ДОСЛІДНИЦЬКІ УНІВЕРСИТЕТИ: КЛЮЧОВІ ФАКТОРИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

Автор(и)

  • О. П. Павлович Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-9998.2020.1(44).198370

Ключові слова:

дослідницький університет, ключові фактори конкурентоздатності, університетська наука, концентрація талантів, необмежені ресурси, управлінський процес, контур управління, компоненти управлінського процесу, професійний менеджмент університету

Анотація

У статті розглядаються проблеми конкурентоздатності сучасних університетів. Визначаються ключові фактори конкурентоздатності, які формують дослідницьких статус та забезпечують реальний розвиток університетів ХХІ століття. Звертається увага і пропонується управлінська характеристика трьох ключових факторів конкурентоспроможності дослідницького університету, а саме концентрація талантів професорсько-викладацького складу і студентів, формування необмеженої ресурсної бази (необхідна і достатня їх кількість), а також становлення професійного менеджменту університету, адаптованого до нових умов інноваційної економіки. Пропонується розгорнута управлінська характеристика формування ключових факторів конкурентоспроможності. Визначається особлива роль професійного менеджменту в системі формування і розвитку дослідницького університету. Пропонується впровадження механізмів мотивації науково-дослідної діяльності, які формують можливості реалізації повного інноваційного циклу. Доводиться необхідність створення освітніх програм, які відповідають сучасному рівню розвитку світової науки. Звертається увага на необхідність якісного управлінського супроводу повного інноваційного циклу. Доводиться необхідність формування якісної системи професійного менеджменту, яка розглядається як системна взаємодія ефективності і результативності управлінських дій щодо управління дослідницькими університетам.

Посилання

Blumart, T. (2019). Chetvertaia promyshlennaia revolutsia i biznes : Kak konkurirovat i razvivatsia v epokhy singuliarnosti [The fourth industrial revolution and business : How to compete and development in age of singularity]. [in Russian].

Bok, D. (2012). Universitety v usloviiakh rynka. Kommertsializatsia vyschego obrazovaniia [Universities in the market. Commercialization of higher education ]. [in Russian] .

Burde, P. (2018). Homo academicus [Homo academicus]. [in Russian].

Vissema, I. (2016). Universitety tretego pokoleniia [ The universities of third generation]. [in Russian].

Druker, P. (2006). O professionalnom menedzmente [About professional management]. [in Russian].

Kammings, S. (2010). Rekonstruktsia strategii [Reconstruction of strategy]. [in Russian].

Malik, F. (2008). Upravliat, rabotat, zhyt [Manage, work, live]. [in Russian].

Mintsbirg, G. (2008). Trebuiytsiia upravlentsi, a ne vypuskniki MBA. Zhestkii vzgliad na miagkuiu praktiku upravleniia i sistemu podgotovki menedzerov [Managers are required, not graduates of MBA. A hard view at soft management practices and managerial training]. [in Russian].

Kuznietsov, E. A. (2017). Metodolohiia profesionalizatsii upravlinskoii diialnosti v Ukraini [The methodology of professionalization management activity in Ukraine]. Kherson : OLDI PLUS. [in Ukrainian] .

Kuznietsov, E. A. (2018). Kontseptsiia intehralnoi yakosti profesiinoi systemy menedzhmentu [Concept of integral quality of professional management system]. Visnyk ONU imeni I. I. Mechnykova. Seriia «Ekonomika». – Bulletin of ONU Mechnikov. Economy Series, 23, Vol. 7 (72), pp. 126-130. [in Ukrainian].

Kuznetsov, E. A. (2020). Upravlinskyi kapital [The managerial capital]. [in Ukrainian].

Palmer, J. A (2012). Piatdesiat sovremennykh myslitelei ob obrazovanii ot Piage do nashykh dnei [Fifty contemporary thinkers about education from Piage to the present time]. [in Russian].

Salmy, D. (2009). Sozdanie universiteta mirovogo klassa [Creation of world-class diversion]. [in Russian].

Sloman, S., Fernbakh, F. (2017). Illiuziia znaniia ; Pochemu my nikogda ne dumaem v odinochevstve [The illusion of knowledge : Why we never think alone]. [in Russian].

Florida, R. (2016). Kreativnyi klass. Liudi, kotorye sozdaiut budushchee [Creative class. People, who create future]. [in Russian].

Fuller, S. (2018). Sotsiologia intellektualnoi zhizni : kariera uma vnutri i vne akademii [Sociology of intellectual life : a carrer of mind inside and outside the academy]. [in Russian].

Khemel, G. (2013). Budushee menedzmenta [The future of management]. [in Russian].

Shvab, K. (2018). Chetvertaia promyshlennaia revolutsiia [The fourth industrial revolution]. [in Russian].

Yaspers, K. (2006). Ideia universiteta [The idea of university]. [in Russian] .

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-23

Як цитувати

Павлович, О. П. (2020). ДОСЛІДНИЦЬКІ УНІВЕРСИТЕТИ: КЛЮЧОВІ ФАКТОРИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ. РИНКОВА ЕКОНОМІКА: СУЧАСНА ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ, 19(1(44), 282–294. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2020.1(44).198370

Номер

Розділ

Статті