DOI: https://doi.org/10.18524/2413-9998.2020.1(44).198370

ДОСЛІДНИЦЬКІ УНІВЕРСИТЕТИ: КЛЮЧОВІ ФАКТОРИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

О. П. Павлович

Анотація


У статті розглядаються проблеми конкурентоздатності сучасних університетів. Визначаються ключові фактори конкурентоздатності, які формують дослідницьких статус та забезпечують реальний розвиток університетів ХХІ століття. Звертається увага і пропонується управлінська характеристика трьох ключових факторів конкурентоспроможності дослідницького університету, а саме концентрація талантів професорсько-викладацького складу і студентів, формування необмеженої ресурсної бази (необхідна і достатня їх кількість), а також становлення професійного менеджменту університету, адаптованого до нових умов інноваційної економіки. Пропонується розгорнута управлінська характеристика формування ключових факторів конкурентоспроможності. Визначається особлива роль професійного менеджменту в системі формування і розвитку дослідницького університету. Пропонується впровадження механізмів мотивації науково-дослідної діяльності, які формують можливості реалізації повного інноваційного циклу. Доводиться необхідність створення освітніх програм, які відповідають сучасному рівню розвитку світової науки. Звертається увага на необхідність якісного управлінського супроводу повного інноваційного циклу. Доводиться необхідність формування якісної системи професійного менеджменту, яка розглядається як системна взаємодія ефективності і результативності управлінських дій щодо управління дослідницькими університетам.

Ключові слова


дослідницький університет; ключові фактори конкурентоздатності; університетська наука; концентрація талантів; необмежені ресурси; управлінський процес; контур управління; компоненти управлінського процесу; професійний менеджмент університету

Повний текст:

PDF

Посилання


Blumart, T. (2019). Chetvertaia promyshlennaia revolutsia i biznes : Kak konkurirovat i razvivatsia v epokhy singuliarnosti [The fourth industrial revolution and business : How to compete and development in age of singularity]. [in Russian].

Bok, D. (2012). Universitety v usloviiakh rynka. Kommertsializatsia vyschego obrazovaniia [Universities in the market. Commercialization of higher education ]. [in Russian] .

Burde, P. (2018). Homo academicus [Homo academicus]. [in Russian].

Vissema, I. (2016). Universitety tretego pokoleniia [ The universities of third generation]. [in Russian].

Druker, P. (2006). O professionalnom menedzmente [About professional management]. [in Russian].

Kammings, S. (2010). Rekonstruktsia strategii [Reconstruction of strategy]. [in Russian].

Malik, F. (2008). Upravliat, rabotat, zhyt [Manage, work, live]. [in Russian].

Mintsbirg, G. (2008). Trebuiytsiia upravlentsi, a ne vypuskniki MBA. Zhestkii vzgliad na miagkuiu praktiku upravleniia i sistemu podgotovki menedzerov [Managers are required, not graduates of MBA. A hard view at soft management practices and managerial training]. [in Russian].

Kuznietsov, E. A. (2017). Metodolohiia profesionalizatsii upravlinskoii diialnosti v Ukraini [The methodology of professionalization management activity in Ukraine]. Kherson : OLDI PLUS. [in Ukrainian] .

Kuznietsov, E. A. (2018). Kontseptsiia intehralnoi yakosti profesiinoi systemy menedzhmentu [Concept of integral quality of professional management system]. Visnyk ONU imeni I. I. Mechnykova. Seriia «Ekonomika». – Bulletin of ONU Mechnikov. Economy Series, 23, Vol. 7 (72), pp. 126-130. [in Ukrainian].

Kuznetsov, E. A. (2020). Upravlinskyi kapital [The managerial capital]. [in Ukrainian].

Palmer, J. A (2012). Piatdesiat sovremennykh myslitelei ob obrazovanii ot Piage do nashykh dnei [Fifty contemporary thinkers about education from Piage to the present time]. [in Russian].

Salmy, D. (2009). Sozdanie universiteta mirovogo klassa [Creation of world-class diversion]. [in Russian].

Sloman, S., Fernbakh, F. (2017). Illiuziia znaniia ; Pochemu my nikogda ne dumaem v odinochevstve [The illusion of knowledge : Why we never think alone]. [in Russian].

Florida, R. (2016). Kreativnyi klass. Liudi, kotorye sozdaiut budushchee [Creative class. People, who create future]. [in Russian].

Fuller, S. (2018). Sotsiologia intellektualnoi zhizni : kariera uma vnutri i vne akademii [Sociology of intellectual life : a carrer of mind inside and outside the academy]. [in Russian].

Khemel, G. (2013). Budushee menedzmenta [The future of management]. [in Russian].

Shvab, K. (2018). Chetvertaia promyshlennaia revolutsiia [The fourth industrial revolution]. [in Russian].

Yaspers, K. (2006). Ideia universiteta [The idea of university]. [in Russian] .


Пристатейна бібліографія ГОСТ


 
Блуммарт Т. Четвертая промышленная революция и бизнес: Как конкурировать и развиваться в эпоху сингулярности / Тью Блуммарт, Стефан ван ден Брук при участии Эрика Колтофа ; Пер. с англ. Москва : Альпина Паблишер, 2019. 204 с.


Бок Д. Университеты в условиях рынка. Коммерциализация высшего образования ; Пер. с англ. С. Карпа; Нац. исслед. Ун-т «Высшая школа экономики». Москва : Изд. Дом Высшей школы экономики, 2012. 224 с.


Бурдье П. Homo academicus ; пер. с фр. Москва : Изд-во Института Гайдара, 2018. 464 с.


Виссема Й. Г. Университеты третьего поколения. Москва : Издательство «Бизнес-Олимп», 2016. 480 с.


Друкер П. О профессиональном менеджменте ; Пер. с англ. Москва : Издательский дом «Вильямс», 2006. 320 с.


Каммингс С. Реконструкция стратегии ; Пер. с англ. Харьков : Изд-во Гуманитарный центр, 2010. 560 с.


Малик Ф. Управлять, работать, жить: пер. с нем. Москва : Издательство «Добрая книга», 2008. 472 с.


Минцберг Г. Требуются управленцы, а не выпускники МВА. Жесткий взгляд на мягкую практику управления и систему подготовки менеджеров ; Пер. с англ. – Москва : ЗАО «Олимп-Бизнес», 2008. 544 с.


Кузнєцов Е. А. Методологія професіоналізації управлінської діяльності в Україні. Монографія. Херсон : ОЛДІ ПЛЮС, 2017. 382 с.


Кузнєцов Е. А. Концепція інтегральної якості професійної системи менеджменту. Вісник ОНУ імені І. І. Мечникова. Серія «економіка», 2018. Т. 23. Вип. 7 (72). С. 126-130.


Кузнєцов Е. А.Управлінський капітал: майстер-клас: матер. магіст. семінару. Одеса: Фенікс, 2020. 118 с.


Пятьдесят современных мыслителей об образовании. От Пиаже до наших дней ; Пер. с англ. Москва : Изд. Дом Высшей школы экономики, 2012. 488 с.


Салми Д. Создание университета мирового класса ; пер. с англ. Москва : Издательство «Весь мир», 2009. 132 с.


Сломан С., Фернбах Ф. Иллюзия знания: Почему мы никогда не думаем в одиночестве ; пер. с англ. Москва : КоЛибри, Азбука-Аттикус, 2017. 336 с.


Флорида Р. Креативный класс. Люди, которые создают будущее ; пер. с англ. Москва : Манн, Иванов и Фарбер, 2016. 384 с.


Фуллер С. Социология интеллектуальной жизни: карьера ума внутри и вне академии ; пер. с англ. Москва : Издательский дом «Дело» РАНХиГС, 2018. 384 с.


Хэмел Г. Будущее менеджмента. Москва : Издательство «BestBusinessBooks», 2013. 276 с.


Шваб К. Четвертая промышденная революция ; пер. с англ. Москва : Издательство «Э», 2018. – 208 с.


Ясперс К. Идея университета ; пер. с нем. Минск: БГУ, 2006. 159 с.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN 2413-9998 (Print)
DOI 10.18524/2413-9998