МАРКЕТИНГОВІ ЗАХОДИ З ВІДНОВЛЕННЯ ВИНОРОБСТВА В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.3(55).308126Ключові слова:
маркетинг, маркетингові комунікації, виноградарство й виноробство, марочний капітал, бренди, брендинг, інновації, енотуризмАнотація
В роботі розглянуто проблемні аспекти стратегічного розвитку виноробства України в контексті імплементації досвіду провідних компаній країн світу щодо використання брендів як індикаторів вартості нематеріальних активів. Проведено порівняльний аналіз відомих рейтингів вартості винних брендів у світі та в Україні. Обґрунтовано неефективність національної інноваційної політики і політики у сфері брендінгу.
Проаналізовано роль марочного капіталу у повоєнному відновленні економіки України. Запропоновано заходи направлені на зростання марочного капіталу таких брендів, як Шабо та Колоніст, для успішного управління ними. Серед розглянутих заходів: розвиток винного або енотуризму, що має позитивно вплинути на розвиток виноробства, культуру споживання вина та на економічний розвиток не лише регіону, але і країни в цілому.
Без підтримки держави на законодавчому рівні прориву у економічному зростанні виноробства не слід очікувати. В роботі розглянуто найбільш актуальні законодавчі ініціативи, які б сприяли цьому процесу.
Посилання
Deficit derzhavnoho biudzhetu v Ukraini u 2024 rotsi [State budget deficit in Ukraine in 2024]. (2023). Informator.ua. https://informator.ua/uk/deficit-derzhavnogo-byudzhetu-v-ukrajini-u-2024-roci-mozhe-syagnuti-29-milyardiv-dolariv [in Ukrainian].
Valovyi vnutrishnii produkt Ukrainy z 2012 po 2022 rr. [Gross Domestic Product of Ukraine from 2012 to 2022]. (2023). Minfin. https://index.minfin.com.ua/ua/economy/gdp/ [in Ukrainian].
Kotler, F., & Caslione, J. A. (2009). Haotyka: upravlinnia ta marketynh v epokhu turbulentnosti [Chaotics: Management and Marketing in the Age of Turbulence]. Kyiv: Khimdzest PLASKE. [in Ukrainian].
Gad, T. (n.d.). Brendinh v chotyrokh vymirakh [Branding in Four Dimensions]. https://psyfactor.org/news/gadbrand.htm [in Ukrainian].
Heiets, V. M. (2023). Formuvannia profiliu stratehichno vazhlyvykh vydiv promyslovoi diialnosti v Ukraini (pohliad na perspektyvu) [Formation of the Profile of Strategically Important Types of Industrial Activity in Ukraine (Perspective View)]. Ekonomika Ukrainy, (9), 3–29. https://doi.org/10.15407/economyukr.2023.09.003 [in Ukrainian].
Bryl, I. V. (2015). Formuvannia ta vykorystannia nematerialnykh aktyviv pidpryiemstv dlia pidvyshchennia yikh kapitalizatsii [Formation and Use of Intangible Assets of Enterprises to Increase Their Capitalization]. Naukova dopovid. Instytut ekonomiky promyslovosti NAN Ukrainy. Kyiv. [in Ukrainian].
Dyadyk, T. V. (2020). Brendynh ta internet-brendynh — nayvazhlyvishi instrumenty formuvannia brendu pidpryiemstva [Branding and Internet Branding — The Most Important Tools for Forming the Brand of the Enterprise]. Ekonomichnyi Prostir, (156), 124–128. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-156-20 [in Ukrainian].
Derkach, O. H., & Kuzmina, A. O. (2020). Metodychni pidkhody do formuvannia brendorientovanoi systemy upravlinnia pidpryiemstvom [Methodical Approaches to the Formation of a Brand-Oriented Enterprise Management System]. Problemy Systemnoho Pidkhodu v Ekonomitsi, (5)79, 140–147. [in Ukrainian].
Khaustov, V. K. (2021). Intelektualna vlasnist — potentsial innovatsiinoho rozvytku Ukrainy [Intellectual Property — The Potential for Innovative Development of Ukraine]. Ekonomika Ukrainy, (1), 69–83. https://doi.org/10.15407/economyukr.2021.01.069 [in Ukrainian].
Chuhriy, N. A. (2018). Rol nematerialnykh aktyviv u kapitalizatsii vartosti pidpryiemstv: zarubizhnyi dosvid ta vitchyzniani realii [The Role of Intangible Assets in the Capitalization of Enterprises: Foreign Experience and Domestic Realities]. Bukhhalterskyi Oblik, Analiz ta Audit, (5) 67, 204–210. https://doi.org/10.24818/jrme/2020/10/01 [in Ukrainian].
Zalyubinska, L. M., & Skoryk, M. L. (2018). Yevrointehratsiini namiry Ukrainy ta yikh realizatsiia [European Integration Intentions of Ukraine and Their Implementation]. Intellekt XXI, (4), 9–13. [in Ukrainian].
Zalyubinska, L. M., & Skoryk, M. L. (2018). Perspektyvy rozvytku ahrarnoho rynku Ukrainy za umov yevrointehratsii [Prospects for the Development of the Agricultural Market of Ukraine under the Conditions of European Integration]. Naukovyi Visnyk Uzhhorodskoho Natsionalnoho Universytetu. Seriya: Mizhnarodni Ekonomichni Vidnosyny ta Svitove Hospodarstvo, 20(1), 163–167. [in Ukrainian].
Zalyubinska, L. M., & Skoryk, M. L. (2018). Proektnyi menedzhment — oriyentyr dlya rozvytku APK v Ukraini [Project Management — A Guide for the Development of Agro-Industrial Complex in Ukraine]. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference "Ekonomika, finansy, upravlinnya ta pravo: teoretychni pidkhody ta praktychni aspekty rozvytku", Poltava, 23.08.2018 (pp. 42–43). [in Ukrainian].
Ukraina posidaie 28 mistse u sviti z vyrobnytstva vina [Ukraine Ranks 28th in the World in Wine Production]. (2023). Interfax–Ukraina. https://interfax.com.ua/news/economic/931565.html [in Ukrainian].
Shchorichnyi zvit VOIV: holovni tendentsii rozvytku intelektualnoi vlasnosti u sviti [Annual WIPO Report: Main Trends in the Development of Intellectual Property in the World]. (2023). IP Office. Ukrainian National Office for Intellectual Property and Innovations (UANIPIO). https://nipo.gov.ua/shchorichnyi-zvit-wipo/2023 [in Ukrainian].
Top-100 naidorozhchykh ukrainskykh brendiv [Top-100 Most Expensive Ukrainian Brands]. (2023). Thepage.ua. https://thepage.ua/ua/news/top-100-ukrayinskih-brendiv-2020-hto-koshtuye-najbilshe [in Ukrainian].
Kompaniya "Shabo" uviyshla u TOP-100: Ahrarna Elita Ukrainy [Shabo Company Entered TOP-100: Agricultural Elite of Ukraine]. (2023). Oboz.ua. https://www.obozrevatel.com/life/consumer/21765-kompaniya-shabo-voshla-v-top-100-agrarnaya-elita-ukrainyi.htm [in Ukrainian].
Analitychne doslidzhennia rynku [Analytical Market Research]. (2023). Pro-Consulting.ua. https://pro-consulting.ua/ua/services/analiticheskoe-issledovanie-rynka?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=yslyga_ukr&utm_content=analiz_runka&utm_term=%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%20%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D1%83&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA9dGqBhAqEiwAmRpTC0q6QNRStSi5cAIMRpcDTV1tf0uxHtcOPJUfTlHQAjC7VHZNL5LHXxoCAIQQAvD_BwE [in Ukrainian].
Ukrainske vyno shcho pidkorylo svit [Ukrainian Wine That Conquered the World]. (2023). Ekonomichna pravda. https://www.epravda.com.ua/publications/2023/12/19/707732/ [in Ukrainian].
Vynorobnya "Kolonist" [Winery "Kolonist"]. (2023). https://kolonist.com.ua/ [in Ukrainian].
Na Odeshchyni mizhnarodna hrupa kompaniy vyroshchuvatyme vynohrad ta vyroblyatyme kraftove vyno [In Odesa Region, an International Group of Companies Will Grow Grapes and Produce Craft Wine]. (2023). Seeds.org.ua. https://www.seeds.org.ua/na-odeshhini-mizhnarodna-grupa-kompanij-viroshhuvatime-vinograd-ta-viroblyatime-kraftove-vino/ [in Ukrainian].
V Ukraini obiednalysya desyat asotsiatsiy vynorobiv [Ten Winemaking Associations United in Ukraine]. (2021). Ekonomichna pravda. https://www.epravda.com.ua/news/2021/12/10/680584/ [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу є авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.