СУЧАСНА ПАРАДИГМА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА НА МІЖНАРОДНИХ РИНКАХ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2022.3(52).275809Ключові слова:
конкурентоспроможність, конкурентні переваги, парадигма, підприємство, інновації, міжнародний ринок, міжнародне співробітництвоАнотація
В статті обґрунтовано необхідність формування сучасної парадигми забезпечення конкурентних переваг підприємства на міжнародних ринках в умовах глобалізації економіки. Розглянуто зміст і види конкурентних переваг підприємства та визначено завдання підприємства щодо створення та управління ними. Описано фундаментальні та сучасні концепції формування конкурентних переваг підприємств і встановлено, що за нинішніх умов господарювання конкурентоспроможними є ті підприємства, які у своїй діяльності застосовують інновацій, нові технології та ведуть співробітництво з метою пошуку нових джерел формування конкурентних переваг. Запропоновано головними конкурентними перевагами вважати здатність підприємства до безперервного розвитку за рахунок створення та впровадження інновацій, науково-технічних досягнень, залучення інтелектуального капіталу, а також участь в міжнародній кооперації та інтеграції. Вважається, що ці фактори забезпечать якісні зміни в діяльності підприємств та досягненні його конкурентних позицій на міжнародному ринку. На основі концептуального підходу сформовано сучасну парадигму формування конкурентних переваг, яка на відміну від інших включає інноваційно-технологічну та глобально-коопераційну концепцію.
Посилання
Zhuran, O. A. (2007). Stratehiia pryiniattia rishen shchodo zabezpechennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Decision-making strategy for ensuring the competitiveness of the enterprise]. Ekonomika i upravlinnia – Economics and management, 4, 45–51 [in Ukrainian].
Klymchuk, A. O. (2014). Suchasna paradyhma zabezpechennia konkurentnykh perevah pidpryiemstva [The modern paradigm of ensuring the competitive advantages of the enterprise]. Biznes Inform – Business Inform, 1, 221–225. [in Ukrainian].
Kobylansky, L. S. (2003). Upravlinnia konkurentospromozhnistiu [Management of competitiveness] (304 p.). Kyiv: Zovnishnia torhivlia [in Ukrainian].
Kotenko, V. P. (2006). Paradigma kak metodologiya nauchnoy deyatelnosti [Paradigm as a methodology of scientific activity]. Bibliosfera – Bibliosphere, 3, 21–25 [in Russian].
Lamben, J.-Zh. (2007). Menedzhment, orientirovannyiy na ryinok [Market-oriented management] (800 p.). Saint Petersburg: Peter [in Russian].
Lisovska, L. S. (2009). Suchasna paradyhma konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Modern paradigm of enterprise competitiveness]. Visnyk natsionalnoho universytetu «Lvivska Politekhnika». Problemy ekonomiky ta upravlinnia – Bulletin of the National University "Lviv Polytechnic". Problems of economics and management, 640, 143–149 [in Ukrainian].
Seleznyova, G. O. (2016). Formuvannia konkurentnykh perevah pidpryiemstva v suchasnykh umovakh hospodariuvannia [Formation of competitive advantages of the enterprise in modern economic conditions]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky – Global and national economic problems, 10. Retrieved from http://global-national.in.ua/issue-10–2016 [in Ukrainian].
Slipushko, O. M. (2008). Entsyklopedychnyi slovnyk [Encyclopedic dictionary] (768 p.). Kyiv: Aconite [in Ukrainian].
Smirnov, E. M. Obgruntuvannia pidkhodu do formuvannia stiikykh konkurentnykh perevah pidpryiemstva [Justification of the approach to the formation of sustainable competitive advantages of the enterprise]. Retrieved from www.nbuv.gov.ua/portal/soc.../64.pdf [in Ukrainian].
Sysoeva, E. A. (2011). Konkurentnyie preimuschestva predpriyatiya: evolyutsiya i istochniki formirovaniya [Competitive advantages of the enterprise: evolution and sources of formation]. Voprosyi ekonomiki i prava – Questions of Economics and Law, 5, 47–51 [in Russian].
Tkachova, S. S. (2012). Suchasna kontseptsiia stiikykh konkurentnykh perevah pidpryiemstva: intehratsiia ta zbalansuvannia naukovykh pidkhodiv [Modern concept of sustainable competitive advantages of the enterprise: integration and balancing of scientific approaches]. Uchenyie zapiski Tavricheskogo natsionalnogo universiteta imeni V. I. Vernadskogo. Seriya «Ekonomika i upravlenie», 25(64), (2), 160–168 [in Ukrainian].
Tsvok, D. R. (2017). Formuvannia konkurentnykh perevah pidpryiemstva [Formation of competitive advantages of the enterprise]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi – Problems of the systemic approach in economics, 5(61), 141–147 [in Ukrainian].
Chachashvili, E. S. (2009). Evolyutsiya strategicheskogo marketinga [Evolution of strategic marketing. Scientific bulletins of BelSU]. Nauchnyie vedomosti BelGU. Istoriya. Politologiya – History Political science. Economy. Informatics, (11/1), 9, 76–81 [in Russian].
Yagafarova, E. F. (2008). Ustoychivost konkurentnogo preimuschestva firmyi s tochki zreniya resursnoy kontseptsii [Sustainability of the firm’s competitive advantage from the point of view of the resource concept]. Izvestiya PGPU – Izvestiya PHPU, 6(10), 30–35 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу є авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.