ВПЛИВ ОНЛАЙН-ОГЛЯДІВ НА УХВАЛЕННЯ РІШЕНЬ ПРО ПОКУПКУ: ДОСЛІДЖЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.2(54).296833Ключові слова:
онлайн-відгуки споживачів, поведінка споживачів, цифровий маркетинг, рішення про покупку, опитування клієнтів, шлях споживача, корпоративна соціальна відповідальністьАнотація
Онлайн-огляди є потужним джерелом інформації для споживачів, особливо на ринках, що розвиваються, таких як Україна. Однак мало відомо про те, як онлайн-огляди впливають на поведінку споживачів у цьому контексті. Ця стаття має на меті заповнити цю прогалину шляхом проведення опитування 321 українського споживача, які використовували онлайн-огляди для своїх рішень про покупку. У статті досліджується вплив онлайн-рецензій на прийняття споживачем рішень, мотиви та перешкоди для написання та читання рецензій, елементи переконливих і підозрілих рецензій, а також надійність онлайн-рецензій порівняно з іншими джерелами інформації. У статті також досліджуються культурні та соціальні чинники, які формують уподобання та очікування споживачів, такі як воєнна ситуація, етична поведінка та ініціативи корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). Результати дослідження можуть бути корисними компаніям, які хочуть використовувати онлайн-огляди для покращення своєї онлайн- присутності та відносин з клієнтами на українському ринку. Стаття є внеском у дослідження поведінки споживачів та онлайн-огляди. Пропонуються напрями подальших досліджень.
Посилання
Boo, S., & Busser, J. A. (2018). Meeting planners’ online reviews of destination hotels: A twofold content analysis approach. Tourism Management, 66, 287-301.
Brown, T. J., Barry, T. E., Dacin, P. A., & Gunst, R. F. (2005). Spreading the word: Investigating antecedents of consumers’ positive word-of-mouth intentions and behaviors in a retailing context. Journal of the Academy of Marketing Science, 33(2), 123–138. https://doi.org/10.1177/0092070304268417
Cheong, H. J., & Morrison, M. A. (2008). Consumers’ reliance on product information and recommendations found in UGC. Journal of Interactive Advertising, 8(2), 38–49.
Chen, C. D., & Ku, E. C. (2021). Diversified online review websites as accelerators for online impulsive buying: the moderating effect of price dispersion. J. Internet Commer., 20, 113–135. https://doi.org/10.1080/15332861.2020.1868227
Chen, Y., & Xie, J. (2008). Online consumer review: Word-of-mouth as a new element of marketing communication mix. Management Science, 54(3), 477–491.
Chevalier, J. A., & Mayzlin, D. (2006). The effect of word of mouth on sales: Online book reviews. Journal of Marketing Research, 43(3), 345-354.
Collinger, T. (2016). You don’t want a 5-Star review. Northwestern. https://news.northwestern.edu/stories/2016/01/opinion-techcrunch-reviews#sthash.r0JVpjpg.dpuf
Colmekcioglu, N., Marvi, R., Foroudi, P., & Okumus, F. (2022). Generation, susceptibility, and response regarding negativity: An in-depth analysis on negative online reviews. Journal of Business Research, 153, 235–250. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.08.033
Cone. (2011). 2011 Cone Online Influence Trend Tracker. Cone Communications LLC. https://conecomm.com/2011coneonlineinfluencetrendtracker
Duan, W., Gu, B., & Whinston, A. B. (2008). The dynamics of online word-of-mouth and product sales — An empirical investigation of the movie industry. Journal of Retailing, 84(2), 233-242.
El-Said, O. A. (2020). Impact of online reviews on hotel booking intention: The moderating role of brand image, star category, and price. Tourism Management Perspectives, 33, 100604. https://doi.org/10.1016/j.tmp.2019.100604
Floh, A., Koller, M., & Zauner, A. (2013). Taking a deeper look at online reviews: The asymmetric effect of valence intensity on shopping behaviour. J. Mark. Manag., 29, 646-670. https://doi.org/10.1080/0267257X.2013.776620
Floyd, K., Freling, R., Alhoqail, S., Cho, H. Y., & Freling, T. (2014). How online product reviews affect retail sales: A meta-analysis. Journal of Retailing, 90(2), 217-232. https://doi.org/10.1016/j.jretai.2014.04.004
Hinckley, D. (2015, September 3). New Study: Data Reveals 67% of Consumers are Influenced by Online Reviews. Moz. https://moz.com/blog/new-data-reveals-67-of-consumers-are-influenced-by-online-reviews
Hung, K.H., & Li, S.Y. (2007). The influence of eWOM on virtual consumer communities: Social capital, consumer learning, and behavioral outcomes. Journal of Advertising Research, 47(4), 485–495.
Joshi, Y. V., & Musalem, A. (2021). When consumers learn, money burns: Signaling quality via advertising with observational learning and word of mouth. Marketing Science, 40(1), 168–188. https://doi.org/10.1287/mksc.2020.1246
Kaemingk, D. (2020, October 30). Online reviews statistics to know in 2022. Qualtrics. https://www.qualtrics.com/blog/online-review-stats/
Kang, T. C., Hung, S. Y., & Huang, A. H. (2020). The adoption of online product information: cognitive and affective evaluations. J. Internet Commer., 19, 373–403. https://doi.org/10.1080/15332861.2020.1816315
Kozinets, R. V., De Valck, K., Wojnicki, A. C., & Wilner, S. J. S. (2010). Networked Narratives: Understanding Word-of-Mouth Marketing in Online Communities. Journal of Marketing, 74(2), 71–89. https://doi.org/10.1509/jm.74.2.71
Lackermair, G., Kailer, D., & Kanmaz, K. (2013). Importance of online product reviews from a consumer’s perspective. Adv. Econ. Bus., 1, 1–5. https://doi.org/10.13189/aeb.2013.010101
Liu, Y. (2006). Word of mouth for movies: Its dynamics and impact on box office revenue. Journal of Marketing, 70(3), 74–89.
Luca, M. (2016). Reviews, reputation, and revenue: The case of Yelp.com. Harvard Business School NOM Unit Working Paper No. 12-016. https://www.hbs.edu/faculty/Pages/item.aspx?num=42751
Mudambi, S. M., & Schuff, D. (2010). What makes a helpful online review? A study of customer reviews on Amazon.com. MIS Quarterly, 34(1), 185–200.
Olson, N. J., & Ahluwalia, R. (2020). When sharing isn’t caring: The influence of seeking the best on sharing favorable word of mouth about unsatisfactory purchases. Journal of Consumer Research, 47(6), 1025–1046. https://doi.org/10.1093/jcr/ucaa052
Paget, S. (2023, February 7). Local Consumer Review Survey: How Customer Reviews Affect Behavior. BrightLocal. https://www.brightlocal.com/research/local-consumer-review-survey/#
Podium. (2021). 2021 State of Reviews. Podium. https://www.podium.com/state-of-online-reviews/?_gl=1
PWC. (2023, February 16). Global Consumer Insights Survey: PwC. PWC. https://www.pwc.com/gx/en/industries/consumer-markets/consumer-insights-survey.html
ReviewTrackers. (2022, December 9). Online Reviews Statistics and Trends: A 2022 Report by ReviewTrackers. ReviewTrackers. https://www.reviewtrackers.com/reports/online-reviews-survey/
Smith, A., & Anderson, M. (2016, December 19). Online Shopping and E-Commerce. Pew Research Center: Internet, Science & Tech. https://www.pewresearch.org/internet/2016/12/19/online-reviews/
Sterling, G. (2019, August 5). Review counts matter more to local business revenue than star ratings, according to study. Search Engine Land. https://searchengineland.com/review-counts-matter-more-to-local-business-revenue-than-star-ratings-according-to-study-320271
Vermeulen, I. E., & Seegers, D. (2009). Tried and tested: The impact of online hotel reviews on consumer consideration. Tourism Management, 30(1), 123-127.
Vimaladevi, K., & Dhanabhakaym, M. (2012). A study on the effects of online consumer reviews on purchasing decision. Prestige In. J. Manag., 7, 51–99. https://doi.org/10.1504/IJIMA.2012.044958
Wen, J., Lin, Z., Liu, X., Xiao, S. H., & Li, Y. (2020). The interaction effects of online reviews, brand, and Price on Consumer Hotel Booking Decision making. Journal of Travel Research, 60(4), 846–859. https://doi.org/10.1177/0047287520912330
Woollacott, E. (2017, September 9). Amazon’s Fake Review Problem Is Now Worse Than Ever, Study Suggests. Forbes. https://www.forbes.com/sites/emmawoollacott/2017/09/09/exclusive-amazons-fake-review-problem-is-now-worse-than-ever/
Zhong-Gang, Y., Xiao-Ya, W., & Economics, S. O. J. S. E. (2015). Research progress and future prospect on online reviews and consumer behavior. Soft Science, 6, 20. https://doi.org/10.3760/cma.j.cn112137-20200714-02111
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу є авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.