СУЧАСНА ПАРАДИГМА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА НА МІЖНАРОДНИХ РИНКАХ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2022.3(52).275809Ключові слова:
конкурентоспроможність, конкурентні переваги, парадигма, підприємство, інновації, міжнародний ринок, міжнародне співробітництвоАнотація
В статті обґрунтовано необхідність формування сучасної парадигми забезпечення конкурентних переваг підприємства на міжнародних ринках в умовах глобалізації економіки. Розглянуто зміст і види конкурентних переваг підприємства та визначено завдання підприємства щодо створення та управління ними. Описано фундаментальні та сучасні концепції формування конкурентних переваг підприємств і встановлено, що за нинішніх умов господарювання конкурентоспроможними є ті підприємства, які у своїй діяльності застосовують інновацій, нові технології та ведуть співробітництво з метою пошуку нових джерел формування конкурентних переваг. Запропоновано головними конкурентними перевагами вважати здатність підприємства до безперервного розвитку за рахунок створення та впровадження інновацій, науково-технічних досягнень, залучення інтелектуального капіталу, а також участь в міжнародній кооперації та інтеграції. Вважається, що ці фактори забезпечать якісні зміни в діяльності підприємств та досягненні його конкурентних позицій на міжнародному ринку. На основі концептуального підходу сформовано сучасну парадигму формування конкурентних переваг, яка на відміну від інших включає інноваційно-технологічну та глобально-коопераційну концепцію.
Посилання
Zhuran, O. A. (2007). Stratehiia pryiniattia rishen shchodo zabezpechennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Decision-making strategy for ensuring the competitiveness of the enterprise]. Ekonomika i upravlinnia – Economics and management, 4, 45–51 [in Ukrainian].
Klymchuk, A. O. (2014). Suchasna paradyhma zabezpechennia konkurentnykh perevah pidpryiemstva [The modern paradigm of ensuring the competitive advantages of the enterprise]. Biznes Inform – Business Inform, 1, 221–225. [in Ukrainian].
Kobylansky, L. S. (2003). Upravlinnia konkurentospromozhnistiu [Management of competitiveness] (304 p.). Kyiv: Zovnishnia torhivlia [in Ukrainian].
Kotenko, V. P. (2006). Paradigma kak metodologiya nauchnoy deyatelnosti [Paradigm as a methodology of scientific activity]. Bibliosfera – Bibliosphere, 3, 21–25 [in Russian].
Lamben, J.-Zh. (2007). Menedzhment, orientirovannyiy na ryinok [Market-oriented management] (800 p.). Saint Petersburg: Peter [in Russian].
Lisovska, L. S. (2009). Suchasna paradyhma konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Modern paradigm of enterprise competitiveness]. Visnyk natsionalnoho universytetu «Lvivska Politekhnika». Problemy ekonomiky ta upravlinnia – Bulletin of the National University "Lviv Polytechnic". Problems of economics and management, 640, 143–149 [in Ukrainian].
Seleznyova, G. O. (2016). Formuvannia konkurentnykh perevah pidpryiemstva v suchasnykh umovakh hospodariuvannia [Formation of competitive advantages of the enterprise in modern economic conditions]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky – Global and national economic problems, 10. Retrieved from http://global-national.in.ua/issue-10–2016 [in Ukrainian].
Slipushko, O. M. (2008). Entsyklopedychnyi slovnyk [Encyclopedic dictionary] (768 p.). Kyiv: Aconite [in Ukrainian].
Smirnov, E. M. Obgruntuvannia pidkhodu do formuvannia stiikykh konkurentnykh perevah pidpryiemstva [Justification of the approach to the formation of sustainable competitive advantages of the enterprise]. Retrieved from www.nbuv.gov.ua/portal/soc.../64.pdf [in Ukrainian].
Sysoeva, E. A. (2011). Konkurentnyie preimuschestva predpriyatiya: evolyutsiya i istochniki formirovaniya [Competitive advantages of the enterprise: evolution and sources of formation]. Voprosyi ekonomiki i prava – Questions of Economics and Law, 5, 47–51 [in Russian].
Tkachova, S. S. (2012). Suchasna kontseptsiia stiikykh konkurentnykh perevah pidpryiemstva: intehratsiia ta zbalansuvannia naukovykh pidkhodiv [Modern concept of sustainable competitive advantages of the enterprise: integration and balancing of scientific approaches]. Uchenyie zapiski Tavricheskogo natsionalnogo universiteta imeni V. I. Vernadskogo. Seriya «Ekonomika i upravlenie», 25(64), (2), 160–168 [in Ukrainian].
Tsvok, D. R. (2017). Formuvannia konkurentnykh perevah pidpryiemstva [Formation of competitive advantages of the enterprise]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi – Problems of the systemic approach in economics, 5(61), 141–147 [in Ukrainian].
Chachashvili, E. S. (2009). Evolyutsiya strategicheskogo marketinga [Evolution of strategic marketing. Scientific bulletins of BelSU]. Nauchnyie vedomosti BelGU. Istoriya. Politologiya – History Political science. Economy. Informatics, (11/1), 9, 76–81 [in Russian].
Yagafarova, E. F. (2008). Ustoychivost konkurentnogo preimuschestva firmyi s tochki zreniya resursnoy kontseptsii [Sustainability of the firm’s competitive advantage from the point of view of the resource concept]. Izvestiya PGPU – Izvestiya PHPU, 6(10), 30–35 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).