КРЕАТИВНЕ МИСЛЕННЯ МЕНЕДЖЕРІВ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2021.1(47).227013Ключові слова:
креативність, креативне мислення, креативний потенціал, особистість, бізнес-діяльністьАнотація
У статті досліджено креативне мислення менеджерів та креативний потенціал особистості. Визначено, що серед способів активації внутрішніх резервів людини, найбільш дієвим представляється розкриття, розвиток і затвердження природної креативності життєутворюючої спрямованості як генетичній даності, яка закладена в організмі і знаходиться в ньому спочатку. Виявлено, що креативність особистості в бізнес-діяльності є однією з головних умов успіху в створенні інноваційних продуктів та послуг. Встановлено, що креативне мислення менеджерів можна розвивати, наприклад, за допомогою психологічного тренінгу інноваційного мислення, гнучкого мислення і спілкування, асертивної поведінки. Наведено основні шляхи розвитку креативного мислення менеджерів, а саме цілеспрямоване моделювання бізнес-ситуацій, при яких учасники тренінгу постійно стикаються з необхідністю застосовувати наявні знання, уміння та навички.
Посилання
Амблер Т. Практический маркетинг ; Пер. с англ. Санкт-Петербург : Издательство «Питер», 1999. 400 с.
Богоявленская Д. Б. Психология творческих способностей. Москва : ИЦ «Академия», 2002. 320 c.
Гогац А., Мондехар Р. Бизнес + креатив: Преодолеть невидимые барьеры ; пер. с англ. Минск : Гревцов Паблишер, 2007. 344 с.
Джадкинс Р. Искусство креативного мышления ; пер с англ. Москва : Азбука Бизнес, Азбука-Аттикс. 2016. 432 с.
Ильин Е. П. Психология творчества, креативности, одаренности Санкт-Петербург : Питер, 2011. 448 с.
Кехо Д. Подсознание может все! ; Пер. с англ. 4-е изд. Минск : ООО «Попурри», 2002. 176 с.
Кон И. С. В поисках себя: Личность и ее самосознание. Москва, 1984. 335 с.
Маслоу А. Г. Дальние пределы человеческой психики ; Пер. с англ. Санкт-Петербург : Издат. группа «Евразия», 1997. 430 с.
Моляко В. О. Психологічна проблема творчого потенціалу людини. Наука і освіта. 2007. № 4-5. С. 115–118.
Муздыбаев К. Психология ответственности. Ленинград : «НАУКА», 1983. 240 с.
Практический интеллект / Р. Дж. Стернберг, Дж. Б. Форсайт, Дж. Хедланд и др. – Санкт-Петербург : Питер, 2002. 272 с.
Пузеп Л. Г. Психологические механизмы развития креативной личности: автореф. дис. ... канд. психол. наук: спец. 19.00.01 «Общая психология, психология личности, история психологии». Красноярск, 2006. 23 с.
Роменець В. А. Психологія творчості. Київ : Либідь, 2004. 288 с
Чернявська Т. П. Маркетингове мислення – психологічний механізм ефективного бізнесу. Вісник соціально-економічних досліджень. 2004. Вип. 16. С. 313-317.
Чернявська Т. П. Розвиток креативності суб’єктів бізнес-діяльності. Наук. вісник Південно-укр. нац. пед. університету імені К.Д. Ушинського. 2010. № 7. С. 57-64.
Чернявская Т. П. Психология успешности личности в бизнесе: [монография]. – Одесса: Астропринт, 2010. 288 с.
Barron F. Putting creativity to work In: Sternberg R., Tardif T. (eds.). The nature of creativity. Cambridge : Cambridgе Press, 1988. Pp. 76-98.
Guilford J. P. Some misconceptions regarding the measurement of creative talent. Journal of Creative Behaviour. 1971. V. 5. Pр. 77-93.
Torrance E. P. Empirical validation of criterion referenced indicators of creative ability through a longitudinal study. Creative Child and Adult Quarterly. 1981. V. 6. Pр. 136-140.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу є авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.