ДЕЯКІ АСПЕКТИ ВПЛИВУ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА ПОВЕДІНКУ ПІДПРИЄМСТВ: ПЕРФОРМАТИВНА ПЕРСПЕКТИВА

Автор(и)

  • В. В. Агапова Університет митної справи та фінансів, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-9998.2020.3(46).214375

Ключові слова:

інформаційна діяльність, кредитні рейтингові агентства, поведінка, підприємство, прийняття рішень, перфоманс, перформатив, пресреліз

Анотація

В статті розглядається питання поведінки підприємств у відповідь на дії спеціалізованих інститутів інформаційної діяльності на прикладі взаємодії компаній металургійної промисловості та міжнародних кредитних рейтингових агентств щодо рішень про присвоєння, перегляд та зміни їх рейтингів. Найчастіше дослідження окресленого питання здійснюються на основі аналізу змін характеристик фінансових інструментів у відповідь на оголошення рейтингів. Однак такий підхід не бере до уваги безпосередню реакцію емітентів. Зважаючи на те, що спеціалізовані інформаційні актори впливають не лише на показники фінансових інструментів, а й на реноме компаній через публікації, що стосуються аналізу, припущень та прогнозів операційної та фінансової діяльності підприємств, останні можуть висловлювати схвалення, критику або ігнорувати такі форми розкриття економічно чутливої інформації. Крізь призму перформативної перспективи, зокрема теорії мовленнєвих актів та перфомансів, надається пояснення причин відповідної реакції компаній.

Посилання

Langohr, N., & Langohr, P. T. (2008). The rating agencies and their credit ratings: What they are, how they work and why they are relevant. Chichester: Wiley.

Akerlof, G. A. (1970). The Market for “Lemons”: Quality Uncertainty and the Market Mechanism. The Quarterly Journal of Economics, 84(3), 488–500. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/1879431.

González, F., Haas, F., Johannes, R., Persson, M., Toledo, L., Violi, R., Wieland, M., Zins, C. (2004). Market dynamics associated with credit ratings a literature review. Occasional Paper Series16. Retrieved from https://www.ecb.europa.eu/pub/pdf/scpops/ecbocp16.pdf.

Hrudzevych, U. Ya. (2018) Reitynhove otsіniuvannia dіialnostі bankіv ukrainy na suchasnomu etapі [Rating evaluation of activities of banks of Ukraine at the modern stage]. Vіsnyk Unіversytetu bankіvskoi spravy. – The Banking University Bulletin, 3(33), 102–109. Retrieved from http://visnuk-archiv.ubs.edu.ua/article/view/164487/166527. [in Ukrainian].

Mstoyan, K. V. (2015). Reitynhuvannia yak іnstrument otsіniuvannia nadіinostі banku [Rating as a tool to assess the reliability of the bank]. Molodyi Vchenyi. – Young Scientist, 2(17), 188–192. Retrieved from http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2015/2/103.pdf. [in Ukrainian].

Yaroshevska, O. V. (2017). Reitynhovі otsіnky emіtentіv ta tsіnnykh paperіv u systemі rozvytku fondovoho rynku [Rating assessments of issuers and securities in the system of stock market development]. Naukovyi Vіsnyk Mіzhnarodnoho Humanіtarnoho Unіversytetu. Serіia : Ekonomіka і Menedzhment. – International Humanitarian University Herald. Economics and Management, 25(2), 140–143. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmgu_eim_2017_25%282%29__31. [in Ukrainian].

Tkachenko, O. (2018). Otsіnka іnvestytsіinoi pryvablyvostі ukrainy krіz pryzmu mіzhnarodnykh reitynhіv [Estimation of investment attractiveness of Ukraine through the prism of international ratings]. Investytsіi: Praktyka Ta Dosvіd. – Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 11, 15–21. Retrieved from http://www.investplan.com.ua/pdf/11_2018/5.pdf. [in Ukrainian].

Lіshchuk, V.V. (2016). Otsіniuvannia іnvestytsіinoho klіmatu ukrainy na osnovі mіzhnarodnykh reitynhіv ta іndeksіv [Assessment of the investment climate in ukraine based on international ratings and indices]. Investytsіi: Praktyka Ta Dosvіd. – Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 10, 35–38. Retrieved from http://www.investplan.com.ua/pdf/10_2016/9.pdf. [in Ukrainian].

Verbіtska, I.I. (2018). Investytsіina pryvablyvіst Ukrainy: problemy ta perspektyvy [Investment attractiveness of Ukraine: problems and prospects]. Hlobalnі ta natsіonalnі problemy ekonomіky. – Global and National Problems of Economy, 150–154. Retrieved from http://global-national.in.ua/archive/22-2018/30.pdf. [in Ukrainian].

Glushachenko, S. (2015). Upravlіnnia іnvestytsіinoiu pryvablyvіstiu pіdpryiemstva na osnovі kredytnoho reitynhu. Teoretychnі і praktychnі aspekty ekonomіky ta іntelektualnoi vlasnostі [Management of investment appeal of the enterprises on the basis of credit rating]. Teoretychnі і Praktychnі Aspekty Ekonomіky Ta Intelektualnoi Vlasnostі. – Theoretical and Practical Aspects of Economics and Intellectual Property, 1(11), 133–139. Retrieved from http://tpa.pstu.edu/article/view/74761. [in Ukrainian].

Kostiunik, O. (2016). Shchodo otsіnky іnvestytsіinoi pryvablyvostі avіapіdpryiemstv [By evaluating the investment attractiveness of airlines]. Teoretychnі і Praktychnі Aspekty Ekonomіky Ta Intelektualnoi Vlasnostі. – Theoretical and Practical Aspects of Economics and Intellectual Property, 14, 118–123. Retrieved from http://journals.uran.ua/index.php/2225-6407/article/viewFile/105673/100913. [in Ukrainian].

Manylіch, M. I. (2015) Osnovnі peredumovy dlia podolannia proiavіv asymetrіi na fіnansovomu rynku [Major premises for overcoming manifestation of asymmetry in financial markets]. Aktualnі problemy sektoralnoi ekonomіky. – Priority problems of industrial sectors' economic, 5(21), 142–148. Retrieved from https://economics.opu.ua/files/archive/2015/No5/142.pdf. [in Ukrainian].

Plastun, O.L. & Dudkin, O.V. (2012). Mіzhnarodnі іnvestytsіinі reitynhy yak zasіb usunennia іnformatsіinoi asymetrіi na makroekonomіchnomu rіvnі [International investment ratings as means of information asymmetry elimination on macroeconomic level]. Marketynh і Menedzhment Innovatsіi. – Marketing and Management of Innovations, 191–198. Retrieved from https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2012_3_191_198.pdf. [in Ukrainian].

Hilpert, C., Hirth, S., & Szimayer, A. (2018). Rating Under Asymmetric Information. Retrieved from https://www.aeaweb.org/conference/2018/preliminary/paper/nZ6HE5it.

Kartheek, C. L., & Tiwari, M. (2019). Credit ratings agencies. Complexity International Journal, 23(2), 384–393. Retrieved from http://cij.org.in/pdf/CIJ-23-02-0041.pdf.

Rodrigues S. & Galdi F. C. (2017) Investor relations and information asymmetry. Revista Contabilidade & Finanças, Vol. 28(74). 297-312. Retrieved from https://doi.org/10.1590/1808-057x201703630.

Flandreau, M., Gaillard, N., & Packer, F. (2011). To err is human: US rating agencies and the interwar foreign government debt crisis. European Review of Economic History. 495–538. Retrieved from https://doi.org/10.1017/S1361491611000153.

El-Shagi, M. (2010). The role of rating agencies in financial crises : event studies from the Asian flu. Cambridge Journal of Economics, 34, 671–685. Retrieved from https://doi.org/10.1093/cje/bep049.

Griffin, B. J. M., & Tang, D. Y. (2011). Did Credit Rating Agencies Make Unbiased Assumptions on CDOs ? American Economic Review: Papers & Proceedings, 101:3, 125–130. Retrieved from https://doi.org/10.1257/aer.101.3.125.

Stolper, A. (2009). Regulation of credit rating agencies. Journal of Banking & Finance, 33(7), 1266–1273. Retrieved from https://doi.org/10.1016/j.jbankfin.2009.01.004.

Hubler, J., Laroche, P., Louargant, C., & Ory, J. (2019). How do rating agencies’ decisions impact stock markets ? A meta-analysis. Journal of Economic Surveys. Retrieved from https://doi.org/10.1111/joes.12317.

Binici, M., Hutchison, M., & Weicheng, E. (2018). Are credit rating agencies discredited ? Measuring market price effects from agency sovereign debt announcements. BIS Working Paper No. 704. Retrieved from https://ssrn.com/abstract=3125010.

Austin, J. L. (1962). How to do things with words. Oxford: Oxford University Press. Retrieved from https://pure.mpg.de/rest/items/item_2271128_3/component/file_2271430/content.

Gergen, K. D. (2016). Sotsialnaya konstruktsiya v kontekste. Harkov: Gumanitarnyiy Tsentr. 328 p. [in Russian].

Garcia, M.-F. (2010). The Social Construction of a Perfect Market: The Strawberry Auction at Fontaines-en-Sologne. Voprosy Ekonomiki, (8), 73–89. Retrieved from https://doi.org/10.32609/0042-8736-2010-8-73-89.

ThyssenKrupp. (2003). Press release Standard & Poor’s downgrades ThyssenKrupp two notches to BB + : Loss of investment grade status. Retrieved from https://www.thyssenkrupp.com/en/newsroom/press-releases/standard---poor-s-downgrades-thyssenkrupp-two-notches-to-bb----loss-of-investment-grade-status-3440.html.

Micu M., Remolona E., Wooldridge P. (2006) The price impact of rating announcements : which announcements matter? BIS Working Papers No. 207. Retrieved from https://www.bis.org/publ/work207.pdf.

NLMK Group. (2016). S&P upgrades NLMK Group’s long-term credit rating to investment grade. Retrieved from https://nlmk.com/en/media-center/news-groups/s-p-upgrades-nlmk-group-credit-rating-to-investment-grade/?from=ru.

Moody’s. (2020). Rating Action : Moody’s upgrades Ukraine’s ratings to B3; stable outlook. Retrieved from https://www.moodys.com/research/--PR_425857.

Metinvest. (2020). Moodys pіdvyshchylo kredytnyi reitynh Metіnvestu do rіvnia B2 [Moody's upgrades Metinvest's credit rating to B2]. Retrieved from https://metinvestholding.com/ua/media/news/moodys-povisilo-kreditnij-rejting-metinvesta-do-urovnya-b2. [in Ukrainian].

Fitch. (2020). Fitch Revises Outlook on Metinvest to Negative ; Affirms at ’BB-’. Retrieved from https://www.fitchratings.com/site/pr/10126569.

Fitch. (2020). Rating Definitions. Retrieved from https://www.fitchratings.com/research/fund-asset-managers/rating-definitions-11-06-2020.

worldsteel. Top steel-producing companies 2019. World Steel in Figures. 2020. Retrieved from https://www.worldsteel.org/en/dam/jcr:f7982217-cfde-4fdc-8ba0-795ed807f513/World%2520Steel%2520in%2520Figures%25202020i.pdf.

Eurofer. Members of the European Steel Association. Retrieved from https://www.eurofer.eu/about-steel/members/.

Standard&Poor’s. (2018). Guide to Credit Rating Essentials. Retrieved from https://www.spratings.com/documents/20184/774196/Guide_to_Credit_Rating_Essentials_Digital.pdf.

White, L. J. (2010). The Credit Rating Agencies. Journal of Economic Perspectives, 24(2), 211–226. Retrieved from https://doi.org/10.1257/jep.24.2.211.

Livingston, M. (2017). Are Chinese Credit Ratings Relevant? A Study of the Chinese Bond Market and Credit Rating Industry. Journal of Banking and Finance. Retrieved from https://doi.org/10.1016/j.jbankfin.2017.09.020.

Bian, J. (2015). Regulating the Chinese credit rating agencies: progress and challenges. Journal of Money Laundering Control, 18(1), 66–80. Retrieved from https://doi.org/10.1108/JMLC-07-2014-0022.

Standard&Poor’s. (2020). Fitch becomes 2nd wholly owned foreign credit rating agency in China. Retrieved from https://www.spglobal.com/marketintelligence/en/news-insights/latest-news-headlines/fitch-becomes-2nd-wholly-owned-foreign-credit-rating-agency-in-china-58644236.

HYUNDAI Steel : official website. Retrieved from https://www.hyundai-steel.com/en/investorrelations/financialhighlight/creditratings.hds.

Bongaerts D., Cremers K. J. M., Goetzmann W. N. (2012) Tiebreaker: Certification and Multiple Credit Ratings. The Journal of Finance, Vol. 67, 113-152. Retrieved from https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1540-6261.2011.01709.x.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-04

Як цитувати

Агапова, В. В. (2020). ДЕЯКІ АСПЕКТИ ВПЛИВУ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА ПОВЕДІНКУ ПІДПРИЄМСТВ: ПЕРФОРМАТИВНА ПЕРСПЕКТИВА. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління, 19(3(46), 372–392. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2020.3(46).214375

Номер

Розділ

Статті