РАНЖУВАННЯ БАЗОВИХ ПОСАДОВИХ ОКЛАДІВ МЕНЕДЖЕРІВ КОМЕРЦІЙНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ: ПРОБЛЕМИ ТА ЇХ ВИРІШЕННЯ

Автор(и)

  • О. І. Яковлєв Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-9998.2015.2.61637

Ключові слова:

посадові оклади, менеджери, система оплати праці, стимулювання, методика грейдування, бізнес-процеси

Анотація

Менеджери є ключовим ресурсом комерційної організації що визначають її конкурентоспроможність. Прагнення менеджерів працювати ефективно і результативно залежить від того як сприймають вони діючу на підприємстві систему оплати їх праці. Якщо менеджери розуміють, що розміри посадових окладів встановлюються суб'єктивно і диференціюються довільно і необґрунтовано, то оплата праці не стимулює їх до добросовісного виконання посадових обов'язків. Дослідження, які проведені автором в малих і середніх комерційних організаціях України, дозволяють зробити висновок про відсутність системного, науково обґрунтованого, об'єктивного підходу до встановлення розмірів посадових окладів менеджерів і їх диференціації. Аналіз використовуваних для ранжирування посадових окладів методик грейдування змушує засумніватися в достатньої наукової обґрунтованості вибору універсальних для всіх посадових позицій організації факторів і критеріїв для кількісної оцінки посадових позицій і посадових окладів. У статті запропоновано відмовитися від пошуку універсальних факторів і критеріїв для оцінки всіх посадових позицій організації. Замість цього, автор статті пропонує згрупувати посадові позиції комерційної організації за ознаками однорідності виконуваних трудових процесів, а потім для кожної групи визначити свій набір факторів і критеріїв для кількісного виміру значень цих факторів. Зіставляючи суму значень факторів посадових позицій можна здійснювати ранжирування базових посадових окладів. Посадові позиції менеджерів комерційної організації автор пропонує об'єднати в одну групу на тій підставі, що всі менеджерські посади припускають здійснення функцій управління об'єктами управління - різними бізнес-процесами. Виявивши характеристики бізнес-процесів що впливають на складність здійснення функцій управління, і вимірявши їх значення, можна оцінити складність посадових позицій менеджерів комерційної організації і здійснити ран- жування посадових окладів.

Посилання

Azgaldov, G. G. & Raykhman (1973). O kvalimetrii [About qualimentry]. Voskva : Izd-vo standartov. [in Russian].

Arkaeva, R. P. (2012). Kvalimetricheskiy podkhod v uprablenii kachestvom [Qualimetry approach in in quality management]. Vektor nauki – Scientific vector, №1 (8), pp. 38-40. [in Russian].

Dmitrenko, G. A. (2009). Strategicheskiy menezhment : tselevoe upravlenie personalom organizatsiy [Strategic management : objective ersonnel management of an organization]. Kyiv : Izd-vo MAUP. [in Russian].

Efimenko, B. V. & Gerasimovich, L. A. (2007). Otsenka truda rabotnikov apparata zavodoupravleniy [Appraisement of workers’ labour of the plant administration apparat]. Moskva : Infra-M. [in Russian].

Glinchev, A. V. (2011). Izmerenie kachestva produktsii : Voprosi kvalimetrii [Prodction quality аppraisement : Qualimetry questions]. Moskva : Omega-L. [in Russian].

Kvalifikatsionniy spravochnik dolzhnostey rukovoditeley, spetsialistov i drugikh sluzhashchikh (2004). [Qualification hand-book of managers, specialists and other employees positions]. Moskva : TSOTenergo. [in Russian].

Neverovskaiia A. (2007). Otsenka effektivnosti truda spetsialistov i rukovoditeley [Specialists and managers effectiveness appraisement]. Sotsiologiia truda – Labour socilogy, № 7, pp. 29-36. [in Russian].

Novyi kvalifikatsionniy spravochnik dolzhnostey rukovoditeley, spetsialistov i drugikh sluzhashchikh (2005). [New qualification hand-book of managers, specialists and other employees positions]. Moskva : Omega-L. [in Russian].

Repin, V. V. & Eliferov, V. G. (2007). Protsessnyi podkhod k upravleniiu. Modelirovanie bizness-protsessov [Process approach to management. Business processes simulation]. Moskva : RIA “Standarty i kachestvo”. [in Russian].

Sagitova, N. S. (2008). Kvalitativnaia sostavliiushchaia dopolnitelnoy professionalnoy podgotovki [Qualitative component of additional professional training]. Materialy IX Vserossiyskoy konferetsii – Materials of IX Russian conference, Kazan, pp. 45-51. [in Russian].

Semchenko, I. S. (2012). Kvalimetricheskiy podkhod k periodicheskoy otsenke personala na otecheestvennykh predpriiatiiakh [Qualimetric approach to periodical staff appraisement at the domestic enterprise]. Moskva : Vysshee obrazovanie. [in Russian].

Sistema greydov : metodika opredeleniia dolzhnostnykh okladov [Grade system : official salary determination methodics]. Retrieved from http://hrm.ru/dp/hrm/F225C782BBCA1F5C325772C00534B8F. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-03-03

Як цитувати

Яковлєв, О. І. (2016). РАНЖУВАННЯ БАЗОВИХ ПОСАДОВИХ ОКЛАДІВ МЕНЕДЖЕРІВ КОМЕРЦІЙНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ: ПРОБЛЕМИ ТА ЇХ ВИРІШЕННЯ. РИНКОВА ЕКОНОМІКА: СУЧАСНА ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ, 14(2). https://doi.org/10.18524/2413-9998.2015.2.61637

Номер

Розділ

Статті