ТЕОРІЇ МОТИВАЦІЇ ВЛАДИ ТА ЗМЕНШЕННЯ ДИСТАНЦІЇ ВЛАДИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2017.3(37).123707Ключові слова:
ієрархія, влада, соціальна дистанція, теорія зменшення дистанції влади, теорія мотивації владиАнотація
Знання про ієрархію розповсюджені, але вони рідко застосовуються щодо організаційної науки. Хоча більшість теорій торкнулися ієрархії на фундаментальному рівні, проте це відбулося опосередковано. Останнім часом дослідники продемонстрували підвищений інтерес до влади як фундаментальної сили в суспільних відносинах, наприклад у праці Штурма і Антонакіса, 2015.
Головною метою статті є створення «мосту» між двома теоріями: теорією зменшення дистанції влади та теорією мотивації влади. У дослідженні було зроблено припущення, що чим більше у людей влади, тим більше вони прагнуть до неї, або чим вище мотивація влади, тим більше влади вони прагнуть отримати.
Посилання
Anderson, C. & Galinsky, A. D. (2006). Power, optimism, and risk‐taking. European Journal of Social Psychology, 36 (4), pp. 511-536.
Anderson, C., Hildreth, J. A. D. & Howland, L. (2015). Is the desire for status a fundamental human motive? A review of the empirical literature. Psychological Bulletin, 141 (3), pp. 574-601.
Antonakis, J. & Atwater, L. (2002). Leader distance: A review and a proposed theory. The Leadership Quarterly, 13 (6), pp. 673-704.
Baron, J. N., Davis-Blake, A. & Bielby, W. T. (1986). The Structure of Opportunity: How Promotion Ladders Vary within and among Organizations. Administrative Science Quarterly, 31 (2), pp. 248-273.
Beck, R. S. (1980). Motivation: theories and principles. Egelewood Cliffs. Prentice Hall.
Bruins, J. J. & Wilke, H. A. M. (1993). Upward power tendencies in a hierarchy: Power distance theory versus bureaucratic rule. European Journal of Social Psychology, 23 (2), pp. 239-254.
Blau, P. (1964). Exchange and power in social life. John Wiley and Sons. New York.
Mischel, W., Keltner, D., Gruenfeld, D. H. & Anderson, C. (2003). Power, approach, and inhibition. Psychological Review, 110 (2), pp. 265-284.
Magee, J. C. & Galinsky, A. D. (2008). Social hierarchy: The Self-Reinforcing nature of power and status. The Academy of Management Annals, 2 (1), pp. 351-398.
McClelland, D. C. (1975). Power. The inner experience. New York, Inc. John Wiley & Sons.
McClelland, D. C. & Boyatzis, R. E. (1982). Leadership motive pattern and long-term success in management. Journal of Applied Psychology, 67 (6), pp. 737-743.
McClelland, D. C. (1987). Human motivation. Cambridge. Cambridge University Press.
Mulder, M. (1977). The daily power game. Lieden. The Netherlands. Martinus Nijhoff. Social Science Division.
Mulder, M., Veen, P., Hijen, T. & Jansen, P. (1973). On power equalization: a behavioural example of power distance reduction. Journal of Personality and Social Psychology, 26 (2), pp. 151-158.
Mulder, M., Veen, P., Rodenburg, C., Frenken, J. & Tielens, H. (1973). The power distance reduction hypothesis on a level of reality. Journal of experimental social psychology, 9, pp. 87-96.
Mulder, M., Veen, P., Hartsuiker. & Westerduin, T. (1971). Cognitive processes in power equalization. European Journal of Social Psychology, 1 (1), pp. 107-130.
Ng, S.-H. (1977). Structural and nonstructural aspects of power distance reduction tendencies. European journal of social psychology, 7 (3), pp. 317-345.
Ng, S.-H. (1980). The social psychology of power. European association of experimental social psychology. Academic Press.
Napier, B. J. & Ferris, G. R. (1993). Distance in organizations. Human Resource Management Review, 3 (4), p. 321.
Sturm, R. E. & Antonakis, J. (2015). Interpersonal power. Journal of Management, 41 (1), pp. 136-163.
Tiedens, L. Z., Unzueta, M. M. & Young, M. J. (2007). An unconscious desire for hierarchy? the motivated perception of dominance complementarity in task partners. Journal of Personality and Social Psychology, 93 (3), pp. 402-414.
Winter, D. G. (1973). The power motive. London. The Free Press.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу є авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.