ОСОБЛИВОСТІ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ МЕНЕДЖМЕНТ-ОСВІТИ В УКРАЇНІ: ЕЛЕМЕНТИ СИСТЕМНОСТІ ТА ІННОВАЦІЙНОСТІ

Автор(и)

  • О. І. Полотнянко Міжрегіональна академія управління персоналом (м. Київ), Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-9998.2020.2(45).201487

Ключові слова:

менеджмент-освіта, управлінська наука, професійна система менеджменту, професіоналізація управлінської діяльності, первинна управлінська освіта, зв’язок економіки і менеджменту, управлінські кадри, професійна підготовка викладачів

Анотація

В даній статті проведено дослідження особливостей розвитку університетської менеджмент-освіти. Розглянута взаємодія менеджмент-освіти і управлінської науки. Визначені головні фактори розвитку сучасного університету і роль університетського професійного менеджменту. Звертається увага на певні процеси, які необхідно практично реалізувати для досягнення більшої якості менеджмент-освіти. Доводиться роль економічної науки і освіти для підготовки управлінських кадрів. Визначаються особливості первинної управлінської освіти. Пропонуються форми спеціалізації управлінської підготовки бакалаврів і магістрів. Проводиться аналіз кадрового складу управлінських кафедр університетів та шляхи його удосконалення. Розглядаються особливості факторів впливу на менеджмент-освіту галузевого і структурно-функціонального характеру. Пропонується розглядати професійний менеджмент як систему, яка має можливості для інноваційної трансформації. Досліджується системний зв’язок «викладач-студент» в контексті інноваційної взаємодії. Звертається увага на характер професійної підготовки викладацького складу університету, який працює з спеціальністю «менеджмент». Доводиться необхідність системної та інноваційної взаємодії «менеджмент-освіти – управлінської науки – бізнес-спільноти». Звертається увага на необхідність розглянути американський досвід діяльності кращих університетів для України. Пропонується для дослідження модель «університет як економічна корпорація». Визначається роль менеджмент-освіти і університетської управлінської науки для створення умов розвитку університету третього покоління.   

Посилання

Blumart, T. (2019). Chetvertaia promyshlennaia revolutsia i biznes : Kak konkurirovat i razvivatsia v epokhy singuliarnosti [The fourth industrial revolution and business : How to compete and development in age of singularity]. [in Russian].

Bok, D. (2012). Universitety v usloviiakh rynka. Kommertsializatsiia vysshego obrazovaniia [Universities in the market. Commercialization of Higher Education]. Nats. Issled. Un-t «Vysshaia shkola ekonomiki». [in Russian].

Burde, P. (2018). Homo academicus [Homo academicus]. Moskva : Izd-vo Instituta Gaidara. [in Russian].

Grachev, S. V. & Gorodnova, E. A. (2009). Issledovatelskie universitety: mirovoi opyt i prioritety razvitiia [Research Universities: World Experience and Development Priorities]. Moskva : OOO «Meditsinskoe informatsionnoe agenstvo». [in Russian].

Druker, P. (2006). O professionalnom menedzhmente [About professional management]. Moskva : Izdatelskii dom «Viliams». [in Russian].

Zerkalo nedeli [Mirror of the week]. № 38. 12-18 oktiabria 2020 r. [in Russian].

Loranzh, P. (2004). Novyi vzgliad na upravlencheskoe obrazovanie: zadachi rukovoditelei [Novyi vzgliad na upravlencheskoe obrazovanie: zadachi rukovoditelei]. Moskva : ZAO «Olimp-Biznes». [in Russian].

Malik, F. (2008). Upravliat, rabotat, zhyt [Manage, work, live]. Moskva : Izdatelstvo «Dobraia kniga». [in Russian].

Mintsberh H. Anatomiia menedzhmentu. Efektyvnyi sposib keruvannia kompaniieiu [Anatomy of management. An effective way to run a business]. Kyiv : Nash format, 2018. [in Ukrainian].

Mintzberg, G. (2008). Trebuiutsia upravlentsy, a ne vypuskniki MBA. Zhestkii vzgliad na miagkuiu praktitu upravlennia i sistemu podgotovki menedzherov. [Managers are required, not MBA graduates. Conservative view on the soft management practice and managers education]. Moskva. [in Russian].

Morhulets, O. B. (2017). Upravlinnia vyshchym navchalnym zakladom yak subiektom rynku: monohrafiia [Managing a higher education institution as a market entity: a monograph]. Kyiv : KNUTD. [in Ukrainian].

Nussbaum, M. (2014). Ne radi pribyli: zachem demokratii nuzhny gumanitarnye nauki [Not for profit: why democracy needs humanities]. Nats. Issled. Un-t «Vysshaia shkola ekonomiki». [in Russian].

Salmi D. (2009). Sozdanie universiteta mirovogo klassa [Creating a world-class university]. Moskva : Izdatelstvo «Ves mir». [in Russian].

Kammings, S. (2010). Rekonstruktsiia strategii [Reconstruction of the strategy]. Kharkov : Izd-vo Gumanitarnyi Tsentr. [in Russian].

Kocharian, I. S. Upravlinnia vyshchoiu osvitoiu: metody, modeli ta informatsiini tekhnolohii: monohrafiia [Management of higher education: methods, models and information technologies: monograph]. Kyiv : KNEU, 2015. [in Ukrainian].

Kuznietsov, E. A. (2017). Metodolohiia profesionalizatsii upravlinskoii diialnosti v Ukraini [The methodology of professionalization management activity in Ukraine]. Kherson : OLDI PLUS. [in Ukrainian].

Kuznietsov, E. A. (2020). Profesionalizatsiia menedzhmentu: maister-klas. Materialy naukovo-metodolohichnoho seminaru [Professionalization of management: master class. Materials of scientific and methodological seminar]. Odesa : Feniks. [in Ukrainian].

Uperenko, N. A. & Kuznietsov, E. A. (2020). Innovatsionnye problemy istorii ekonomiki i menedzhmenta. Inversionnost, dukhovnost, mezhdistiplinarnost: monografiia [Innovative problems in the history of economics and management. Inversion, Spirituality, Interdisciplinarity: Monograph]. Herson : «OLDI-PLYUS». [in Russian].

Fuller, S. (2018). Sotsiologiia intellektualnoi zhizni: karera uma vnutri i vne akademii [Sociology of Intellectual Life: A Career of the Mind inside and outside the Academy]. Moskva : Izdatelskii dom «Delo» RANHiGS. [in Russian].

Khemel, G. (2013). Budushchee menedzhmenta [Future of management]. Sankt-Peterburg. [in Russian].

Yaspers, K. (2006). Ideia universiteta [Idea of university]. Minsk : BGU. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-11

Як цитувати

Полотнянко, О. І. (2020). ОСОБЛИВОСТІ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ МЕНЕДЖМЕНТ-ОСВІТИ В УКРАЇНІ: ЕЛЕМЕНТИ СИСТЕМНОСТІ ТА ІННОВАЦІЙНОСТІ. РИНКОВА ЕКОНОМІКА: СУЧАСНА ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ, 19(2(45), 340–353. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2020.2(45).201487

Номер

Розділ

Статті