СОЦІО-КУЛЬТУРНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ НА ФАРМАЦЕВТИЧНОМУ РИНКУ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.3(55).301402Ключові слова:
фармацевтичний маркетинг, маркетинг, фармацевтичний ринок, В2С ринок, безрецептурні препарати, соціо-культурні чинники, поведінка споживачів, культурні виміри ХофстедеАнотація
Статтю присвячено визначенню соціо-культурних детермінант поведінки споживачів на ринку безрецептурних фармацевтичних препаратів та товарів для догляду в Україні. Показано, що у контексті споживання фармацевтичної продукції споживачами активної вікової групи (22-60 років) спостерігаються відмінності у значенні таких культурних вимірів як рівень індивідуалізму, довгострокова орієнтація та поблажливість. Встановлені відмінності пояснюються більшою вагомістю фармацевтичної продукції для життя та здоров’я споживача та усвідомлюваним у зв’язку з цим ризиком ухвалення неправильного рішення (нижчий рівень індивідуалізму ніж у середньому для країни), нормативною природою культури споживання фармацевтичної продукції (на відміну від невизначеності між нормативною та позитивною природою поведінки, що спостерігається в цілому для України), а також більшою вагомістю критеріїв споживчого вибору, пов’язаних з одержанням миттєвого результату та зручністю у використанні (на противагу більш стриманій культурі споживання значної кількості товарів та послуг в Україні, яка відповідає дуже низькому значенню показника поблажливість (IND). Показані деякі парадокси виявленої споживчої поведінки, зокрема нормативний характер культури споживання та прагнення швидкого ефекту. Визначені напрями подальших досліджень.
Посилання
Robul, Y., Sadchenko, О., & Lytvynenko, К. (2022). Pharmaceutical marketing as a marketing system at the macro level: structure and features. Market Economy: Modern Theory and Practice of Management, 21(2(51)), 137–148. [in Ukrainian].
Minkov, M., & Kaasa, A. (2022). Do dimensions of culture exist objectively? A validation of the revised Minkov-Hofstede model of culture with World Values Survey items and scores for 102 countries. Journal of International Management, 28(4), 100971.
Milner, L. M., Fodness, D., & Speece, M. W. (1993). Hofstede’s Research on Cross-Cultural Work-Related Values: Implications For Consumer Behavior. In W. Fred Van Raaij & G. J. Bamossy (Eds.), European Advances in Consumer Research (Vol. 1, pp. 70–76). Provo, UT: Association for Consumer Research.
de Mooij, M., & Hofstede, G. (2011). Cross-Cultural Consumer Behavior: A Review of Research Findings. Journal of International Consumer Marketing, 23(3–4), 181–192.
Stremersch, S., & Lemmens, A. (2009). Sales Growth of New Pharmaceuticals Across the Globe: The Role of Regulatory Regimes. Marketing Science, 28(4), 690–708.
Diehl, S., Mueller, B., & Terlutter, R. (2007). Skepticism Toward Pharmaceutical Advertising in the U.S. and Germany. In C. R. Taylor & D.-H. Lee (Eds.), Cross-Cultural Buyer Behavior (Vol. 18, pp. 31–60). Emerald Group Publishing Limited.
Hoebert, J. M., Mantel-Teeuwisse, A. K., Leufkens, H. G. M., & van Dijk, L. (2017). Variability in market uptake of psychotropic medications in Europe reflects cultural diversity. BMC Health Serv. Res., 17(1), 702.
Hofstede, G. H., Hofstede, G. J., & Minkov, M. (2010). Cultures and Organizations: Software of the Mind (3rd ed.). McGraw-Hill Professional.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу є авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.