Маркетингова діяльність під впливом методів стандартизації: переваги та недоліки
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2024.3(58).325936Ключові слова:
маркетингова діяльність, бренд, маркетингова стратегія, стандартизація, уніфікація, гнучкість, глобалізація, глокалізаціяАнотація
Cучасні умови глобалізації та цифрової трансформації вимагають від маркетингової діяльності підприємств та організацій впровадження значних змін. Одним із ключових питань, що постає перед компаніями, є вибір між стандартизацією маркетингових стратегій та їхньою адаптацією до особливостей конкретного ринку. Стандартизація як діяльність сприяє усуненню технічних бар’єрів у міжнародній торгівлі, гармонізації регуляторних вимог та розвитку інноваційних технологій. Стандартизація стає інструментом, який дозволяє забезпечити єдині підходи до просування продукції, формування бренду та комунікації з клієнтами, що, своєю чергою, сприяє оптимізації витрат і підвищенню ефективності маркетингових кампаній. Однак, надмірне використання методів стандартизації може призводити до втрати гнучкості, зниження конкурентоспроможності та неврахування культурних і поведінкових особливостей споживачів. Стандартизація в маркетинговій діяльності повинна стати ефективним інструментом для побудови глобальних брендів, оптимізації витрат і забезпечення стабільності якості товарів. Проте, компаніям варто враховувати баланс між стандартизацією та локалізацією, щоб задовольнити потреби різних ринків та адаптувати маркетингові стратегії відповідно до культурних особливостей споживачів.
Посилання
Czinkota, M. R., & Ronkainen, I. A. (2018). International marketing. Cengage Learning.
De Mooij, M. (2021). Global marketing and advertising: Understanding cultural paradoxes. SAGE Publications.
Ghemawat, P. (2018). Redefining global strategy: Crossing borders in a world where differences still matter. Harvard Business Press.
Hollensen, S. (2020). Global marketing: A decision-oriented approach. Pearson Education.
ISO 9001:2015. (2015). Quality management systems – Requirements. International Organization for Standardization.
Jain, S. C. (2017). Marketing strategy: Planning and implementation. Cengage Learning.
Johansson, J. K. (2017). Global marketing: Foreign entry, local marketing, and global management. McGraw-Hill Education.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2020). Marketing management. Pearson.
Levitt, T. (1983). The globalization of markets. Harvard Business Review, 61(3), 92–102.
Porter, M. E. (2008). Competitive strategy: Techniques for analyzing industries and competitors. Free Press.
Robertson, R. (1995). Glocalization: Time-space and homogeneity-heterogeneity. Global modernities, 2(1), 25-44.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).