КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ФАРМАЦЕВТИЧНОГО МАРКЕТИНГУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2022.3(52).275827Ключові слова:
маркетинг, фармацевтичний маркетинг, фармацевтичний ринок, концепція соціально-етичного маркетингу, системний підхід, фарм-бізнесАнотація
У статті розглядаються питання концептуальних підходів до фармацевтичного маркетингу та проблеми підвищення його ефективності з урахуванням особливостей. Обґрунтовано наукові засади організації маркетингового менеджменту в фармації, які призводять до якісних та кількісних змін керованого об’єкта. Встановлено особливості впливу процесів маркетингу в глобальному та локальному вимірах на стан соціальних, економічних підсистем у контексті забезпечення їхнього сталого розвитку. Виділено п’ять груп управлінських ресурсів у фармації, що мають власні інструменти та методи.
Посилання
Navchalʹni materialy onlayn: DSTU ISO 9001:2001. Systemy upravlinnya yakistyu [Educational materials online: DSTU ISO 9001:2001. Quality management systems]. (2001). (24 p.). Kyiv: Informatsiya ta dokumentatsiya. Retrieved from https://pidruchniki.com/2015060964892/menedzhment/derzhavni_standarti_ukrayini_seriyi_iso_9000 [in Ukrainian].
Dlihach, A. O. (2012). Stratehichne marketynhove upravlinnya [Strategic marketing management] (272 p.). Kyiv: Alerta [in Ukrainian].
Klyuchy k uspekhu: Top-50 krupneyshykh myrovykh farmatsevtycheskykh kompanyy. № 34 (1055) 5 Veresnya 2016 r. [Keys to success: Top 50 largest world pharmaceutical companies. No. 34 (1055) September 5, 2016]. RSS Strichka, ukr.net, Aktualʹno, Analityka. Aptechni merezhi v Ukrayini, Novyny farmatsevtyky ta farmatsiyi [RSS Feed, ukr.net, Topical news, Analytics. Pharmacy chains in Ukraine, News of pharmaceuticals and pharmacy]. Retrieved from https://www.apteka.ua/article/383148 [in Ukrainian].
Konusov, A. (2010). Marketing na rynke informatsionnoy bezopasnosti [Marketing in the information security market]. Marketing Management, (5-6). Retrieved from https://www.marketing.spb.ru/lib-special/branch/infosec.htm [in Russian].
Agile-marketing. Printsipy i podkhod [Agile marketing. Principles and approach]. Retrieved from https://vc.ru/marketing/154058-agile-marketing-principy-i-podhod [in Russian].
Polishchenko, V. P. (2003). Marketynhovyy menedzhment: navch. posibnyk [Marketing management: teaching. manual] (200 p.). Kyiv: Tsentr navchalʹnoyi literatury [in Ukrainian].
Sadchenko, O., Karpitskaya, M., Stasiukova, K., Popova, M., Tytykalo, V., & Makoveieva, O. (2019). Linear Programming as a Data Mining Tool in Assessing Competitiveness in the Face of Uncertainty. International Journal of Engineering and Advanced Technology (IJEAT), 8(5), 1475–1478. Retrieved from http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/25355 [in English].
Sadchenko, O. V. (2020). Basic directions of experience economy marketing development In conditions of sustainable development. Ekonomichni innovatsii: zb.nauk. prats, 22(2(75)), 101–112. Retrieved from http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/28485 [in English].
Sadchenko, O. V., & Robul, Y. V. (2020). Economic and environmental marketing space of the economics of experience. Ekonomichni innovatsii : zb. nauk. prats, 22(1(74)), 129–139. https://doi.org/10.31520/ei.2020.22.1(74).129-139. Retrieved from http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/27803 [in English].
Sadchenko, O. V. (2018). Theoretical foundations of environmental marketing management. MIND JOURNAL, (6), 13. Retrieved from https://mindjour-nal.wseh.pl/ru/articles/nomer-62018.html [in English].
Lytvynenko, K. O. (2020). Sotsiyetalʹnyy pidkhid u mulʹtykulʹturalʹnomu menedzhmenti ta marketynhu. Teoretyko-metodychni osnovy upravlinnya sotsiyetalʹnymy systemamy v umovakh innovatsiyno-ekolohichnoho rozvytku: marketynhovi aspekty: monohrafiya [Societal approach in multicultural management and marketing. Theoretical and methodological bases of management of social systems in the conditions of innovative and ecological development: marketing aspects: monograph] (pp. 48–59). Odesa: ONU named after I. I. Mechnikov, MES of Ukraine. Retrieved from http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/28479 [in Ukrainian].
Lytvyenko, K. O., & Dotsenko, V. P. (2021). Rol vprovadzhennya systemy kontrolinhu v upravlinni potentsialom konkurentospromozhnosti pidpryyemstva [The role of the implementation of the controlling system in the management of the enterprise’s competitiveness potential]. Mizhnarodnyy naukovyy zhurnal "Internauka". Seriya: "Ekonomichni nauky" [International scientific journal "Internauka". Series: "Economic Sciences"], (2). https://doi.org/10.25313/2520-2294-2021-2-6898 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).