ФОРМУВАННЯ ПОРТФЕЛЮ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ЯК УПРАВЛІНСЬКИЙ ЧИННИК ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ РОЗВИТКУ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2413-9998.2020.1(44).198351Ключові слова:
управління закладами вищої освіти, компетентності, якість розвитку людського капіталуАнотація
Стаття присвячена дослідженню питань підвищення якості розвитку людського капіталу закладів вищої освіти через формування портфелю компетентностей. Показники охопленості вищою освітою в Україні є одними з найвищих у світі, разом з тим, до світових рейтингів потрапляють одиниці українських закладів вищої освіти. Виокремлено параметри якості розвитку людського капіталу закладів вищої освіти. Систематизовано цілі розвитку людського капіталу в системі менеджменту закладів вищої освіти. Досліджено загальні та професійні компетентності відповідно до Проекту професійного стандарту посад викладачів закладу вищої освіти. Класичні інструменти стратегічного аналізу інтегровано в дослідження якості розвитку людського капіталу закладів вищої освіти. Компетентності викладачів закладів вищої освіти запропоновано розподіляти на чотири групи. Зображено графічну модель портфелю компетентностей закладу вищої освіти.
Посилання
Indeks liudskoho rozvytku: Ukraiina posila 88 pozytsiiu sered 189 kraiin [Human Development Index: Ukrain Ukraine ranks 88th among 189 countries]. Retrieved from https://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/presscenter/pressreleases/2018/human-development-indices--where-does-ukraine-rank--.html[in Ukrainian].
World Development Report 2019: The Changing Nature of Work (2019). DOI: 10.1596/978-1-4648-1328-3.
ARWU World University Rankings 2019: Academic Ranking of World Universities 2019: Top 1000 universities: Shanghai Ranking - 2019. (n.d.). Retrieved from http://www.shanghairanking.com/ARWU2019.html
Osvita.ua (2019, June 18). Reitynh Universytetiv “TOP-200 Ukraiina [The rating of universities "TOP-200 Ukraine" in 2019]. Retrieved from https://osvita.ua/vnz/rating/64884/ [in Ukrainian].
Buriachenko, A. H., Rybakova, I. A. & Nyemchenko, O. V. (2017). Perekhid vid ISO 9001: 2008 do ISO 9001: 2015 yak faktor pidvyshchennia efektyvnosti roboty pidpryiemstv [The transition from ISO 9001: 2008 to ISO 9001: 2015 as a factor in improving the efficiency of the enterprise]. Visnyk dvygunobuduvannya. – Engine Engineering Bulletin, 2, pp. 55-61. [in Ukrainian].
Tyukhtenko, N., Syniakova, K. & Gavrenkova V. (2019). The Quality of Human Capital in Ukraine: Corporate Training Aspect. 3rd International Conference on Economic Research(24-25th October 2019, Alanya, Turkey). Pp. 284-291.
Tyukhtenko, N., Syniakova, K., & Havrenkova, V. (2019). The Quality of Training and Development of Enterprise Personnel as The Attribute of Effective Human Resource Management. Modern Science-Moderni Veda, 5(6), Pp. 55-61.
Proekt profstandartu na posady «asystent», «vykladach», «starshyi vykladach», «dotsent», «profesor» [The project of the professional standard for the positions of "assistant", "teacher", "senior teacher", "assistant professor", "professor"]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-profstandartu-na-posadi-asistent-vikladach-starshij-vikladach-docent-profesor [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).