Архітектоніка механізму розвитку економічного потенціалу підприємства на засадах концепції маркетингу 6.0
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2025.1(59).333225Ключові слова:
механізм, розвиток, економічний потенціал, структура, підприємство, маркетинг 5.0, маркетинг 6.0Анотація
У статті розглядаються підходи до розвитку економічного потенціалу підприємства, який забезпечує його стабільне функціонування в умовах кризових явищ в економіці. З урахуванням впливу процесів інформатизації обґрунтовано, що економічний потенціал є реальним економічним ресурсом, що потребує застосування якісно нових вимог до маркетингового управління процесами взаємодії зі споживачами на основі маркетингових технологій 5.0 та 6.0.
Розвинути в повній мірі економічний потенціал підприємства можливо за рахунок ефективних маркетингових стратегіях. Застосування інструментів цифрового маркетингу в економічній діяльності підприємства дозволяє створити прихильний бренд, забезпечити ефективне просування товарів і послуг ширшій цільовій аудиторії, підвищити рівень взаємодії підприємства і клієнта за рахунок персоналізації пропозицій.
У статті обґрунтовано роль і значення розвитку економічного потенціалу підприємства в умовах змін відповідно до концепції маркетингу 6.0. Визначено основні відмінності між маркетингом 5.0 і 6.0. Охарактеризовано цифрові технології, які використовуються для покращення взаємодії з клієнтами.
Уточнено сутність механізму розвитку економічного потенціалу підприємства як сукупності принципів, законів, управлінських методів, інструментів та функцій, за допомогою яких регулюються економічні процеси формування, розвитку і реалізації економічного потенціалу задля досягнення стратегічних цілей підприємства. Визначено мету його функціонування, яка полягає у нарощуванні економічного потенціалу та зміцненні конкурентних переваг підприємства у довгостроковій перспективі.
Обґрунтовано складові структури механізму розвитку економічного потенціалу підприємства на засадах маркетингу 6.0. Методологічною основою запропонованого механізму визначено принципи, закони, функції та методи. Встановлено необхідність врахування дії чинників внутрішнього і зовнішнього впливу, виявлених тенденцій у концепціях маркетингу 5.0 і 6.0 на розвиток економічного потенціалу підприємства, забезпечення злагодженої роботи його структурних компонентів. Запропонований підхід до реалізації механізму економічного потенціалу дозволить підприємству отримати конкурентні переваги та забезпечити сталий розвиток у довготривалій перспективі.
Посилання
Azhaman, І. А. & Zhydkov, O. І. (2018). The nature and structure of the economic potential of the enterprise [The essence and structure of the economic potential of the enterprise]. Economy and state, (4), 22–25. (in Ukrainian)
Hnatkivskyi, B. M. (2021). Osnovni komponenty struktury ekonomichnoho potentsialu pidpryiemstv [Main components of the structure of the economic potential of enterprises]. Ukrainian Journal of Applied Economics and Technology, 4(6), 259–264. Available at: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2021-4-31. (in Ukrainian)
Lysenko, A. M., Koriak, A. S. (2020). Poniattia ekonomichnoho potentsialu ta kontseptualizatsiia pidkhodiv do yoho traktuvannia. [The concept of economic potential and conceptualization of approaches to its interpretation]. Central Ukrainian Scientific Bulletin. Economic Sciences, 5(38), 221–227. Available at: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2020.5(38).221-227. (in Ukrainian)
Nusinov, V. Ia., Shura N. O., Chubarov, D. V. (2016). Rol ekonomichnoho potentsialu v pidvyshchenni efektyvnosti upravlinnia pidpryiemstvom korporatyvnoho typu [The role of economic potential in increasing the efficiency of corporate enterprise management]. Efficient economy. (11). Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5231. (in Ukrainian)
Oriekhova A. I. (2018). Ekonomichnyi potentsial pidpryiemstva: sutnisni kharakterystyky ta strukturyzatsiia [Economic potential of the enterprise: essential characteristics and structuring]. Economy and society. (17), 308–313. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2018-17-45. (in Ukrainian)
Buhas, V., Ponomarenko, І., Ramskyi, A., Fedorchenko, A., Roskladka, A. (2023). Blockchain Applications in Digital Marketing. CEUR Workshop Proceedings. (3421), 77–86. Available at: https://ceur-ws.org/Vol-3421/paper8.pdf
Holitsyn, A., Pylypchuk, V., Holitsyna, S. (2023). Using blockchain and machine learning technologies in marketing management. Marketynh v Ukraini : Zbirnyk materialiv Mizhnar. nauk.-prakt. Internet-konf. (m. Kyiv, 20 zhovtnia 2023 r.). K.: KNEU. (393–394). Available at: https://ir.kneu.edu.ua/items/ace05e0a-3e39-4456-b35c-121dfca84316/full
Koberniuk, S. (2023). Marketynh 5.0 v ukrainskykh realiiakh [Marketing 5.0 in Ukrainian realities]. Grail of Science. (25), 67–68. Available at: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.17.03.2023.009. (in Ukrainian)
Severyn M. A., Solntsev S. O. (2020). Rozvytok marketynhovykh informatsiinykh system vitchyznianykh pidpryiemstv v umovakh informatyzatsii suspilstva [Development of marketing information systems of domestic enterprises in the context of informatization of society]. Economic Bulletin of KPI. (17), 361–371. Available at: https://doi.org/10.20535/2307-5651.17.2020.216379. (in Ukrainian)
Dutt, V. (2023). Marketing 5.0: the era of technology and the challenges faced by it. International Journal of Advances in Engineering and Management (IJAEM). 5(4), 1397–1411.
Alanazi, T. (2022). Marketing 5.0: an empirical investigation of its perceived effect on marketing performance. Marketing and Management of Innovations. 13(4), 55–64. DOI: 10.21272/mmi.2022.4-06
Hermina, N., Rahma, Y. D., Gusnia, A. R. (2022). Marketing 5.0 and consumer behavior of the millennial (Gen Z) generation as business performance boosting on Covid-19 Pandemic (Case study: SMEs in West Java). Central Asia and the Caucasus. 23(1), 3732–3744. Available at: https://doi.org/10.37178/ca-c.23.1.274
Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for Humanity. John Wiley & Sons, 2021. 224 p.
Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2023). Marketing 6.0: The Future Is Immersive. John Wiley & Sons, 2023. 256 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).