НОВИЙ ВИМІР КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНИХ ВИКЛИКІВ СУЧАСНОСТІ

Автор(и)

  • І. В. Рудік Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна https://orcid.org/0000-0001-6121-8060
  • Я. І. Задворний Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-9998.2024.2(57).324484

Ключові слова:

корпоративна соціальна відповідальність (CSR), створення спільної цінності (CSV), еволюція бізнес-стратегій, соціальна відповідальність бізнесу, сталий розвиток, управління зацікавленими сторонами, соціальні інновації, етична діяльність компаній

Анотація

У статті досліджується новий вимір корпоративної соціальної відповідальності в умовах глобальних викликів. Доведено, що бізнесу необхідно усвідомлювати свою відповідальність перед суспільством та навколишнім середовищем. Дані обов’язки реалізуються різними способами та під різними концепціями, такими як корпоративна соціальна відповідальність (CSR) і створення спільної цінності (CSV), які порівнюються в даній роботі. Основною метою цієї роботи є дослідження концепції створення спільної цінності (CSV), як потенційної еволюції корпоративної соціальної відповідальності (CSR). Досліджуються відмінності між цими підходами, висвітлюючи, як CSV може подолати обмеження CSR та забезпечити більш інтегровану стратегію для досягнення як економічних, так і соціальних цілей. Обидва підходи розглядаються як способи реагування бізнесу на потреби суспільства та вирішення соціальних і екологічних викликів.

Особливу увагу приділено CSV, яке часто сприймається як наступний еволюційний крок або доповнення до CSR. CSR залишається центральною концепцією, інтегрованою в глобальні стратегії бізнесу. Незалежно від термінології, обговорення відповідальності компаній перед суспільством і довкіллям сприяє взаємній користі як для бізнесу, так і для суспільства. Інструменти для вимірювання успіху ініціатив CSV є важливими для оцінки їхнього впливу. Загалом, створення спільної цінності - це один із перспективних способів перебудови корпоративного мислення для вирішення сучасних соціальних, екологічних і економічних викликів, що може стати натхненням для подальших досліджень і практичних ініціатив. З’ясовано, що на відміну від традиційного CSR, CSV зосереджується не на окремих філантропічних проєктах, а на стратегічному підході до бізнесу, який сприяє довгостроковій стійкості. Впровадження CSV допомагає бізнесу вирішувати суспільні проблеми та одночасно розширювати свої можливості, створюючи нові ринки та підвищуючи ефективність.

Доведено, що концепція CSV сприяє розвитку прогресивних ідей, зокрема акцентує увагу на позитивному внеску бізнесу в суспільство. Вона відкидає оборонний підхід і заохочує компанії використовувати свої ресурси для соціального прогресу. Ідея проактивного бізнесу та його вплив на суспільство визнана важливим напрямком, який стимулює інновації та розвиток. CSV змінює підхід до створення продуктів і послуг, акцентуючи увагу на їх відповідності реальним суспільним потребам. Це сприяє інноваціям і піднесенню соціальних цілей до стратегічного рівня, що визнано важливою перевагою концепції. Вона також об’єднує економічну і соціальну цінність, акцентуючи на тому, що прогрес досягається через спільні стимули та конкуренцію.

Посилання

Lomachynska, I. A., Churkina, I. Ye., & Voitsekhovska, A. (2021). Transformatsiia biznes-modelei pidpryiemnytskoi diialnosti v umovakh tsyfrovizatsii ekonomiky ta finansovoho sektoru [Transformation of the business models of entrepreneurial activity in the context of digitalization of the economy and financial sector]. Rynkova Ekonomika: Suchasna Teoriia i Praktyka Upravlinnia, 20(3(49)), 97–117. [in Ukrainian].

Wójcik, P. (2016). How creating shared value differs from corporate social responsibility. Journal of Management and Business Administration. Central Europe, 24(2), 32–55. https://doi.org/10.7206/jmba.ce.2450-7814.168

Visser, W. (2023, June 22). Understanding shared value. The evolution of value series – Part 9. Distribute ESG and Sustainability News to a Global Audience. 3BL Media. Retrieved October 01, 2024, from https://www.3blmedia.com/news/understanding-shared-value

Daly, P. (2024, July 5). CSR or CSV — what's the difference? Daly Blog. https://www.daly-creations.com/blog/csr-vs-csv

Alvaredo, F. (2011). Inequality over the past century. Finance & Development, 48(3), 28–29.

Bengtsson, M., & Kock, S. (1999). Cooperation and competition in relationships between competitors in business networks. Journal of Business & Industrial Marketing, 14(3), 178–194. https://doi.org/10.1108/08858629910272184

Austin, R. D., & Sonne, T. (2014). The dandelion principle: redesigning work for the innovation economy. MIT Sloan Management Review, 55(4), 67–72.

Becerra, M. (2009). Theory of the firm for strategic management: economic Value Analysis. Cambridge University Press.

Bayulgen, O. (2008). Muhammad yunus, grameen bank and the nobel peace prize: what political science can contribute to and learn from the study of microcredit. International Studies Review, 10(3), 525–547. https://doi.org/10.1111/j.1468-2486.2008.00803.x

Beaver, W. (1999). Is the stakeholder model dead? Business Horizons, 42(2), 8–12. https://doi.org/10.1016/s0007-6813(99)80003-2

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-29

Як цитувати

Рудік, І. В., & Задворний, Я. І. (2024). НОВИЙ ВИМІР КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНИХ ВИКЛИКІВ СУЧАСНОСТІ. РИНКОВА ЕКОНОМІКА: СУЧАСНА ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ, 23(2(57), 122–137. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2024.2(57).324484

Номер

Розділ

Статті