МАРКЕТИНГОВІ ЗАХОДИ З ВІДНОВЛЕННЯ ВИНОРОБСТВА В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.3(55).308126

Ключові слова:

маркетинг, маркетингові комунікації, виноградарство й виноробство, марочний капітал, бренди, брендинг, інновації, енотуризм

Анотація

В роботі розглянуто проблемні аспекти стратегічного розвитку виноробства України в контексті імплементації досвіду провідних компаній країн світу щодо використання брендів як індикаторів вартості нематеріальних активів. Проведено порівняльний аналіз відомих рейтингів вартості винних брендів у світі та в Україні. Обґрунтовано неефективність національної інноваційної політики і політики у сфері брендінгу.

Проаналізовано роль марочного капіталу у повоєнному відновленні економіки України. Запропоновано заходи направлені на зростання марочного капіталу таких брендів, як Шабо та Колоніст, для успішного управління ними. Серед розглянутих заходів: розвиток винного або енотуризму, що має позитивно вплинути на розвиток виноробства, культуру споживання вина та на економічний розвиток не лише регіону, але і країни в цілому.

Без підтримки держави на законодавчому рівні прориву у економічному зростанні виноробства не слід очікувати. В роботі розглянуто найбільш актуальні законодавчі ініціативи, які б сприяли цьому процесу.

Посилання

Deficit derzhavnoho biudzhetu v Ukraini u 2024 rotsi [State budget deficit in Ukraine in 2024]. (2023). Informator.ua. https://informator.ua/uk/deficit-derzhavnogo-byudzhetu-v-ukrajini-u-2024-roci-mozhe-syagnuti-29-milyardiv-dolariv [in Ukrainian].

Valovyi vnutrishnii produkt Ukrainy z 2012 po 2022 rr. [Gross Domestic Product of Ukraine from 2012 to 2022]. (2023). Minfin. https://index.minfin.com.ua/ua/economy/gdp/ [in Ukrainian].

Kotler, F., & Caslione, J. A. (2009). Haotyka: upravlinnia ta marketynh v epokhu turbulentnosti [Chaotics: Management and Marketing in the Age of Turbulence]. Kyiv: Khimdzest PLASKE. [in Ukrainian].

Gad, T. (n.d.). Brendinh v chotyrokh vymirakh [Branding in Four Dimensions]. https://psyfactor.org/news/gadbrand.htm [in Ukrainian].

Heiets, V. M. (2023). Formuvannia profiliu stratehichno vazhlyvykh vydiv promyslovoi diialnosti v Ukraini (pohliad na perspektyvu) [Formation of the Profile of Strategically Important Types of Industrial Activity in Ukraine (Perspective View)]. Ekonomika Ukrainy, (9), 3–29. https://doi.org/10.15407/economyukr.2023.09.003 [in Ukrainian].

Bryl, I. V. (2015). Formuvannia ta vykorystannia nematerialnykh aktyviv pidpryiemstv dlia pidvyshchennia yikh kapitalizatsii [Formation and Use of Intangible Assets of Enterprises to Increase Their Capitalization]. Naukova dopovid. Instytut ekonomiky promyslovosti NAN Ukrainy. Kyiv. [in Ukrainian].

Dyadyk, T. V. (2020). Brendynh ta internet-brendynh — nayvazhlyvishi instrumenty formuvannia brendu pidpryiemstva [Branding and Internet Branding — The Most Important Tools for Forming the Brand of the Enterprise]. Ekonomichnyi Prostir, (156), 124–128. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-156-20 [in Ukrainian].

Derkach, O. H., & Kuzmina, A. O. (2020). Metodychni pidkhody do formuvannia brendorientovanoi systemy upravlinnia pidpryiemstvom [Methodical Approaches to the Formation of a Brand-Oriented Enterprise Management System]. Problemy Systemnoho Pidkhodu v Ekonomitsi, (5)79, 140–147. [in Ukrainian].

Khaustov, V. K. (2021). Intelektualna vlasnist — potentsial innovatsiinoho rozvytku Ukrainy [Intellectual Property — The Potential for Innovative Development of Ukraine]. Ekonomika Ukrainy, (1), 69–83. https://doi.org/10.15407/economyukr.2021.01.069 [in Ukrainian].

Chuhriy, N. A. (2018). Rol nematerialnykh aktyviv u kapitalizatsii vartosti pidpryiemstv: zarubizhnyi dosvid ta vitchyzniani realii [The Role of Intangible Assets in the Capitalization of Enterprises: Foreign Experience and Domestic Realities]. Bukhhalterskyi Oblik, Analiz ta Audit, (5) 67, 204–210. https://doi.org/10.24818/jrme/2020/10/01 [in Ukrainian].

Zalyubinska, L. M., & Skoryk, M. L. (2018). Yevrointehratsiini namiry Ukrainy ta yikh realizatsiia [European Integration Intentions of Ukraine and Their Implementation]. Intellekt XXI, (4), 9–13. [in Ukrainian].

Zalyubinska, L. M., & Skoryk, M. L. (2018). Perspektyvy rozvytku ahrarnoho rynku Ukrainy za umov yevrointehratsii [Prospects for the Development of the Agricultural Market of Ukraine under the Conditions of European Integration]. Naukovyi Visnyk Uzhhorodskoho Natsionalnoho Universytetu. Seriya: Mizhnarodni Ekonomichni Vidnosyny ta Svitove Hospodarstvo, 20(1), 163–167. [in Ukrainian].

Zalyubinska, L. M., & Skoryk, M. L. (2018). Proektnyi menedzhment — oriyentyr dlya rozvytku APK v Ukraini [Project Management — A Guide for the Development of Agro-Industrial Complex in Ukraine]. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference "Ekonomika, finansy, upravlinnya ta pravo: teoretychni pidkhody ta praktychni aspekty rozvytku", Poltava, 23.08.2018 (pp. 42–43). [in Ukrainian].

Ukraina posidaie 28 mistse u sviti z vyrobnytstva vina [Ukraine Ranks 28th in the World in Wine Production]. (2023). Interfax–Ukraina. https://interfax.com.ua/news/economic/931565.html [in Ukrainian].

Shchorichnyi zvit VOIV: holovni tendentsii rozvytku intelektualnoi vlasnosti u sviti [Annual WIPO Report: Main Trends in the Development of Intellectual Property in the World]. (2023). IP Office. Ukrainian National Office for Intellectual Property and Innovations (UANIPIO). https://nipo.gov.ua/shchorichnyi-zvit-wipo/2023 [in Ukrainian].

Top-100 naidorozhchykh ukrainskykh brendiv [Top-100 Most Expensive Ukrainian Brands]. (2023). Thepage.ua. https://thepage.ua/ua/news/top-100-ukrayinskih-brendiv-2020-hto-koshtuye-najbilshe [in Ukrainian].

Kompaniya "Shabo" uviyshla u TOP-100: Ahrarna Elita Ukrainy [Shabo Company Entered TOP-100: Agricultural Elite of Ukraine]. (2023). Oboz.ua. https://www.obozrevatel.com/life/consumer/21765-kompaniya-shabo-voshla-v-top-100-agrarnaya-elita-ukrainyi.htm [in Ukrainian].

Analitychne doslidzhennia rynku [Analytical Market Research]. (2023). Pro-Consulting.ua. https://pro-consulting.ua/ua/services/analiticheskoe-issledovanie-rynka?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=yslyga_ukr&utm_content=analiz_runka&utm_term=%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%20%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D1%83&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA9dGqBhAqEiwAmRpTC0q6QNRStSi5cAIMRpcDTV1tf0uxHtcOPJUfTlHQAjC7VHZNL5LHXxoCAIQQAvD_BwE [in Ukrainian].

Ukrainske vyno shcho pidkorylo svit [Ukrainian Wine That Conquered the World]. (2023). Ekonomichna pravda. https://www.epravda.com.ua/publications/2023/12/19/707732/ [in Ukrainian].

Vynorobnya "Kolonist" [Winery "Kolonist"]. (2023). https://kolonist.com.ua/ [in Ukrainian].

Na Odeshchyni mizhnarodna hrupa kompaniy vyroshchuvatyme vynohrad ta vyroblyatyme kraftove vyno [In Odesa Region, an International Group of Companies Will Grow Grapes and Produce Craft Wine]. (2023). Seeds.org.ua. https://www.seeds.org.ua/na-odeshhini-mizhnarodna-grupa-kompanij-viroshhuvatime-vinograd-ta-viroblyatime-kraftove-vino/ [in Ukrainian].

V Ukraini obiednalysya desyat asotsiatsiy vynorobiv [Ten Winemaking Associations United in Ukraine]. (2021). Ekonomichna pravda. https://www.epravda.com.ua/news/2021/12/10/680584/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-23

Як цитувати

Залюбінська, Л. М. (2023). МАРКЕТИНГОВІ ЗАХОДИ З ВІДНОВЛЕННЯ ВИНОРОБСТВА В УКРАЇНІ. РИНКОВА ЕКОНОМІКА: СУЧАСНА ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ, 22(3(55), 98–114. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.3(55).308126

Номер

Розділ

Статті