ТЕОРЕТИЧНА МОДЕЛЬ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙ ВІТЧИЗНЯНОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.1(53).288748Ключові слова:
інновації, цифровізація, бізнес, цифрові технології, бізнес-модель, ефективністьАнотація
У статті розкриті завдання впливу цифровізації на продуктивність інновацій вітчизняного бізнесу, тобто застосування цифрових технологій у різних аспектах бізнес-моделі. Визначено ключові наслідки цифровізації для бізнесу: цифровізація розширює сферу підприємницьких можливостей, розмиваючи різні межі (ті, що оточують продукти та послуги; визначають сектори промисловості; які самі визначають підприємницькі можливості); з цифровізацією продукти системи стають все більш модульними, частково через загальну модульність продукту, притаманну скомбінованість цифрових технологій. Розроблено та емпірично перевірено теоретичну модель цифровізації інновацій вітчизняного бізнесу, яка передбачає доведення чотирьох гіпотез: М1 – більш широке застосування цифрових технологій у бізнесі, що пов’язане з підвищеною схильністю до експериментування з інноваціями; М2 – підвищення інтенсивності експериментів з бізнес-моделями, які пов’язані з кращими показниками бізнесу, враховуючи, що ефективність бізнесу буде головною метою його діяльності та тенденцію до орієнтації на стейкхолдерів у бізнесі, завдяки якій створюються інноваційні підприємства; М4 – вплив впровадження цифрових технологій на ефективність бізнесу та сталість розвитку є частково опосередкований через вплив впровадження цифрових технологій на інновації бізнесу. Перевірку дієвості теоретичної моделі нами запропоновано здійснити шляхом проведення анкетного інтерв’ю, яке складається з п'яти розділів: 1) історія бізнесу та підприємця; 2) опис бізнесу; 3) бізнес-модель і цифровізація; 4) показники стійкості; 5) результативність бізнесу. Перевірку гіпотез проведено за допомогою моделювання структурних рівнянь із використанням команди «sem» Stata 12.
Посилання
Proksch, D., Rosin, A. F., Stubner, S. & Pinkwart, A. (2021). The Influence of a Digital Strategy on the Digitalization of New Ventures: The Mediating Effect of Digital Capabilities and a Digital Culture. Journal of Small Business Management, 1–29.
Thomas, L., & Autio, E. (2020). Innovation Ecosystems in Management: An Organizing Typology. In R. Aldag (Ed.), Oxford Research Encyclopaedia of Business and Management. Oxford: Oxford University Press.
Rachinger, M., Rauter, R., Müller, C., Vorraber, W., & Schirgi, E. (2019). Digitalization and Its Influence on Business Model Innovation. Journal of Manufacturing Technology Management, 30(8), 1143–1160.
Ivanova, T. V. (2020). Innovaciyna diyalnist pidpryemstv Ukrainy yak factor pidvyshchennya rivnya konkurentospromozhnosti na mizhnarodnyh rynkah [Innovative activity of Ukrainian enterprises as a factor in increasing the level of competitiveness in international markets]. Ekonomichnyi Visnuk NTUU “Kyivskyi Politehnichnyi Instytut” [Economic Bulletin of NTUU "Kyiv Polytechnic Institute"], 17, 395–404. [in Ukrainian].
Sakevych, L. S. (2020). Innovaciyna diyalnist v Ukraini: suchachyi stan ta problem rozvytku [Innovative activity in Ukraine: current state and problems of development]. Biznes-Navigator [Business-navigator], 3(59), 172–176. [in Ukrainian].
Parida, V., Sjödin, D., & Reim, W. (2019). Reviewing Literature on Digitalization, Business Model Innovation, and Sustainable Industry: Past Achievements and Future Promises. Sustainability, 11(2), 391.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу є авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.