ПРИЙНЯТТЯ ІННОВАЦІЙНИХ МАРКЕТИНГОВИХ РІШЕНЬ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.2(54).293406

Ключові слова:

інновація, маркетинг, інноваційні маркетингові рішення, інноваційні підходи, комплекс маркетингу «12Р», підприємства, харчова промисловість

Анотація

Для підвищення конкурентоспроможності, активності інноваційного розвитку, збільшення ефективності діяльності підприємств харчової промисловості на підприємствах виникає потреба у прийнятті зважених і економічно обґрунтованих інноваційних маркетингових рішень. Харчова наука активно розвиває напрямки маркетингового комплексу, а саме: Product ‒ базується на випуску продуктів спеціального призначення: дієтичного лікувального/профілактичного харчування, харчування для спортсменів дітей, людей похилого віку, вагітних жінок тощо; Price ‒ враховується моніторинг цін у торговельних мережах, аналіз сучасної ринкової кон’юнктури, цін на аналогічну і нову продукцію конкурентів; Place ‒ усунення зайвих ланцюгів (посередників) за рахунок виробництва продукції під власною торговою на замовлення великих роздрібних мереж; Promotion ‒ включає тренд-сеттінг, WOM-технологію, buzz-маркетинг, event-маркетинг, product placement, life-placement, провокаційний маркетинг, entertainment маркетинг, флешмоб, тизер та інші. Представлено розподіл на традиційні та інноваційні підходи у системі маркетингу підприємства, що призводить до появи нових видів маркетингу (латеральний, віртуальний, партизанський, вірусний, нейромаркетинг тощо). Наведені приклади застосування даних видів маркетингу у відомих брендах для впровадження на підприємствах харчової промисловості.

Посилання

Barabanova, V. V., & Bohatyrʹova, H. A. (2022). Innovatsiinyi marketynh [Innovative marketing]. Kryvyi Rih: Vyd. DonNUET. [in Ukrainian].

Moskalenko, V. A., & Ryabchenko, I. S. (2021). Innovatsii yak obiekt marketynhu [Innovation as an object of marketing]. Efektyvna Ekonomika, (8). https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.8.96 [in Ukrainian].

Illyashenko, S. M., & Rud’, M. P. (2018). Osoblyvosti klasyfikatsii marketynhovykh innovatsii [Features of the classification of marketing innovations.] Naukovyi Visnyk Khersonskoho Derzhavnoho Universytetu. Seriia Ekonomichni Nauky, 30(3). ([in Ukrainian].

Rahman, M. S., & Mangushev, D. V. (2016). Marketynhovi innovatsii yak zasib vdoskonalennia bankivskykh posluh v Ukraini [Marketing innovations as a means of improving banking services in Ukraine]. Bulletin of Kharkiv National University named after V. N. Karazin. Series: Economy, (90). [in Ukrainian].

Bondarchuk, O. (2019). Vykorystannia innovatsiinykh marketynhovykh tekhnolohii v turystychnii industrii [Use of innovative marketing technologies in the tourism industry]. Bulletin of the Azov State Technical University, (37). [in Ukrainian].

Ilchenko, T. V. (2021). Osoblyvosti vprovadzhennia innovatsiinoho marketynhu v ahrobiznesi [Peculiarities of implementation of innovative marketing in agribusiness]. Bulletin of the Dnipropetrovsk State Scientific Institute. Economic Sciences, (1(03)). [in Ukrainian].

Guerrilla marketing: what it is, types + 15 examples. (2019, October 28). Roby Business, Ukr. https://xn--90aamhd6acpq0s.xn--j1amh/teoriya/partizanskiy-marketing [in Ukrainian].

Virtualna realnist (VR): pryklady vykorystannia v promyslovosti [Virtual reality (VR): examples of use in industry]. (2018, November 6). IT Enterprise. https://www.it.ua/articles/virtualnaja-realnost-vr-luchshie-praktiki [in Ukrainian].

Neuromarketing: how well-known brands influence buyers. (2018, May 3). Tracklam. https://blog.tracklam.com/nejromarketyng-yak-vidomi-brendy-vplyvayut-na-pokuptsiv/ [in Ukrainian].

Berger, A. (2022). Innovatsiini rishennia pry rozrobtsi kompleksu marketynhu pidpryiemstv kharchovoi promyslovosti [Innovative solutions in the development of complex marketing of food industry enterprises]. Modern directions of scientific research development: proceedings of the 8th International scientific and practical conference (pp. 874-878). Chicago, USA: BoScience Publisher. [in Ukrainian].

Horash, O., Kokhan, O., & Kambulova, Yu. (2022). Orhanichni kharchovi produkty – zaporuka zdorovia spozhyvachiv [Organic food products – a guarantee of consumer health]. Healthy nutrition from childhood to longevity: state and prospects: materials of the II international scientific and practical multidisciplinary conference, Kyiv, November 24, 2022 (pp. 76–77). Kyiv: NUHT. [in Ukrainian].

Kapinus, L. V. (2021). Fud-dyzain yak marketynhovyi instrument vplyvu na povedinku spozhyvachiv [Food design as a marketing tool for influencing consumer behavior]. Trends in Lean production and packaging of food products: materials of the 10th International Specialized Scientific and Practical Conference, Kyiv, September 15, 2021 (pp. 82–83). Kyiv: NUHT. https://drive.google.com/file/d/15TEqBUhOivWhKdcG3ac46HL0jhULwYj9/view [in Ukrainian].

Akymenko, A. (2020). Shchob svit stav ekolohichnishym – sumskii naukovets i startaper Dmytro Bidyuk pro perspektyvy ekotekhnolohii v Ukraini [To make the world more ecological – Sumy scientist and startup entrepreneur Dmytro Bidyuk about the prospects of eco-technologies in Ukraine]. Media-kolo. https://mediakolo.sumy.ua [in Ukrainian].

Bernovich, P. (2019). Yak marketynh heneruie prybutok [How marketing generates profit]. Leosvit Real Marketing. https://leosvit.com/art/yak-marketyng-generuye-prybutok [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-24

Як цитувати

Бергер, А. Д. (2023). ПРИЙНЯТТЯ ІННОВАЦІЙНИХ МАРКЕТИНГОВИХ РІШЕНЬ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління, 22(2(54), 24–34. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.2(54).293406

Номер

Розділ

Статті