КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ФАРМАЦЕВТИЧНОГО МАРКЕТИНГУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-9998.2022.3(52).275827

Ключові слова:

маркетинг, фармацевтичний маркетинг, фармацевтичний ринок, концепція соціально-етичного маркетингу, системний підхід, фарм-бізнес

Анотація

У статті розглядаються питання концептуальних підходів до фармацевтичного маркетингу та проблеми підвищення його ефективності з урахуванням особливостей. Обґрунтовано наукові засади організації маркетингового менеджменту в фармації, які призводять до якісних та кількісних змін керованого об’єкта. Встановлено особливості впливу процесів маркетингу в глобальному та локальному вимірах на стан соціальних, економічних підсистем у контексті забезпечення їхнього сталого розвитку. Виділено п’ять груп управлінських ресурсів у фармації, що мають власні інструменти та методи.

Посилання

Navchalʹni materialy onlayn: DSTU ISO 9001:2001. Systemy upravlinnya yakistyu. Kyyiv, 2001. 24 р. (Informatsiya ta dokumentatsiya). [Educational materials online: DSTU ISO 9001:2001. Quality management systems. Kyiv, 2001. 24 p. (Information and documentation)] URL: https://pidruchniki.com/2015060964892/menedzhment/derzhavni_standarti_ukrayini_seriyi_iso_9000 [in Ukrainian].

Dlihach A. O. (2012) Stratehichne marketynhove upravlinnya. [Strategic marketing management]. Kyiv: Alerta. 272 р. [in Ukrainian].

Klyuchy k uspekhu: Top-50 krupneyshykh myrovykh farmatsevtycheskykh kompanyy. № 34 (1055) 5 Veresnya 2016 r. RSS Strichka, ukr.net, Aktualʹno, Analityka. Aptechni merezhi v Ukrayini, Novyny farmatsevtyky ta farmatsiyi [Keys to success: Top 50 largest world pharmaceutical companies. No. 34 (1055) September 5, 2016. RSS Feed, ukr.net, Actual, Analytics. Pharmacy chains in Ukraine, News of pharmaceuticals and pharmacy]. URL: https://www.apteka.ua/article/383148 [in Ukrainian].

Konusov A. (2010) Marketing na rynke informatsionnoy bezopasnosti. «Marketing Menedzhment» [Marketing in the information security market. "Marketing Management"]. № 5-6. URL: https://www.marketing.spb.ru/lib-special/branch/infosec.htm [in Russian].

Agile-marketing. Printsipy i podkhod [Agile marketing. Principles and approach]. URL: https://vc.ru/marketing/154058-agile-marketing-principy-i-podhod [in Russian].

Polishchenko V. P. (2003) Marketynhovyy menedzhment: navch. posibnyk [Marketing management: teaching. manual]. Kyiv: Tsentr navchalʹnoyi literatury. 200 р. [in Ukrainian].Оlena Sadchenko, Maryna Karpitskaya, Kateryna Stasiukova, Mariia Popova, Volodymyr Tytykalo, Olena Makoveieva. Linear Programming as a Data Mining Tool in Assessing Competitiveness in the Face of Uncertainty / International Journal of Engineering and Advanced Technology (IJEAT) ISSN: 2249-8958, Volume-8 Issue-5, P. 1475-1478. June 2019. URL: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/25355 [in English].

Sadchenko O.V. (2020) Basic directions of experience economy marketing development In conditions of sustainable development. Ekonomichni innovatsii : zb.nauk. prats. Odesa. Т 22. Vol. 2(75). P. 101-112. URL: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/28485 [in English].

Sadchenko O. V., Robul I. V. (2020) Economic and environmental marketing space of the economics of experience. Ekonomichni innovatsii : zb. nauk. prats.Odesa. Т. 22. Vol. 1(74). P. 129-139. (Index Copernicus). DOI https://doi.org/10.31520/ei.2020.22.1(74).129-139 URL: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/27803 [in English].

Sadchenko O. V. Theoretical foundations of environmental marketing management. MIND JOURNAL, 2018, № 6. (13 р.) URL: https://mindjour-nal.wseh.pl/ru/articles/nomer-62018.html [in English].

Lytvynenko K. O. (2020) Sotsiyetalʹnyy pidkhid u mulʹtykulʹturalʹnomu menedzhmenti ta marketynhu. Teoretyko-metodychni osnovy upravlinnya sotsiyetalʹnymy systemamy v umovakh innovatsiyno-ekolohichnoho rozvytku: marketynhovi aspekty: monohrafiya/ pid red. d.e.n., prof. O. V. Р. 48-59. [Societal approach in multicultural management and marketing. Theoretical and methodological bases of management of social systems in the conditions of innovative and ecological development: marketing aspects: monograph / ed. Doctor of Economics, Prof. O. V. Sadchenko, Ph.D. Ph.D., Assoc. Yu. V. Robul. Odesa: ONU named after I. I. Mechnikov MES of Ukraine., 2020, P. 48-59] URL: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/28479 [in Ukrainian].

Lytvyenko K. O., Dotsenko V. P. (2021) Rol vprovadzhennya systemy kontrolinhu v upravlinni potentsialom konkurentospromozhnosti pidpryyemstva. Mizhnarodnyy naukovyy zhurnal "Internauka". Seriya: "Ekonomichni nauky". 2021. № 2 [The role of the implementation of the controlling system in the management of the enterprise’s competitiveness potential. International scientific journal "Internauka". Series: "Economic Sciences". No. 2]. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2021-2-6898 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-24

Номер

Розділ

Статті