DOI: https://doi.org/10.18524/2413-9998.2019.2(42).177074

ТЕОРЕТИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ І ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ

N. V. Orlova

Анотація


Метою статті є аналіз концептуальних основ соціальної відповідальності бізнесу та проблем реалізації соціально відповідальних практик в Україні. У роботі представлений огляд еволюції поняття корпоративної соціальної відповідальності, основні напрямки та проблеми впровадження цих заходів на практиці.

Для дослідження було використане угруповання КСВ теорій, що включає інструментальні, політичні, інтеграційні та етичні теорії. Розглянуто ряд сучасних ключових напрямків дослідження, в тому числі взаємозв'язок концепцій КСВ і стратегічного управління.

На підставі матеріалів досліджень українських вчених проаналізовано основні напрямки, форми і проблеми реалізації соціально відповідальних практик в Україні.


Ключові слова


корпоративна соціальна відповідальність (КСВ), корпоративна репутація, соціально відповідальні практики, стейкхолдери, бізнес-середовище

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Hrishnova, O. A., Mishchuk, H. Y. & Oliynyk, O. O. (2014). Sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ u trudovykh vidnosynakh: teoriya, praktyka, rehulyuvannya ryzykiv [Social responsibility in labor relations: theory, practice, risk management]. Rivne: NUVGP [in Ukrainian].

Bowen, H. R. (1953). Social Responsibilities of the Businessman. New York: Harper and Row.

Carroll, A. B. (1979). A Three-Dimensional Conceptual Model of Social Performance. The Academy of Management Review, Vol. 4, № 4, pp. 497-505.

Levitt, T. (1958). The Dangers of Social Responsibility. Harvard Business Review, Vol. 36, № 5, pp. 41-50.

Friedman, M. (1970). The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits. The New York Times Magazine. URL: http://www.academia.edu/3267140/The_social_responsibility_of_business_is_to_increase_its_profits

Kurenko, R. N. (2009). KSO: poisk kontseptualizatsii [CSR: the search for conceptualization]. KSO svoimi rukami CSR do it yourself, 1, 28–29. Retrieved from: http://www.csrjournal.com. [in Russian].

Sethi, S. P. (1975). Dimesions of Corporate Social Perfomance: An Analytical Framework. California Management Review. Vol. 17, № 3, pp. 58-64.

Garriga, E. & Mele, D. (2004) Corporate Social Responsibility Theories: Mapping the Territory. Journal of Business Ethics, No 53, p. 51. URL: http://www.environmentalmanager.org/wp-content/uploads/2008/04/csr-theories.pdf

Davis, K. (1967). Understanding The Social Responsibility Puzzle. Business Horizons, 10(4), pp. 45-51.

Davis, K. (1960). Can Business Afford to Ignore Corporate Social Responsibilities?, California Management Review, 2, pp. 70-76.

World Commission on Environment and Development: 1987, Our Common Future (Oxford University Press, Oxford). URL: https://sswm.info/sites/default/files/reference_attachments/UN%20WCED%201987%20Brundtland%20Report.pdf

Boell, H. (2002). Foundation's Web Site on the World Summit for Sustainable Development, Johannesburg 2002. Retrieved from: www.worldsummit2002.org.

Rozvytok KSV v Ukrayini: 2010-2018 [Development of CSR in Ukraine]. (2017). Kyiv: Uston [in Ukrainian].

Directive 2014/95/EU of the European Parliament and of the Council of 22 October 2014 (amending Directive 2013/34/EU as regards disclosure of non-financial and diversity information by certain large undertakings and groups). URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32014L0095&from=EN


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Грішнова О. А., Міщук Г. Ю., Олійник О. О. Соціальна відповідальність у трудових відносинах: теорія, практика, регулювання ризиків: Монографія. Рівне : НУВГП, 2014. 216 с.

­
Bowen, H. R. Social Responsibilities of the Businessman. New York : Harper and Row, 1953, 267 р.


Carroll, A. B. A Three-Dimensional Conceptual Model of Social Performance, The Academy of Management Review, 1979, Vol. 4, № 4, pp. 497-505.


Levitt, T. The Dangers of Social Responsibility, Harvard Business Review, 1958, Vol. 36, № 5, pp. 41-50.


Friedman, M. The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits, The New York Times Magazine, September 13, 1970. URL: http://www.academia.edu/3267140/The_social_responsibility_of_business_is_to_increase_its_profits


Kurenko, R. N. KSO: poisk.   КSО svoimi rukami, 2009, № 1, pp. 28-29.  URL: http://www.csrjournal.com.


Sethi, S. P. Dimesions of Corporate Social Perfomance: An Analytical Framework, California Management Review, 1975, Vol. 17, № 3, pp. 58-64.


Garriga E., Mele D. Corporate Social Responsibility Theories: Mapping the Territory, Journal of Business Ethics, 2004, No 53. URL: http://www.environmentalmanager.org/wp-content/uploads/2008/04/csr-theories.pdf

Davis, K. Understanding The Social Responsibility Puzzle: Business Horizons, 1967, 10 (4), pp. 45-51.


Davis, K. Can Business Afford to Ignore Corporate Social Responsibilities? California Management Review, 1960, 2, pp. 70-76.


World Commission on Environment and Development: 1987, Our Common Future (Oxford University Press, Oxford).   URL: https://sswm.info/sites/default/files/reference_attachments/UN%20WCED%201987%20Brundtland%20Report.pdfHeinrich Boell Foundation's Web Site on the World Summit for Sustainable Development, Johannesburg.  (2002). URL: www.worldsummit2002.org.


Зінченко А., Саприкіна М. Розвиток КСВ в Україні: 2010–2018. Київ : Видавництво «Юстон», 2017, 52 с.


Directive 2014/95/EU of the European Parliament and of the Council  of 22 October 2014 (amending Directive 2013/34/EU as regards disclosure of non-financial and diversity information by certain large undertakings and groups). (2014) URL: https://eur-lex.europa.eu/legal content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32014L0095&from=EN





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN 2413-9998 (Print)
DOI 10.18524/2413-9998