МІЖДИСЦИПЛІНАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ ТЕОРІЇ І ПРАКТИКИ МАРКЕТИНГУ ТА ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.1(53).288746Ключові слова:
міждисциплінарний підхід, міждисциплінарний зв'язок, міждисциплінарні технології, міждисциплінарні маркетингові технології, маркетинг, психологія управління, емоційний маркетинг, емпіричний маркетинг, бренд, маркетингове управління, бізнес-технології, маркетингові технологіїАнотація
У статті досліджуються наявність міждисциплінарних технологій теорії і практики маркетингу та психології управління. Обґрунтовано, що міждисциплінарні технології використовуються у практичної діяльності з використанням міждисциплінарних теоретичних знань на стику наук, які мають точки дотику, та спрямовані на досягнення єдиних стратегічних цілей. Обґрунтовано, що інтеграція теоретичних знань та практичних навичок в рамках маркетингу та психології управління всебічно розкриває сенс одних і тих же понять, методів, інструментарію, та дозволяє створювати сучасні міждисциплінарні маркетингові технології.
Доведена наявність міждисциплінарних зв’язків, які ґрунтуються на міждисциплінарному підході та комплексності знань з окремих навчальних дисциплін або елементів дисциплін, та активно використовуються різними науками, які мають єдиний інтерес у декількох напрямків. Такий підхід дозволяє використовувати різні інтегральні теоретичні підходи, та практичні методи у маркетингу та психології управлінні.
З’ясовано, що міждисциплінарний зв'язок теорії й практики маркетингу та психології управління формується на підставі традиційних та сучасних концепцій: стратегічного маркетингу, маркетингу, емоційного маркетингу, психології управління, управління взаємодію зі споживачами, брендінгу, просування компанії та ії продукту на споживчі ринки. Обґрунтовано, що в усіх сучасних маркетингових функціях присутні міждисциплінарні зв’язки маркетингу та психології управління. Доведено, що сучасний маркетинг на практиці активно використовує технології засновані на міждисциплінарних зв’язках та міждисциплінарних підходах з маркетингу та психології управління, що знаходить своє відображення у емоційному маркетингу. Розглянуто поняття бізнесових та маркетингових технологій. Запропоновано запровадити поняття міждисциплінарні технології, та маркетингові міждисциплінарні технології, які базуються на міждисциплінарних технологіях, маркетингу та психології управління.
Посилання
Kolot, A. (2014). Mizhdystsyplinarnyi pidkhid yak peredumova rozvytku ekonomichnoi nauky ta osvity. Visnyk Kyivskoho Natsionalnoho Universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Ekonomika, (5), 18–22. [in Ukrainian].
Shmahina, V. V. (2017). Rozrobka i vprovadzhennia intehratsiinykh stratehii mizhdystsyplinarnoho navchannia pry pidhotovtsi innovatsiino-oriientovanykh fakhivtsiv. In Innovatsiinyi universytet i liderstvo: proekt i mikroproekty (pp. 359–370). Warsaw: Fundacja «Instytut Artes Liberales». [in Ukrainian].
Shmahina, V. V. (2017). Mizhdystsyplinarne navchannia – odyn z stratehichnykh pidkhodiv po pidhotovtsi vysokokvalifikovanykh fakhivtsiv. Proceedings of the Snternational scientific conference «Problems and methods of training of highly qualified specialists», Prague, Czech Republic, 19-26 of February 2017, Prague (pp. 53–55). Prague: Institute for Qualification Enhancement. [in Ukrainian].
Shmahina, V. V. (2020). Vzaiemozviazok mizhdystsyplinarnoho navchannia ta pratsevlashtuvannia vypusknykiv VNZ. «Modeli mizhdystsyplinarnykh ta mizhhaluzevykh osvitnykh ta osvitno-naukovykh prohram: vyklyky, mozhlyvosti ta varianty vprovadzhennia»: zb. mater. mizhnar. konf. (Odesa, 25-26 chervnia 2020) (pp. 57–60). [in Ukrainian].
Shmahina, V. V. (2021). Mizhdystsyplinarnist, yak odna z skladovykh konkurentospromozhnosti VNZ. Modeli mizhdystsyplinarnykh ta mizhhaluzevykh osvitnykh prohramm:vyklyky mozhlyvosti ta varianty vprovadzhennia»: zb. mater. II mizhnar. konf. (Odesa, 5-6 lypnia 2021 r. ) (pp. 121–125). Odesa: Odeskyi natsionlnyi universytet imeni I. I. Mechnkova. [in Ukrainian].
Dudko, P. M. (2017). Suchasni tendentsii rozvytku biznes-tekhnolohii u pidpryiemnytstvi. Ekonomika ta Upravlinnia Pidpryiemstvam. Seriia Problemy Ekonomiky, 3, 170–174. [in Ukrainian].
Sviatnenko, V. (2014). Marketynhovi tekhnolohii yak zasib efektyvnoho rozvytku vitchyznianykh pidpryiemstv. Visnyk Kyivskoho Natsionalnoho Universytetu Imeni Tarasa Shevchenka. Ekonomika, (8(161)), 44–48. [in Ukrainian].
Shepel, N. H. (2017). Konspekt lektsii z dystsypliny «Psykholohiia upravlinnia» dlia studentiv druhoho (mahisterskoho) rivnia zi spetsialnosti «Menedzhment» vsikh form navchannia (96 p.). DDTU. [in Ukrainian].
Vynohradova, O. V. (2020). Povedinka spozhyvachiv. Praktykum. Navchalnyi posibnyk (78 p.). Kyiv: DUT. [in Ukrainian].
Varii, M. I. (2020). Psykholohiia osobystosti: navch. posibnyk (592 p.). Tsentr navchalnoi literatury. [in Ukrainian].
Bohdan, N., Krasnokutska, Yu., & Sokolov, D. (2021). Upravlinnia povedinkoiu spozhyvachiv yak marketynhovyi instrument pidvyshchennia ekonomichnoi efektyvnosti pidpryiemstva tur industrii. Ekonomichnyi Analiz, 31(1), 25–38. [in Ukrainian].
Apopii, V. V., Mishchuk, I. P., Rebytskyi, V. M., Rudnytskyi, S. I., & Khom`iak, Yu. M. (2018). Orhanizatsiia torhivli: Pidruchnyk. 2-he vydannia., pererob. ta dop. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. [in Ukrainian].
Shmahina, V. V. (2022). Vykorystannia empirychnoho marketynhu ta psykholohii upravlinnia u prosuvanni tovaru. Materialy 77 Naukovoi konferentsii profesorsko-vykladatskoho skladu i naukovykh pratsivnykiv (pp. 121–132). Odesa: ONU imeni I. I. Mechnykova. [in Ukrainian].
Zamkova, N. L., Polishchuk, I. I., Buha, N. Iu., & Sokoliuk, K. Iu. (2018). Povedinka spozhyvachiv: Navchalnyi posibnyk (200 p.). Vinnytsia: Redaktsiino-vydavnychyi viddil VTEI KNTEU. [in Ukrainian].
Bolotna, O. V. (2013). Emotsiinyi marketynh yak tekhnolohiia upravlinnia povedinkoiu spozhyvachiv. Efektyvna Ekonomika, 8. http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2013_8_42 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу є авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.