Sustained Competitive Advantage. J. Manag., 17, 99-120.

Chouayb, L.; Barakat, S.; Elhachemi, T. (2020). The Influence of Strategic Intangible Resources on Small and Medium Enterprises (SMEs) Performance. PalArch’s J. 17, 1446–1465. Available online: https://palarch.nl/index.php/jae/article/download/861/857 (accessed on 9 September 2022).

Elkington, J. (1994). Towards the Sustainable Corporation: Win-Win-Win Business Strategies for Sustainable Development. Calif. Manag. Rev. 36, 90-100.

Fiserova, J. Public investments as a way of stimulating the economic development in Poland. In Proceedings of the 10th International Conference: Liberece Economic Forum, Liberec, Czech Republic, 19–20 September 2011. 517-527.

George, B.; Walker, R.M.; Monster, J. (2019). Does Strategic Planning Improve Organizational Performance? A Meta-Analysis. Public Adm. Rev. 79, 810-819.

Hernández-Díaz, A.; Calderón-Abreu, T.; Castro-Gonzáles, S.; Portales-Derbez, L. (2020). Exploring the sustainability of SMEs: The Puerto Rican case. Environ. Dev. Sustain., 23, 8212-8233.

International Organization for Standardization ISO. ISO and Innovation. 2020. Available online: https://www.iso.org/files/live/sites/isoorg/files/store/en/PUB100444.pdf (accessed on 9 September 2022).

Jabbour, A.B.L.D.S.; Ndubisi, N.O.; Seles, B.M.R.P. (2019). Sustainable development in Asian manufacturing SMEs: Progress and directions. Int. J. Prod. Econ., 225, 107567.

Jayawarna, S.; Dissanayake, R. (2019). Strategic Planning and Organization Performance: A Review on Conceptual and Practice Perspectives. Arch. Bus. Res., 7, 171-180.

Liu, R.; Liu, X.; Pan, B.; Zhu, H.; Yuan, Z.; Lu, Y. Willingness to Pay for Improved Air Quality and Influencing Factors among Manufacturing Workers in Nanchang, China. Sustainability 2018, 10, 1613.

Lomachynska I., Podgorna I. (2018). Innovation potential: impact on the national economy competitiveness of the EU developed countries. Baltic Journal of Economic Studies (5(2)), 262-270.

Musi, Y.W.; Mukulu, E.; Oloko, M. (2018). Influence of Strategic Planning to Firm Performance in Agricultural Research Based Institutions of Kenya. J. Manag. Sustain., 8, 83.

Sandada, M., Pooe, D., & Dhurup, M. (2014). Strategic Planning And Its Relationship With Business Performance Among Small And Medium Enterprises In South Africa. International Business & Economics Research Journal (IBER), 13(3), 659-670. https://doi.org/10.19030/iber.v13i3.8602

Shindirovsky, I. M. (2021). Trade entrepreneurship and features of its production [Torhovelne pidpryiemnytstvo ta osoblyvosti yoho provadzhennia]. Bulletin of Lviv University of Trade and Economics. Economic sciences, 62, 75-80.

United States Congress. The National Environmental Policy Act of 1969, as Amended. 1969; p. 4. Available online: https://www.epa.gov/laws-regulations/summary-national-environmental-policy-act (accessed on 9 September 2022).

OECD. Oslo Manual (2018). Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, 4th ed.; OECD: Paris, France, 2018. Available online: https://www.oecd-ilibrary.org/science-and-technology/oslo-manual-2018_9789264304604-en (accessed on 9 September 2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-12

Як цитувати

Куліш, Д. В., & Голобородько, Г. Я. (2023). ВПЛИВ СИСТЕМАТИЧНОГО СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ І СТРАТЕГІЧНИХ БІЗНЕС-ІННОВАЦІЙ НА ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління, 21(2(51), 56–74. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2022.2(51).274366

Номер

Розділ

Статті