КРЕАТИВНЕ МИСЛЕННЯ МЕНЕДЖЕРІВ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2021.1(47).227013Ключові слова:
креативність, креативне мислення, креативний потенціал, особистість, бізнес-діяльністьАнотація
У статті досліджено креативне мислення менеджерів та креативний потенціал особистості. Визначено, що серед способів активації внутрішніх резервів людини, найбільш дієвим представляється розкриття, розвиток і затвердження природної креативності життєутворюючої спрямованості як генетичній даності, яка закладена в організмі і знаходиться в ньому спочатку. Виявлено, що креативність особистості в бізнес-діяльності є однією з головних умов успіху в створенні інноваційних продуктів та послуг. Встановлено, що креативне мислення менеджерів можна розвивати, наприклад, за допомогою психологічного тренінгу інноваційного мислення, гнучкого мислення і спілкування, асертивної поведінки. Наведено основні шляхи розвитку креативного мислення менеджерів, а саме цілеспрямоване моделювання бізнес-ситуацій, при яких учасники тренінгу постійно стикаються з необхідністю застосовувати наявні знання, уміння та навички.
Посилання
Амблер Т. Практический маркетинг ; Пер. с англ. Санкт-Петербург : Издательство «Питер», 1999. 400 с.
Богоявленская Д. Б. Психология творческих способностей. Москва : ИЦ «Академия», 2002. 320 c.
Гогац А., Мондехар Р. Бизнес + креатив: Преодолеть невидимые барьеры ; пер. с англ. Минск : Гревцов Паблишер, 2007. 344 с.
Джадкинс Р. Искусство креативного мышления ; пер с англ. Москва : Азбука Бизнес, Азбука-Аттикс. 2016. 432 с.
Ильин Е. П. Психология творчества, креативности, одаренности Санкт-Петербург : Питер, 2011. 448 с.
Кехо Д. Подсознание может все! ; Пер. с англ. 4-е изд. Минск : ООО «Попурри», 2002. 176 с.
Кон И. С. В поисках себя: Личность и ее самосознание. Москва, 1984. 335 с.
Маслоу А. Г. Дальние пределы человеческой психики ; Пер. с англ. Санкт-Петербург : Издат. группа «Евразия», 1997. 430 с.
Моляко В. О. Психологічна проблема творчого потенціалу людини. Наука і освіта. 2007. № 4-5. С. 115–118.
Муздыбаев К. Психология ответственности. Ленинград : «НАУКА», 1983. 240 с.
Практический интеллект / Р. Дж. Стернберг, Дж. Б. Форсайт, Дж. Хедланд и др. – Санкт-Петербург : Питер, 2002. 272 с.
Пузеп Л. Г. Психологические механизмы развития креативной личности: автореф. дис. ... канд. психол. наук: спец. 19.00.01 «Общая психология, психология личности, история психологии». Красноярск, 2006. 23 с.
Роменець В. А. Психологія творчості. Київ : Либідь, 2004. 288 с
Чернявська Т. П. Маркетингове мислення – психологічний механізм ефективного бізнесу. Вісник соціально-економічних досліджень. 2004. Вип. 16. С. 313-317.
Чернявська Т. П. Розвиток креативності суб’єктів бізнес-діяльності. Наук. вісник Південно-укр. нац. пед. університету імені К.Д. Ушинського. 2010. № 7. С. 57-64.
Чернявская Т. П. Психология успешности личности в бизнесе: [монография]. – Одесса: Астропринт, 2010. 288 с.
Barron F. Putting creativity to work In: Sternberg R., Tardif T. (eds.). The nature of creativity. Cambridge : Cambridgе Press, 1988. Pp. 76-98.
Guilford J. P. Some misconceptions regarding the measurement of creative talent. Journal of Creative Behaviour. 1971. V. 5. Pр. 77-93.
Torrance E. P. Empirical validation of criterion referenced indicators of creative ability through a longitudinal study. Creative Child and Adult Quarterly. 1981. V. 6. Pр. 136-140.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).