УПРАВЛІННЯ ЦІНОВОЮ ПОЛІТИКОЮ: ОРГАНІЗАЦІЙНІ АСПЕКТИ

Автор(и)

  • О. Є. Мазур Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
  • А. С. Гончар

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-9998.2020.3(46).214388

Ключові слова:

ціна, цінова політика, ціноутворення, управління ціновою політикою

Анотація

Ефективна організація управління ціновою політикою є одним із визначальних факторів розвитку підприємства. В рамках процесу формування цінової політики виділяють три блоки – обґрунтування цілей, інструментарій та прийняття організаційних рішень. Аналіз літератури показує, що організаційна складова цінової політики висвітлена дуже поверхово. Метою статті є дослідження окремих етапів процесу ціноутворення з позиції його організації. В роботі узагальнено вихідні елементи розробки цінової політики підприємства. Сформульовано основні етапи процесу управління ціновою політикою. Запропоновано розглядати процес управління ціновою політикою підприємства в умовах ринку з класичних позицій менеджменту, як перелік чотирьох  основних етапів 1) аналіз інформації; 2) підготовка альтернатив; 3) реалізація рішень; 4) контроль за виконанням. Проведено аналіз варіантів організаційної взаємодії структурних підрозділів підприємства на кожному з етапів.

Посилання

Oklander, M. A., Chukurna, O. P. (2012). Marketynhova tsinova polityka. [Marketing pricing policy]. Kyiv: Center for Educational Literature. [in Ukrainian].

Tarasevich, V. M. (2010). Tsenovaya politika predpriyatiya.[Price policy of the enterprise]. [A textbook for universities. 3rd ed]. SPb .: Peter. [in Russian].

Lipsits, I. V. (2011). Tsenoobrazovaniye.[Pricing]. Moscow: Yurayt. [in Russian].

Mazur, O. E. (2012). Rynkove tsinoutvorennya.[Market pricing]. Kyiv: Center for Educational Literature. [in Ukrainian].

Gerasimenko, V. V. (2006). Management of the company's pricing policy.[Management of the company's pricing policy]. Moscow: Exmo. [in Russian].

Obozna, V. V. (2017). Tsinova polityka v systemi upravlinnya zbutovoyu diyalnistyu na pidpryyemstvi.[Price policy in the management system of sales activities at the enterprise]. Economic Bulletin of the Zaporozhye State Engineering Academy, 1(2), pp. 7-12. [in Ukrainian].

Kudrenko, N. V., Redzyuk, T. Yu., Muravskaya, T. M. (2017). Substantiation of the pricing policy of the enterprise.[Substantiation of the pricing policy of the enterprise]. Economy and society. Electronic scientific professional publication of Mukachevo State University, 13, pp. 210-214. Retrived from: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/13_ukr/35.pdf [in Ukrainian].

Tatyanich, L. S. (2015). Pryntsypy efektyvnoyi tsinovoyi polityky pidpryyemstva.[Principles of effective pricing policy of the enterprise]. Bulletin of Berdyansk University of Management and Business, 4(32), pp.71-75. [in Ukrainian].

Pechenkina, A. A. (2018). Formirovaniye tsenovoy politiki torgovogo predpriyatiya.[Formation of the pricing policy of a trading company]. A young scientist, 41 (227), pp. 137-143. URL: https://moluch.ru/archive/227/53040/ [in Russian].

Butusova, A. S. (2018). Ponyatiye tsenovoy strategii, kharakternyye cherty.[The concept of pricing strategy, characteristics]. Economics and business: theory and practice, 12-1. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/ponyatie-tsenovoy-strategii-harakternye-cherty [in Russian].

Dolan, Robert J., Simon, Herman. (2005). Effective pricing = Power pricing. Moscow: Exam. [in Russian].

Sait Derzhavnoho pidpryemstva “Artemsil” [Site of the State Enterprise “Artemsil”]. Retrived from: http://www.artyomsalt.com/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-04

Номер

Розділ

Статті