ЕКОЛОГІЧНО-ОРІЄНТОВАНЕ ВИРОБНИЦТВО ТА ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ МАРКЕТИНГУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2024.2(57).325445Ключові слова:
маркетинг, цифровий маркетинг, MarTech, CRM, конвергенція, менеджмент, екоорієнтоване виробництво, трансформація, процеси, цифровий менеджмент, сталий розвитокАнотація
У статті розглядаються основні цифрові маркетингові підходи за умов еколого-орієнтованого виробництва. Визначено низку ключових факторів, що визначають розвиток сучасного маркетингового сектора. Це дослідження фокусується на впровадженні у цифровізацію промисловості екологічних аспектів, що підвищить ефективність переходу до сталого розвитку. Визначено інтеграцію екологічно орієнтованих стратегій та цифрових технологій у промислове виробництво як стратегічний вектор розвитку економіки в умовах конвергенції сталого розвитку. Розглянуто, що висока вартість впровадження цифрових рішень та екологічно чистих технологій створює перешкоди для підприємств малого та середнього бізнесу, а недостатня кількість доступних фінансових інструментів для підтримки сталого розвитку промисловості, неузгодженість стратегій цифрової та екологічної трансформації процесів маркетингу сприяють глибокому вивченню цього питання.
Інтеграція екологічно стійких стратегій та цифрових технологій у промислове виробництво є стратегічним драйвером економічного розвитку, відповідаючи ширшій конвергенції принципів сталого розвитку. Розглянуто конвергенцію принципів сталого розвитку та цифрової трансформації у виробництві синергетичного підходу, який підвищує ефективність використання ресурсів, знижує вплив на навколишнє середовище та забезпечує довгострокову економічну стійкість за рахунок інновацій та технологічної інтеграції. Запропоновано головні драйвери конвергенції сталого розвитку та цифровізації виробничих процесів — технології IoT, Big Data та автоматизовані системи управління ресурсами. Вони допомагають оптимізувати процеси, мінімізувати негативний вплив на довкілля та створювати економічно вигідні бізнес-моделі майбутнього. Так, конвергенція сталого розвитку та цифрової трансформації у виробництві стає фундаментом нової промислової парадигми, заснованої на інтелектуальних технологіях, ресурсозбереженні та екологічній відповідальності. Запропоновано ключові аспекти цифровізації маркетингу в еколого-орієнтованих компаніях.
Посилання
Berestetska, O. (2024). Potentsial tsyfrovoi transformatsii u dosiahnenni ekolohichnykh tsilei staloho rozvytku Ukrainy [The potential of digital transformation in achieving environmental goals for sustainable development of Ukraine]. In Transformatsiia biznesu dlia staloho maibutnoho: doslidzhennia, tsyfrovizatsiia ta innovatsii (pp. 197–206). PE Palianytsia V. A. [in Ukrainian].
Vnukova, N. M. (2022). Vplyv tsyfrovoi transformatsii na rozvytok mekhanizmiv industrii 4.0 [The influence of digital transformation on development of mechanisms of industry 4.0]. In Tsyfrovi transformatsii Ukrainy 2022: vyklyky ta realii (pp. 15–20). NDI PZIR NAPrN Ukrainy. https://ndipzir.org.ua/wp-content/uploads/2022/11/conf_30.09.2022.pdf [in Ukrainian].
Chyhryn, O. Y., & Shcherbak, A. S. (2011). Analiz problemy vprovadzhennia ekolohichno chystoho vyrobnytstva v Ukraini [Analysis of the main problems of ecologically pure production implementation in Ukraine]. Mechanism of Economic Regulation, (1), 235–241. [in Ukrainian].
Kharchenko, M. O., & Panchenko, A. O. (2011). Problemy ta perspektyvy vprovadzhennia ekolohichno chystoho vyrobnytstva v Ukraini [Problems and perspectives of implementation of environmentally clean production in Ukraine]. Mechanism of Economic Regulation, (2), 176–182. [in Ukrainian].
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 4.0: the shift from traditional to digital. KM-Buks. [in Ukrainian].
Azhazha, M. A., Wenger, O. M., & Fursin, O. O. (2023). Kontseptsiia tsyfrovoho marketynhu 4.0: evoliutsiia, kharakterystyka, typolohiia [The concept of digital marketing 4.0: evolution, characteristics, typology]. Humanities Studies, (14(91)), 135–147. https://doi.org/10.32782/hst-2023-14-91-16 [in Ukrainian].
Robul, Y. V. (2021). Napriamy rozvytku tsyfrovykh marketynhovykh system na makrorivni v umovakh tsyfrovoi transformatsii ekonomiky [Directions of development of digital marketing systems at the macro level in the conditions of digital transformation of the economy]. Marketing and Digital Technologies, 5(3), 72–82. https://doi.org/10.15276/mdt.5.3.2021.7 [in Ukrainian].
Robul, Y. V. (2021). Rol ta zadachi marketynhu v konteksti rozvytku tsyrkuliarnoi ekonomiky [The role and objectives of marketing in the context of circular economy development]. Socio-Economic Research Bulletin, (3-4(78-79)), 54–65. https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(78-79).2021.54-65 [in Ukrainian].
Sadchenko, O. (2018). Theoretical foundations of environmental marketing management. MIND Journal, (6). https://mindjournal.wseh.pl/ru/articles/nomer-62018.html
Sadchenko, O., Davydova, I., Yakymyshyn, L., Kovalchuk, S., Chernenko, D., & Zaitseva, A. (2020). Modern marketing to scale the business. International Journal of Advanced Research in Engineering and Technology, 11(4), 324–333.
Sadchenko, O. V. (2017). Tekhnolohiia blokchein u sferi finansovykh posluh dlia pidpryiemstva [Technology blockchain in the field of financial services of the enterprise]. Ekonomichni Innovatsii, (65), 145–153. [in Ukrainian].
Sadchenko, O. V. (2023). Marketynhovi pidkhody do berezhlyvoho vyrobnytstva v umovakh konverhentsii staloho rozvytku [Marketing approaches to lean production in the context of convergence of sustainable development]. Market Economy: Modern Management Theory and Practice, 22(3(55)), 142–157. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.3(55).301436 [in Ukrainian].
Morris, N. (2018, October 08). IBM's Food Trust blockchain goes live with Carrefour. Ledger Insights. Blockchain for enterprise. https://www.ledgerinsights.com/ibms-food-trust-blockchain-carrefour/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу є авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.