ВЕКТОРИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЯМИ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • Р. В. Янковой Державний університет «Житомирська політехніка», Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-9998.2022.2(51).274375

Ключові слова:

інновації, модель управління, комерціалізація, стратегія, інноваційна діяльність, стратегічне управління

Анотація

У статті обґрунтовані вектори стратегічного управління інноваціями підприємств. Доведено, що винахідництво та створення є лише початковою стадією інновацій, а процес комерціалізації на завершальній стадії є найважливішою частиною всього інноваційного процесу. У процесі технологічних інновацій, бізнес використовує внутрішні та зовнішні додаткові інноваційні ресурси для досягнення показників інноваційного розвитку, тобто компанії можуть реалізувати комерціалізацію інноваційних продуктів за допомогою внутрішніх технологічних каналів та зовнішніх. Визначено, що доцільним вбачається створити інноваційну модель взаємовигідної моделі з такими партнерами, як споживачі, науково-дослідні установи, університети, постачальники, дистриб’ютори та навіть конкуренти, обмінюючись інноваційними ресурсами та взаємною вигодою. Представлено класифікаційну групу інновацій за рівнем їх відкритості, поділивши на закриті інновації, кооперативні інновації, відкриті інновації та інновації мережевої організації. Обґрунтовано, що для того, щоб швидко реалізувати комерціалізацію ідей, управління інноваційною діяльністю підприємства має паралельно запроваджувати кілька вимірів, таких як стратегія, організація, ресурси, культура (система) тощо, на основі зовнішнього інноваційного середовища підприємства, що безперервно сприяє розвитку підприємства. Для ефективної системи управління інноваційною діяльністю підприємства має комплексно враховувати фактори впливу на весь процес його інноваційної діяльності. Значення комплексного управління інноваціями розуміється як прагнення підприємства створити цінність, зосереджуючись на підвищенні основної конкурентоспроможності, і під керівництвом стратегії воно здійснює спільні інновації, об’єднуючи технології, організацію, ринок, менеджмент, культуру та системи, і за допомогою певного механізму управління інноваціями та підходу підприємство прагне реалізувати інновації для всього персоналу, інновації на повний робочий день, глобальні інновації на підприємстві.

Посилання

Schumpeter, J. A. (2011) Teoriia ekonomichnoho rozvytku: Doslidzhennia prybutkiv, kapitalu, kredytu, vidsotka ta ekonomichnoho tsyklu [The theory of economic development; an inquiry into profits, capital, credit, interest, and the business cycle]. Kyiv, Kyiv Mohyla Academy Publishing House. 242 p. [translation into Ukrainian].

Chen Jin, Zheng Gang. Innovation Management. Peking University Press. 2013.

Chesbrough H. (2003) Open Innovation: the New Imperative for Creating and Profiting from Technology. Harvard Business School Press.

Ivanova T. V. (2020) Innovaciyna diyalnist pidpryemstv Ukrainy yak factor pidvyshchennya rivnya konkurentospromozhnosti namizhnarodnyh rynkah [Innovative activity of Ukrainian enterprises as a factor in increasing the level of competitiveness in international markets]. Ekonomichnyi visnuk NTUU “Kyivskyi politehnichnyi instytut” – Economic Bulletin of NTUU "Kyiv Polytechnic Institute". Vol. 17. P. 395-404. [in Ukrainian].

Sakevych L. S. (2020) Innovaciyna diyalnist v Ukraini: suchachyi stan ta problem rozvytku. [Innovative activity in Ukraine: current state and problems of development]Naukovo -vyrobnychyizhyrnal “Biznes-navigator” – Scientific and industrial magazine "Business-navigator". Vol. 3 (59). P. 172 -176. [in Ukrainian].

Xu Qingrui, Zheng Gang, Yu Zida et al. (2003) Total Innovation Management (TIM): A New Trend in Enterprise Innovation Management – Based on a Case Study of Haier Group. Science Research Management. Vol. 05. P. 1-7.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-12

Як цитувати

Янковой, Р. В. (2023). ВЕКТОРИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЯМИ ПІДПРИЄМСТВ. РИНКОВА ЕКОНОМІКА: СУЧАСНА ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ, 21(2(51), 209–219. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2022.2(51).274375

Номер

Розділ

Статті