КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ФАРМАЦЕВТИЧНОГО МАРКЕТИНГУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2022.3(52).275827Ключові слова:
маркетинг, фармацевтичний маркетинг, фармацевтичний ринок, концепція соціально-етичного маркетингу, системний підхід, фарм-бізнесАнотація
У статті розглядаються питання концептуальних підходів до фармацевтичного маркетингу та проблеми підвищення його ефективності з урахуванням особливостей. Обґрунтовано наукові засади організації маркетингового менеджменту в фармації, які призводять до якісних та кількісних змін керованого об’єкта. Встановлено особливості впливу процесів маркетингу в глобальному та локальному вимірах на стан соціальних, економічних підсистем у контексті забезпечення їхнього сталого розвитку. Виділено п’ять груп управлінських ресурсів у фармації, що мають власні інструменти та методи.
Посилання
Navchalʹni materialy onlayn: DSTU ISO 9001:2001. Systemy upravlinnya yakistyu. Kyyiv, 2001. 24 р. (Informatsiya ta dokumentatsiya). [Educational materials online: DSTU ISO 9001:2001. Quality management systems. Kyiv, 2001. 24 p. (Information and documentation)] URL: https://pidruchniki.com/2015060964892/menedzhment/derzhavni_standarti_ukrayini_seriyi_iso_9000 [in Ukrainian].
Dlihach A. O. (2012) Stratehichne marketynhove upravlinnya. [Strategic marketing management]. Kyiv: Alerta. 272 р. [in Ukrainian].
Klyuchy k uspekhu: Top-50 krupneyshykh myrovykh farmatsevtycheskykh kompanyy. № 34 (1055) 5 Veresnya 2016 r. RSS Strichka, ukr.net, Aktualʹno, Analityka. Aptechni merezhi v Ukrayini, Novyny farmatsevtyky ta farmatsiyi [Keys to success: Top 50 largest world pharmaceutical companies. No. 34 (1055) September 5, 2016. RSS Feed, ukr.net, Actual, Analytics. Pharmacy chains in Ukraine, News of pharmaceuticals and pharmacy]. URL: https://www.apteka.ua/article/383148 [in Ukrainian].
Konusov A. (2010) Marketing na rynke informatsionnoy bezopasnosti. «Marketing Menedzhment» [Marketing in the information security market. "Marketing Management"]. № 5-6. URL: https://www.marketing.spb.ru/lib-special/branch/infosec.htm [in Russian].
Agile-marketing. Printsipy i podkhod [Agile marketing. Principles and approach]. URL: https://vc.ru/marketing/154058-agile-marketing-principy-i-podhod [in Russian].
Polishchenko V. P. (2003) Marketynhovyy menedzhment: navch. posibnyk [Marketing management: teaching. manual]. Kyiv: Tsentr navchalʹnoyi literatury. 200 р. [in Ukrainian].Оlena Sadchenko, Maryna Karpitskaya, Kateryna Stasiukova, Mariia Popova, Volodymyr Tytykalo, Olena Makoveieva. Linear Programming as a Data Mining Tool in Assessing Competitiveness in the Face of Uncertainty / International Journal of Engineering and Advanced Technology (IJEAT) ISSN: 2249-8958, Volume-8 Issue-5, P. 1475-1478. June 2019. URL: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/25355 [in English].
Sadchenko O.V. (2020) Basic directions of experience economy marketing development In conditions of sustainable development. Ekonomichni innovatsii : zb.nauk. prats. Odesa. Т 22. Vol. 2(75). P. 101-112. URL: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/28485 [in English].
Sadchenko O. V., Robul I. V. (2020) Economic and environmental marketing space of the economics of experience. Ekonomichni innovatsii : zb. nauk. prats.Odesa. Т. 22. Vol. 1(74). P. 129-139. (Index Copernicus). DOI https://doi.org/10.31520/ei.2020.22.1(74).129-139 URL: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/27803 [in English].
Sadchenko O. V. Theoretical foundations of environmental marketing management. MIND JOURNAL, 2018, № 6. (13 р.) URL: https://mindjour-nal.wseh.pl/ru/articles/nomer-62018.html [in English].
Lytvynenko K. O. (2020) Sotsiyetalʹnyy pidkhid u mulʹtykulʹturalʹnomu menedzhmenti ta marketynhu. Teoretyko-metodychni osnovy upravlinnya sotsiyetalʹnymy systemamy v umovakh innovatsiyno-ekolohichnoho rozvytku: marketynhovi aspekty: monohrafiya/ pid red. d.e.n., prof. O. V. Р. 48-59. [Societal approach in multicultural management and marketing. Theoretical and methodological bases of management of social systems in the conditions of innovative and ecological development: marketing aspects: monograph / ed. Doctor of Economics, Prof. O. V. Sadchenko, Ph.D. Ph.D., Assoc. Yu. V. Robul. Odesa: ONU named after I. I. Mechnikov MES of Ukraine., 2020, P. 48-59] URL: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/28479 [in Ukrainian].
Lytvyenko K. O., Dotsenko V. P. (2021) Rol vprovadzhennya systemy kontrolinhu v upravlinni potentsialom konkurentospromozhnosti pidpryyemstva. Mizhnarodnyy naukovyy zhurnal "Internauka". Seriya: "Ekonomichni nauky". 2021. № 2 [The role of the implementation of the controlling system in the management of the enterprise’s competitiveness potential. International scientific journal "Internauka". Series: "Economic Sciences". No. 2]. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2021-2-6898 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.