ПРОБЛЕМИ АДАПТАЦІЇ МАТРИЦІ БКГ ДО АНАЛІЗУ ТОВАРНОГО АСОРТИМЕНТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-9998.2024.1(56).309073

Ключові слова:

матриця БКГ, адаптована матриця БКГ, асортимент, аналіз асортименту, асортиментна група

Анотація

В статті розглядаються деякі аспекти адаптації матриці БКГ до аналізу продуктового асортименту підприємства. Визначено, що найбільші труднощі з адаптованою матрицею БКГ виникають стосовно розрахунку темпів зростання асортиментних груп і визначення ліній розділення секторів. Досліджено низку підходів щодо розрахунку показників темпів зростання й частки, а також до встановлення ліній розділення матриці на сектори, описано їхні переваги та недоліки. Запропоновано запровадження показника відносної частки продажу, застосування якого дасть змогу більш обґрунтовано визначити лінію «середньої точки» для показника «частка продажу».

Посилання

Chiu, C. C., & Lin, K. S. (2019). Rule-Based BCG Matrix for Product Portfolio Analysis. In R. Lee (Ed.), Software Engineering, Artificial Intelligence, Networking and Parallel/Distributed Computing. SNPD 2019. Studies in Computational Intelligence (Vol. 850, pp. 17–32). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-26428-4_2

Halaj, D., Sedliačiková, M., & Malá, D. (2018). Customer behavior on the Slovakian roundwood market: A case study. BioRes, (13(3)), 6003–6020.

Fu, R., Zheng, B., Wen, J., & Xie, L. (2022). Research on commodity business value and customer value of e-commerce platforms: Based on consumer psychology and cognition. Frontiers in psychology, 13. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.985537

Coronado-Hernandez, J. R., Ospina-Mateus, H., BaronVillamizar, J., Vidal-Pacheco, L., Piñeres-Castillo, A., Rojas-Millán, R. H., & Silva, J. (2020). A method to rationalize the product portfolio in retail stores. In Advances in Cybernetics, Cognition, and Machine Learning for Communication Technologies (pp. 509–515). Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-15-3125-5_51

Gorb, O., Dorohan-Pysarenko, L., Yehorova, O., Yasnolob, I., & Doroshenko, A. (2022). Boston consulting group matrix: Opportunities for use in economic analysis. Scientific Horizons, (25(7)), 20–30.

Melnychuk, O. I., Lopotan, L. V., & Hinhin, L. P. (2018). Prykladni aspekty formuvannia tovarno-produktovykh stratehii ahrarnykh pidpryiemstv [Applied aspects of the formation of product strategies of agrarian enterprises]. Agrarian Bulletin of the Black Sea Coast, (89), 69–77. http://lib.osau.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/2631/1/10.pdf [in Ukrainian].

Prytychenko, T. I., & Lyakh I. S. (2015). Praktychni aspekty rozrobky struktury tovarnoho portfelia pidpryiemstva [Practical aspects of developing the structure of the company’s product portfolio]. Business Inform, (10), 256–265. https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2015-10_0-pages-256_265.pdf [in Ukrainian].

Krainiuchenko, O. F., Belova, T. H., & Havrylova, T. B. (2012). Praktychni aspekty zastosuvannia matrytsi bostonskoi konsultatyvnoi hrupy [Practical aspects of applying the matrix of the Boston consulting group]. Scientific works of the National University of Food Technologies, (45), 150–154. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npnukht_2012_45_28 [in Ukrainian].

Krainiuchenko, O. F., Belova, T. H., & Olihova, K. V. (2014). Metodychni pidkhody shchodo kompleksnoho otsiniuvannia stratehichnoho hospodarskoho portfelia pidpryiemstva [Methodical approaches to comprehensive assessment of the enterprise's strategic economic portfolio]. Formation of market relations in Ukraine, (7), 45–49. http://nbuv.gov.ua/UJRN/frvu_2014_7_12 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-27

Як цитувати

Мазур, О. Є. (2024). ПРОБЛЕМИ АДАПТАЦІЇ МАТРИЦІ БКГ ДО АНАЛІЗУ ТОВАРНОГО АСОРТИМЕНТУ. РИНКОВА ЕКОНОМІКА: СУЧАСНА ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ, 23(1(56), 89–105. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2024.1(56).309073

Номер

Розділ

Статті