ФОРМУВАННЯ КОНЦЕПТУ СОЦІАЛЬНОГО ІНВЕСТУВАННЯ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ГЛОБАЛЬНИХ ВИКЛИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.2(54).297696Ключові слова:
соціальні інвестиції, соціальне інвестування, соціальні проблеми, соціальний ефект, фінансова вигода, суспільне благо, соціальне підприємництво, корпоративна соціальна відповідальність, проактивні соціальні інвестиції, інституціалізаціяАнотація
Визначено, що у результаті пандемії, економічних потрясінь, військових конфліктів, високих відсоткових ставок, рецесії на окремих ринках, зростання розриву між розвиненими країнами та країнами, що розвиваються, посилюються соціальні проблеми, що ще більше знижує рівень та якість життя населення. Відповідно, зростає роль соціальних інвестицій у вирішенні глобальних проблем сучасності та забезпеченні сталого розвитку. З’ясовано, що відбувається трансформація соціального інвестування від державного фінансування соціальної сфери до соціальної відповідальності економічних організацій, індивідів, інституційних інвесторів. Запропоновано визначити соціальні інвестиції як вкладення матеріальних, нематеріальних, фінансових активів у об’єкти соціальної сфери та вирішення соціальних проблем з метою отримання фінансової вигоди (прибутку) та позитивного соціального ефекту. Запропоновано базові характеристики концепту соціального інвестування у контексті сучасних глобальних трансформацій. Відзначено, що подальший розвиток соціального інвестування пов’язаний із їх інституціалізацією та інтернаціоналізацією.
Посилання
Massa, I., & Bermont, Díaz L. (2023, 16 May). SDG financing needs an urgent global reboot. SDG Action. https://sdg-action.org/sdg-financing-needs-an-urgent-global-reboot/
Rizzi, F., Pellegrini, C., & Battaglia, M. (2018). The structuring of social finance: Emerging approaches for supporting environmentally and socially impactful projects. Journal of Cleaner Production, 170, 805–817.
Kraplych, R. (2005). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist ukrainskoho biznesu: dosvid Fundatsii Ostrozkykh: posibnyk dlia biznesu ta neprybutkovykh orhanizatsii. Rivne: Fundatsiia im. kniaziv-blahodiinykiv Ostrozkykh. [in Ukrainian].
Ianevych, N. Ia. (2010). Sotsialni investytsii: sutnist i klasyfikatsiia. Electronic archive of Lviv Polytechnic National University. https://ena.lpnu.ua:8443/server/api/core/bitstreams/3c485585-cf26-4d43-b031-fb53c18f1f56/content [in Ukrainian].
Revelli, C. (2016). Re-embedding financial stakes within ethical and social values in socially responsible in vesting (SRI). Research in International Business and Finance, 38, 1–5.
Puaschunder, J. M. (2016). On the emergence, current state, and future perspectives of Socially Responsible Investment (SRI). Consilience, 16, 38–63.
Bondarenko, A. V., & Omelianovych, L. O. (2009). Sotsialne investuvannia yak faktor zabezpechennia sotsialno-ekonomichnoho rozvytku derzhavy. Visnyk Donbaskoi Natsionalnoi Akademii Budivnytstva i Arkhitektury, 5(79), 201–203. [in Ukrainian].
Zablodska, I. V., Tiazhkorob, I. V., & Sieriebriak, K. I. (2019). Strategic aspect of social investment in the context of regional development. Finance and Credit Activity: Problems of Theory and Practice, 4(3), 487–496.
Emerson. J. (2002). A capital idea: Total foundation asset management and the unified investment strategy. Research Paper Series, (1786). http://www.blendedvalue.org/media/pdf-capital-idea.pdf
Esmee Fairbairn Foundation. (2005). Foundations and social investment: Making money work harder in order to achieve more. London: Esmee Fairbairn Foundation.
Anheier, H. K. (2010). Social Investment. In: Anheier H. K., Toepler S. (Eds.), International Encyclopedia of Civil Society. New York, NY: Springer. https://doi.org/10.1007/978-0-387-93996-4_617
Emerson, J. (2004). The blended value map . https://www.blendedvalue.org/s/pdf-bv-map.pdf
Charity Commission for England and Wales. (n. d.). GOV.UK. https://www.gov.uk/government/organisations/charity-commission
Bolton, M. (2006). Foundations and social investment in Europe. Survey report. European Foundation Centre – Social Investment Group. https://efc.issuelab.org/resources/16021/16021.pdf
Cooch, S., & Kramer, M. R. (2007). Investing for impact – Managing and measuring proactive social investments. Boston: Foundation Strategy Group. http://www.fsg-impact.org/ideas/item/287
Anheier, H. K., Then, V., Schroe, A., & von Hippel, T. (2006). Social investment. A programmatic statement. Heidelberg, Germany: University of Heidelberg, Centre for Social Investment and Innovation.
Emerson, J., Bonini, S., & Bonini, K. (2003). The blended value map: Tracking the intersects and opportunities of economic, social and environmental value creation. http://www.hewlett.org/NR/rdonlyres/B0D3738F-DC05–436E-8F9A-22825703C02D/0/BlendedValueMapFinal.pdf
Lomachynska, I. A. (2020). The Conceptual Approaches to Defining the Essence of Impact Investment. Business Inform, 2, 16–22. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-2-16-22
Lomachynska, I. A., Khalieieva, D. V., & Shmagina, V. V. (2022). Corporate social responsibility as a tool for ensuring socio-economic security and social inclusion. Market Economy: Modern Management Theory and Practice, 21, (2(51)), 75–96. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2022.2(51).274364
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу є авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.