ФАРМАЦЕВТИЧНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК МАРКЕТИНГОВА СИСТЕМА НА МАКРОРІВНІ: СТРУКТУРА ТА ОСОБЛИВОСТІ

Автор(и)

  • Ю. В. Робул Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна
  • О. В. Садченко Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна
  • К. О. Литвиненко Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-9998.2022.2(51).274370

Ключові слова:

маркетинг, макромаркетинг, фармацевтичний ринок, ринкова система, структура

Анотація

Стаття присвячена визначенню теоретико-методологічних засад маркетингових систем фармацевтичного ринку на макрорівні. Розмір та суспільне значення цього ринку зумовлюють потребу забезпечення належного функціонування у ринкових умовах, проте системні чинники впливу на маркетингову політику учасників цього ринку залишаються маловивченими. Це визначає актуальність дослідження. На основі систематизації та узагальнення специфічних особливостей ринку із застосуванням апарату та підходів макромаркетингу визначена загальна структура маркетингової системи на основі виділення різних механізмів реалізації споживчої цінності. Запропоновано виділяти дві підсистеми: рецептурних та безрецептурних препаратів. Ефективне функціонування системи в цілому має забезпечуватися поєднанням механізмів кооперації у першій підсистемі та конкуренції у другій на основі специфічних особливостей фармацевтичного ринку. Визначені ключові аспекти макромаркетингу фармацевтичного ринку для забезпечення маркетингового управління ринковою системою на макрорівні.

Посилання

Pestun, I. V., & Mnushko, Z. M. (2009). Tendentsii ta osoblyvosti rivnevoho marketynhovoho upravlinnia na farmatsevtychnomu rynku [Trends and features of multilevel marketing management in the pharmaceutical market]. Farmakom, (1), 106-111.

Bartels, R., & Jenkins, R. L. (1977). Macromarketing. Journal of Marketing, 41(4), 17-20.

Hunt, S. D. (1981). Macromarketing as a Multidimensional Concept. Journal of Macromarketing, 1(1), 7-8.

Sadchenko, О., Davydova, I., Yakymyshyn, L., Kovalchuk, S., Chernenko, D., & Zaitseva, A. (2020). Modern marketing to scale the business. International Journal of Advanced Research in Engineering and Technology (IJARET), 11(4), 324-333.

Sadchenko O. V. (2020). Basic directions of experience economy marketing development іn conditions of sustainable development. Ekonomichni innovatsii (Economic Innovations), 22 (2), 101-112.

Sadchenko O. V. (2018). Marketynhovi tekhnolohii upravlinnia rynkom ekolohichno chystykh tovariv [Marketing technologies of managing the market of ecologically clean goods]. Ekonomichni innovatsii (Economic Innovations), 20(1), 174-181.

Robul, Y. V. (2019). Marketynhova polityka, funktsionuvannia marketynhovykh system ta zabezpechennia subiektyvnoho dobrobutu [Marketing policy, marketing systems and subjective well-being]. Pryazovskyi economic herald (Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk),(6(17)), 57-62.

Analyzing the $1.4 Trillion Global Pharmaceutical Industry 2022 - ResearchAndMarkets.com. (2022). Business Wire. Retrieved 20 December 2022, from https://www.businesswire.com/news/home/20221130005610/en/Analyzing-the-1.4-Trillion-Global-Pharmaceutical-Industry-2022---ResearchAndMarkets.com

Top Lead. (2019). Pharmaceuticals of Ukraine. Infographic guide / Top Lead, Darnitsa, Aequo, UCCI, Business View.

Robul, Y., Lytovchenko, I., Tchon, L., Nagornyi, Y., Khanova, O., & Omelianenko, O. (2020). Digital Marketing Tools In The Value Chain Of An Innovative Product. International Journal Of Scientific & Technology Research, 9(4), 158-165.

Lytvynenko K. O. & Pohosian K. V. (2020). Korporatyvnyi imidzh yak chynnyk konkurentospromozhnosti kompanii [Corporate image as а factor of company's competitiveness]. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Ekonomika I upravlinnia (Scientific notes of Taurida National V. I. Vernadsky University. Series: Economy and Management), 31(2), 24-28.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-12

Як цитувати

Робул, Ю. В., Садченко, О. В., & Литвиненко, К. О. (2023). ФАРМАЦЕВТИЧНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК МАРКЕТИНГОВА СИСТЕМА НА МАКРОРІВНІ: СТРУКТУРА ТА ОСОБЛИВОСТІ. РИНКОВА ЕКОНОМІКА: СУЧАСНА ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ, 21(2(51), 137–148. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2022.2(51).274370

Номер

Розділ

Статті