СУЧАСНІ ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ У ПРОСУВАННІ ПОСЛУГ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.1(53).288740

Ключові слова:

готельно-ресторанний бізнес, технології управління, розумні технології, цифровізація, цифрові технології

Анотація

У статті досліджено теоретичні й методологічні аспекти застосування інтерактивних технологій управління у просуванні послуг підприємствами готельно-ресторанного бізнесу. Наголошено, що Індустрія 4.0 основний акцент спрямовує на перетворення ланцюга створення вартості засобами «розумних технологій», Індустрія 5.0 на потрійний вплив – економічний, екологічний та соціальний з ESG акцентом і балансом (довкілля, соціальна сфера та управління). Висвітлено потреби для підприємств готельно-ресторанного бізнесу, які ведуть конкурентну боротьбу за споживачів в умовах Індустрій 4.0 та 5.0, прагнучі розробити та надати унікальні послуги з використанням усіх можливих сучасних технологій управління: інтерактивних, цифрових, мультимедійних, івент-менеджменту тощо. Актуалізується цифровізація готельно-ресторанного бізнесу, котра відбувається завдяки впровадженню підприємствами, організаціями, закладами комплексу цифрових технологій та процесів. Основні з них ототожнені з використанням QR-кодування, наданням споживачам цифрової інформації через електронні пристрої, здійсненням дистанційного спілкування із замовниками послуг через спеціалізовані веб-сайти, сторінки в соціальних мережах, спеціалізовані мобільні застосунки, спеціалізовані чат-боти, застосуванням спеціальних інформаційних програм управління закладом, електронної оплати послуг тощо. Проаналізовано досвід використання розумних цифрових технологій. Визначено, що для підприємств готельно-ресторанного бізнесу актуальним є застосування таких цифрових технологій: соціальних медіа, великих баз даних, е-комерції, інтернету речей (ІОТ), роботизації, штучного інтелекту, адитивних технологій (3D-друку), блокчейну, біометричних технологій тощо.

Посилання

Balatska, N. Yu. (2020). Restorannyi biznes v umovakh pandemii koronavirusu: problemy ta napriamy transformatsii modelei rozvytku [Restaurant business in the condition of the coronavirus pandemic: problems and directions of transformation of development models]. Ekonomika ta Upravlinnia Pidpryiemstvamy, (42), 117–122. [in Ukrainian].

Burak, V. H. (2020). Innovatsii: diialnist zakladiv restorannoho hospodarstva [Innovations: activity of restaurant establishments]. Suchasni tendentsii rozvytku industrii hostynnosti: materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Lviv, 26-27 Nov. 2020) (pp. 21–23). [in Ukrainian].

Hadetska, Z. M. (2015). Suchasni multymediini zasoby prosuvannia hotelno-restorannykh ta turystychnykh posluh [The modern multimedia means to promote hotel restaurant and tourist services]. Young Scientist, 2(17), 41–44. [in Ukrainian].

Zaitseva, O. I., & Fursov, A. M. (2019). Marketynh vrazhen yak instrument realizatsii kliientooriientovanoho pidkhodu v diialnosti hotelnykh pidpryiemstv [Marketing of the impressions as an instrument of realization of the client-oriented approach in activity of hotel enterprises]. Visnyk Khmelnytskoho Natsionalnoho Universytetu. Ekonomichni Nauky, 4(1), 95–99. [in Ukrainian].

Kazakova, N. A., Perepelytsia, A. S., & Sidorov, M. V. (2017). Innovatsiinyi rozvytok informatyzatsii hotelnoho biznesu v umovakh hlobalizatsii svitovoho hospodarstva [Innovative Development of the Informatization of the Hotel Business in the Context of Globalization of the World Economy]. Problemy Ekonomiky, (1), 21–25. [in Ukrainian].

Novikova, V. V., Bondar, N. P., & Sharan, L. O. (2019). Vprovadzhennia event-menedzhmentu v diialnist pidpryiemstva hotelno-rectorannoho hospodarstva [Event management in the activity of the hotel and restaurant enterprise]. Modern Engineering and Innovative Technologies, 10(2), 45–54. [in Ukrainian].

Pavlova, Yu. V. (2022). Vykorystannia internet-tekhnolohii pry prosuvanni posluh hostynnosti na rynok. Innovatsiini tekhnolohii v hotelno-restorannomu biznesi [The use of Internet technologies in the promotion of hospitality services to the market]: materialy XI Vseukr. nauk.-prakt. konf. (Kyiv, 17 May 2022) (pp. 211–213). [in Ukrainian].

Postova, V. V. (2022). Pokrashchennia protsesu obsluhovuvannia spozhyvachiv shliakhom prosuvannia posluh pidpryiemstva restorannoho biznesu cherez internet [Improving the consumer service process by promoting restaurant business services through the internet]. Ekonomika ta Suspilstvo, (36). https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1170 [in Ukrainian].

Khumarova, N. I., & Mykhailiuk, O. L. (2018). Marketynhova polityka prosuvannia posluh u hotelnomu biznesi Ukrainy [Marketing policy of services promotion in the hotel business of Ukraine]. Visnyk Sotsialno-Ekonomichnykh Doslidzhen, 3(67), 53–61. [in Ukrainian].

Charkina, T. Yu., Martseniuk, L. V., Zadoia, V. O., & Pikulina O. V. (2021). Stratehichni napriamy upravlinnia hotelno-restorannym biznesom v umovakh kryzy [Strategic directions of hotel and restaurant business management in the conditions of crisis]. Ekonomika ta Derzhava, (2), 19–23. [in Ukrainian].

Chernomaziuk, A. H. (2014). Innovatsii u sferi hotelno-restorannoho biznesu [Innovations in the field of hotel and restaurant business]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni Nauky, 5(2), 269–272. [in Ukrainian].

Chmil, H. L., & Dzhhutashvili, N. M. (2020). Tsyfrovizatsiia upravlinnia kliientskym dosvidom u hotelno-restorannii industrii [Digitalization of the Customer Experience Management in the Hotel and Restaurant Industry]. Biznesinform, (8), 237–245. [in Ukrainian].

Iazina, V. A. (2015). Zastosuvannia internet-marketynhu reklamnoi diialnosti na pidpryiemstvakh hotelno-restorannoho hospodarstva [Application of internet marketing of advertising activities at enterprises of the hotel and restaurant industry]. Visnyk Donbaskoi Derzhavnoi Mashynobudivnoi Akademii, 1(34), 225–228. [in Ukrainian].

Ianchuk, T. V., Liubinchak, K. R., & Vovkolup, A. Y. (2020). Efektyvnist uprovadzhennia marketynhovykh tekhnolohii na pidpryiemstvakh hotelno-restorannoho biznesu [Efficiency of implementation of marketing technologies on enterprises of hotel and restaurant business]. Naukovyi Visnyk Uzhhorodskoho Natsionalnoho Universytetu, 29, 176–179. [in Ukrainian].

Lomachynska, I. & Podgorna, I. (2018). Innovation potential: impact on the national economy competitiveness of the EU developed countries. Baltic Journal of Economic Studies, 5(2), 262–270.

Tolochko, S. (2016). Economic competitiveness and modern pedagogics definitions correlation. Baltic Journal of Economic Studies, 2(1), 101–107.

Tyukhtenko N., Makarenko S., Oliinyk N., & Portugal E. (2021) Innovative approaches to enterprise competitiveness assessment. Marketing and Management of Innovations, (1), 278–289.

Tyukhtenko N. A., Barna M. Y., & Kazakova T. S. (2021) Tsyfrovizatsiya yak chynnyk zabezpechennya novoyi marketynhovoyi filosofiyi suchasnykh biznes-ekosystem. Visnyk KHNU im. V. V. Dokuchayeva. Seriya «Ekonomichni Nauky», (1), 288–299.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-15

Як цитувати

Бурак, В. Г., & Тюхтенко, Н. А. (2023). СУЧАСНІ ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ У ПРОСУВАННІ ПОСЛУГ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ. РИНКОВА ЕКОНОМІКА: СУЧАСНА ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ, 22(1(53), 37–53. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.1(53).288740

Номер

Розділ

Статті