Реляційний маркетинг і моделі управління концепцій "бережливого виробництва" в епоху цифровізації
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2024.3(58).327490Ключові слова:
екоорієнтоване виробництво, бережливе виробництво, зелений маркетинг, реляційний маркетинг, маркетингові стратегії, менеджмент, сталий розвиток, цифровізаціяАнотація
У статті розглядаються основні підходи реляційного маркетингу в контексті екологічно орієнтованого виробництва. Це дослідження зосереджено на впровадженні бережливого маркетингу у виробничих процесах з використанням технологій Індустрії 4.0. У цьому дослідженні аналізуються концепції бережливого виробництва, спрямовані на усунення відходів, оптимізацію процесів і створення цінності для клієнта з мінімальним споживанням ресурсів. У цьому документі досліджується потенціал реляційного маркетингу як ключового підходу до побудови довгострокових стосунків із клієнтами на основі цінностей у контексті концепції бережливого виробництва. Також розглядаються можливості реляційного маркетингу як інструменту зміцнення стійких відносин із клієнтами в рамках філософії бережливого виробництва.
Проаналізовано існуючі моделі управління, які сприяють реалізації принципів мінімізації збитків, підвищення операційної гнучкості та сталості бізнес-процесів. Особливу увагу приділено впливу цифрових технологій - CRM-систем, автоматизації клієнтських сценаріїв, аналізу даних - на адаптацію реляційного маркетингу до вимог Lean-підходу. Висвітлюється роль цифрових рішень - інтелектуальних алгоритмів обробки даних. Представлено рекомендації щодо формування гібридних маркетингових і виробничих стратегій, які сприяють створенню стійкої вартості та зміцненню конкурентних переваг підприємств у цифрову епоху. У статті розглядаються сучасні моделі управління, які зменшують втрати, оптимізують процеси та збільшують цінність для споживача. У статті запропоновано стратегії інтеграції, які поєднують маркетингові та виробничі процеси, спрямовані на досягнення сталої ефективності та конкурентоспроможності підприємств у цифрову еру.
Посилання
Berezovska, L., & Kyrychenko, A. (2023). Tsyfrovyi marketynh yak instrument pidvyshchennia efektyvnosti komertsiinoi diialnosti pidpryiemstva pid chas viiny [Digital marketing as a tool for increasing the efficiency of an enterprise's commercial activities during wartime]. Ekonomika ta suspilstvo, (51). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-51-47 (in Ukrainian)
Bosovska, M., Bovsh, L., & Okhrymenko, A. (2022). Tsyfrova transformatsiia tekhnolohii marketynhu [Digital transformation of marketing technologies]. Scientia fructuosa, 4(144), 52–71. https://doi.org/10.31617/1.2022(144)04 (in Ukrainian)
Vasyltsiv, N. M. (2019). Tsyfrovyi marketynh yak skladnyk perspektyvnoho napriamu rozvytku industrii 4.0 [Digital marketing as a component of the promising direction of development of Industry 4.0]. Naukovyi pohliad: ekonomika ta upravlinnia, 2(64), 35–40. https://doi.org/10.32836/2521-666X/2019-2-64-4 (in Ukrainian)
Verkhohliadova, N. I. (2023). Formuvannia ta rozvytok tsyfrovoi ekonomiky [Formation and development of the digital economy]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, 39, 91–95. (in Ukrainian)
Vynohradova, O. V., & Nedopako, N. M. (2021). Digital marketynh: evoliutsiia rozvytku v Ukraini [Digital marketing: evolution of development in Ukraine]. Ekonomichnyi visnyk NTUU «Kyivskyi politekhnichnyi instytut», 18, 103–108. https://doi.org/10.20535/2307-5651.18.2021.240678 (in Ukrainian)
Illyashenko, S. M. (Ed.). (2012). Innovations and marketing – driving forces of economic development: monograph [Innovatsii i marketynh – rushiini syly ekonomichnoho rozvytku]. Sumy: TOV «Drukarskyi dim Papirus». (in Ukrainian)
Kostiuchenko, V., Pashchenko, I., & Sakovets, I. (2023). Pryntsypy ESG i tsili staloho rozvytku: oblikovyi aspekt [ESG principles and sustainable development goals: accounting aspect]. Hraal nauky, (27), 117–123. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.12.05.2023.012 (in Ukrainian)
Krymska, A. O., Balyk, U. O., & Klimova, I. O. (2023). Tsyfrova transformatsiia u sferi marketynhu: novi pidkhody ta mozhlyvosti [Digital transformation in the field of marketing: new approaches and opportunities]. Akademichni viziï, 26. https://doi.org/10.5281/zenodo.10374255 (in Ukrainian)
Livoshko, T. (2022). Monitorynh za ESG-pryntsypamy ta yoho vplyv na konkurentospromozhnist subiektiv hospodariuvannia [Monitoring according to ESG principles and its impact on the competitiveness of business entities]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, 5(1), 158–164. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-310-5(1)-26 (in Ukrainian)
Marchenko, O. (2020). Tsyfrova ekonomika v Ukraini: osnovni tendentsii ta perspektyvy rozvytku [Digital economy in Ukraine: main trends and development prospects]. Halytskyi ekonomichnyi visnyk, 65(4), 34–39. (in Ukrainian)
Nemish, Yu. (2022). Suchasni tendentsii rozvytku marketynhovoi diialnosti pidpryiemstv v umovakh tsyfrovykh transformatsii [Current trends in the development of marketing activities of enterprises in the context of digital transformations]. Ekonomika ta suspilstvo, (40). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-48 (in Ukrainian)
Sadchenko, O. V. (2023). Marketynhovi pidkhody do berezhlyvoho vyrobnytstva v umovakh konverhentsii staloho rozvytku [Marketing approaches to lean production in the context of sustainable development convergence]. Rynkova ekonomika: suchasna teoriia i praktyka upravlinnia, 22(3(55)), 142–157. (in Ukrainian)
Fedorchuk, A. O. (2019). Internet-marketynh yak instrument pidvyshchennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Internet marketing as a tool for increasing the competitiveness of enterprises]. Sotsialno-humanitarnyi visnyk, 25, 237–238. (in Ukrainian)
Kharchenko, M. O., & Panchenko, A. O. (2011). Problemy ta perspektyvy vprovadzhennia ekolohichno chystoho vyrobnytstva v Ukraini [Problems and prospects of introducing environmentally friendly production in Ukraine]. Mekhanizm rehuliuvannia ekonomiky, 2, 176–182. (in Ukrainian)
Mathis, S., & Stedman, C. (2023). What is environmental, social and governance (ESG)? WhatIs.com. https://www.techtarget.com/whatis/definition/environmental-social-and-governance-ESG
Kotler, P., & Keller, K. L. (2006). Marketing management (12th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
Sadchenko, O., Obykhod, H., Yaroshenko, I., Levkovska, L., Deineha, O., & Dombrovska, T. (2022). Management of the economy in the field of environmental management and energy security as components of sustainable development. Journal of Sustainability Research, 4(2), e220008. https://doi.org/10.20900/jsr20220008
Shetty, A. Sh., Jeevananda, S., & Kalghatgi, J. R. (2018). How to win back the disgruntled consumer? The omni-channel way. Journal of Business and Retail Management Research, 12(4), 200–207.
Codd, E. F. (1970). A relational model of data for large shared data banks. Communications of the ACM, 13(6), 377–387. https://doi.org/10.1145/362384.362685
Berry, L. L. (1983). Relationship marketing. In L. L. Berry, G. L. Shostack, & G. D. Upah (Eds.), Emerging perspectives on services marketing (pp. 25–38). Chicago, IL: American Marketing Association.
Gummesson, E. (1999). Total relationship marketing: Experimenting with a synthesis of research frontiers. Asia-Australia Marketing Journal, 7(1), 72–85. https://doi.org/10.1016/S1441-3582(99)70204-1
Grönroos, C. (1994). From marketing mix to relationship marketing: Towards a paradigm shift in marketing. Asia-Australia Marketing Journal, 2(1), 9–29. https://doi.org/10.1016/S1320-1646(94)70275-6
Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council of 27 April 2016... (General Data Protection Regulation). http://data.europa.eu/eli/reg/2016/679/oj
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).