КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ФАРМАЦЕВТИЧНОГО МАРКЕТИНГУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2022.3(52).275827Ключові слова:
маркетинг, фармацевтичний маркетинг, фармацевтичний ринок, концепція соціально-етичного маркетингу, системний підхід, фарм-бізнесАнотація
У статті розглядаються питання концептуальних підходів до фармацевтичного маркетингу та проблеми підвищення його ефективності з урахуванням особливостей. Обґрунтовано наукові засади організації маркетингового менеджменту в фармації, які призводять до якісних та кількісних змін керованого об’єкта. Встановлено особливості впливу процесів маркетингу в глобальному та локальному вимірах на стан соціальних, економічних підсистем у контексті забезпечення їхнього сталого розвитку. Виділено п’ять груп управлінських ресурсів у фармації, що мають власні інструменти та методи.
Посилання
Navchalʹni materialy onlayn: DSTU ISO 9001:2001. Systemy upravlinnya yakistyu [Educational materials online: DSTU ISO 9001:2001. Quality management systems]. (2001). (24 p.). Kyiv: Informatsiya ta dokumentatsiya. Retrieved from https://pidruchniki.com/2015060964892/menedzhment/derzhavni_standarti_ukrayini_seriyi_iso_9000 [in Ukrainian].
Dlihach, A. O. (2012). Stratehichne marketynhove upravlinnya [Strategic marketing management] (272 p.). Kyiv: Alerta [in Ukrainian].
Klyuchy k uspekhu: Top-50 krupneyshykh myrovykh farmatsevtycheskykh kompanyy. № 34 (1055) 5 Veresnya 2016 r. [Keys to success: Top 50 largest world pharmaceutical companies. No. 34 (1055) September 5, 2016]. RSS Strichka, ukr.net, Aktualʹno, Analityka. Aptechni merezhi v Ukrayini, Novyny farmatsevtyky ta farmatsiyi [RSS Feed, ukr.net, Topical news, Analytics. Pharmacy chains in Ukraine, News of pharmaceuticals and pharmacy]. Retrieved from https://www.apteka.ua/article/383148 [in Ukrainian].
Konusov, A. (2010). Marketing na rynke informatsionnoy bezopasnosti [Marketing in the information security market]. Marketing Management, (5-6). Retrieved from https://www.marketing.spb.ru/lib-special/branch/infosec.htm [in Russian].
Agile-marketing. Printsipy i podkhod [Agile marketing. Principles and approach]. Retrieved from https://vc.ru/marketing/154058-agile-marketing-principy-i-podhod [in Russian].
Polishchenko, V. P. (2003). Marketynhovyy menedzhment: navch. posibnyk [Marketing management: teaching. manual] (200 p.). Kyiv: Tsentr navchalʹnoyi literatury [in Ukrainian].
Sadchenko, O., Karpitskaya, M., Stasiukova, K., Popova, M., Tytykalo, V., & Makoveieva, O. (2019). Linear Programming as a Data Mining Tool in Assessing Competitiveness in the Face of Uncertainty. International Journal of Engineering and Advanced Technology (IJEAT), 8(5), 1475–1478. Retrieved from http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/25355 [in English].
Sadchenko, O. V. (2020). Basic directions of experience economy marketing development In conditions of sustainable development. Ekonomichni innovatsii: zb.nauk. prats, 22(2(75)), 101–112. Retrieved from http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/28485 [in English].
Sadchenko, O. V., & Robul, Y. V. (2020). Economic and environmental marketing space of the economics of experience. Ekonomichni innovatsii : zb. nauk. prats, 22(1(74)), 129–139. https://doi.org/10.31520/ei.2020.22.1(74).129-139. Retrieved from http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/27803 [in English].
Sadchenko, O. V. (2018). Theoretical foundations of environmental marketing management. MIND JOURNAL, (6), 13. Retrieved from https://mindjour-nal.wseh.pl/ru/articles/nomer-62018.html [in English].
Lytvynenko, K. O. (2020). Sotsiyetalʹnyy pidkhid u mulʹtykulʹturalʹnomu menedzhmenti ta marketynhu. Teoretyko-metodychni osnovy upravlinnya sotsiyetalʹnymy systemamy v umovakh innovatsiyno-ekolohichnoho rozvytku: marketynhovi aspekty: monohrafiya [Societal approach in multicultural management and marketing. Theoretical and methodological bases of management of social systems in the conditions of innovative and ecological development: marketing aspects: monograph] (pp. 48–59). Odesa: ONU named after I. I. Mechnikov, MES of Ukraine. Retrieved from http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/28479 [in Ukrainian].
Lytvyenko, K. O., & Dotsenko, V. P. (2021). Rol vprovadzhennya systemy kontrolinhu v upravlinni potentsialom konkurentospromozhnosti pidpryyemstva [The role of the implementation of the controlling system in the management of the enterprise’s competitiveness potential]. Mizhnarodnyy naukovyy zhurnal "Internauka". Seriya: "Ekonomichni nauky" [International scientific journal "Internauka". Series: "Economic Sciences"], (2). https://doi.org/10.25313/2520-2294-2021-2-6898 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу є авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.