Стратегічний формат первинної менеджерської освіти
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2024.2(57).313772Ключові слова:
первинна менеджерська освіта, стратегічний формат розвитку, ознаки фундаментальної освіти, функціональна спеціалізація менеджменту, особливість «суб’єктно-об’єктної» взаємодії в менеджменті, рівні бакалаврської освіти, формально-аналітичний підхід, інноваційна динаміка менеджмент-освіти, професіоналізація менеджменту, управлінський капітал, кадрова політика, інтегральна якість фундаментальної менеджмент-освіти, управлінська наука, інноваційна динаміка менеджменту, вища школа менеджменту, механізми мотивації, соціокультурний контекстАнотація
У статті представлена позиція щодо характеристики стратегічного формату первинної менеджерської освіти, яка включає програми бакалавра і магістра в системі діяльності ЗВО (закладів вищої освіти) України. Визначаються особливості розвитку менеджерської освіти в незалежній Україні та історичні джерела певних тенденцій з минулих періодів. Показана роль наукової школи НОП (наукової організації праці) та її відокремленого напрямку НОУ (наукова організація управління) на розвиток професійної системи менеджменту. Формується система доказів необхідності закріплення за первинною менеджерською освітою фундаментального статусу, що визначає фундаментальний (бакалаврат) та функціонально-спеціалізований (магістратура) характер освітньої підготовки кадрів менеджменту. Пропонуються форми функціональної спеціалізації та, як приклад, наводиться характеристика магістерської підготовки за функціональним профілем «аналітичний менеджмент». Також визначаються особливості бакалаврської освітньої підготовки кадрів менеджменту, яка розподілена на економічну і менеджерську фундаментальну підготовку здобувачів. Приводиться приклад такої бакалаврської підготовки із визначенням певних концептуальних позицій, які направлені на забезпечення первинної фундаментальної підготовки створення потенціалу для майбутнього спеціалізованого адаптаційного навчання кадрів менеджменту упродовж усієї їх професійної кар’єри. Акцентується особлива увага щодо розвитку управлінської науки в сучасному університетському середовищі. Пропонуються напрямки розробки мотиваційних механізмів щодо забезпечення фундаментального статусу науки менеджменту та інноваційного спрямування практики сучасної управлінської діяльності. Запропоновані системні базові пропозиції щодо подальшого розвитку первинної менеджерської освіти в контексті процесів капіталізації інтелектуальних людських ресурсів.
Посилання
Adner, R. (2022). Shyrokym pohliadom. Nova stratehiia innovatsii. [The Wide Lens: What Successful Innovators See That Others Miss] Kyiv: Laboratoriia. (in Ukrainian)
Bostrom, N. (2020). Superintelekt. Stratehii i nebezpeky rozvytku rozumnykh mashyn. [Superintelligence: Paths, Dangers, Strategies]. Kyiv: Nash Format. (in Ukrainian)
Gupta, S. (2019). Tsyfrova stratehiia. Posibnyk iz pereosmyslennia biznesu. [Driving Digital Strategy: A Guide to Reimagining Your Business]. Kyiv: KM-Buks. (in Ukrainian)
Dixit, A. K., & Nalebuff, B. (2022). Mystetstvo stratehii. Putivnyk do uspikhu v zhytti ta biznesi vid ekspertiv teorii hry.[The Art of Strategy: A Game Theorist's Guide to Success in Business and Life]. Lviv: Vydavnytstvo Staroho Leva. (in Ukrainian)
Korsunskyi, S. (2023). Yak natsii vidnovliuiutsia: dosvid Skhidnoi Azii. Kharkiv: Vivat.
Kuznietsov, E. A. (2020). Kontsepty intehralnoi yakosti profesiinoi systemy menedzhmentu: maister-klas. Materialy naukovo-metodolohichnoho seminaru. Odesa: Feniks. (in Ukrainian)
Kuznietsov, E. A. (2018). Metodolohiia doslidzhennia profesiinoi systemy menedzhmentu: maister-klas. Materialy metodolohichnoho seminaru. Odesa: Feniks. (in Ukrainian)
Kuznietsov, E. A. (2017). Metodolohiia profesionalizatsii upravlinskoi diialnosti v Ukraini. Kherson: Oldi-Plius. (in Ukrainian)
Kuznietsov, E. A., & Nienno, I. M. (2024). Kontseptualni osnovy stvorennia vyshchoi shkoly menedzhmentu «Nova normalnist». In Upravlinski doslidzhennia v konteksti rozvytku protsesiv chetvertoi promyslovoi revoliutsii «Industriia 4.0»(pp. 45–49). Odesa: Feniks. (in Ukrainian)
Kuznietsov, E. A. (2022). Profesionalizatsiia menedzhmentu: innovatsiina paradyhma v konteksti Industriia 4.0: maister-klas, materialy naukovo-metodolohichnoho seminaru. Odesa: Feniks. (in Ukrainian)
Kuznietsov, E. A. (2020). Stratehiia pidhotovky upravlinskykh kadriv v Ukraini: metodolohiia intehralnoi yakost. In Aktualni problemy ekonomiky i menedzhmentu: teoriia, innovatsii ta suchasna praktyka.(Vol. 7, pp. 10–27). Kherson: Oldi-Plius. (in Ukrainian)
Medows, D. H. (2023). Mystetstvo myslyty systemno. Rozviazannia problem vid osobystoho do hlobalnoho masshtabu. [Thinking in Systems]. Kharkiv: Vivat. (in Ukrainian)
Mintzberg, H. (2018). Anatomiia menedzhmentu. Efektyvnyi sposib keruvaty kompaniieiu. [Mintzberg on Managemen] Kyiv: Nash Format. (in Ukrainian)
Mlodinov, L. (2019). Hnuchkist. Plastychne myslennia v epokhu zmin. [Elastic: Flexible Thinking in a Time of Change]. Kyiv: KM–Buks. (in Ukrainian)
Morgan, J. (2022). Lider maibutnoho. 9 navychok ta idei, shcho zrobliat vas uspishnymy v nastupni 10 rokiv.[The Future Leader: 9 Skills and Mindsets to Succeed in the Next Decade] Kharkiv: Vivat. (in Ukrainian)
Ferguson, N. (2017). Tsyvilizatsiia. Yak Zakhid stav uspishnym.[Civilization: The West And The Rest]. Kyiv: Nash Format. (in Ukrainian)
Kharari, Y. N. (2019). 21 urok dlia 21 stolittia. [21 Lessons for the 21st Century].Kyiv: Fors Ukraina. (in Ukrainian)
Haber, J. (2023). Krytychne myslennia. [Critical Thinking]. Kyiv: ArtHuss. (in Ukrainian)
Iansiti, M., & Lakhani, K. R. (2021). Konkurentsiia za doby shtuchnoho intelektu. [Competing in the Age of AI. Strategy and Leadership When Algorithms and Networks Run the World]. Kyiv: BookShef. (in Ukrainian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу є авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.